ďťż

grueneberg

Drodzy Sąsiedzi,

Z uwagi na rychłą przeprowadzkę na Platany chciałbym dobrze zrozumieć, jakie są moje możliwości jeśli chodzi o dostęp do Internetu. W związku z tym mam kilka pytań do lepiej zorientowanych

1. Czy jakość usług dostępu do Internetu świadczonych przez Supermedia poprawiła się w stosunku do opisów sprzed roku (nieustanne awarie, krótsze lub dłuższe, polegające bądź na całkowitym braku łączności bądź na drastycznym spadku jakości połączenia, problemy z dodzwonieniem się do BOK, brak sprawnej reakcji na zgłoszony problem)? Jak często zdarzają się awarie?

2. Czy istnieje możliwość podłączenia Neostrady przez TP SA (widziałem ulotki Neostrady rozwieszone na tablicach ogłoszeń przy wejściach do klatek)? Czy w przypadku instalacji Neostrady nadal będę musiał ponosić dodatkowy miesięczny koszt 30,50 zł (z uwagi na umowę podpisaną przez Marvipol z Supermedia - zakładam, że Supermedia jest także właścicielem infrastruktury telefonicznej, nie tylko sieciowej, zainstalowanej w budynku)?

3. Czy po wejściu Vectry na osiedle, korzystając z ich łącza również będę musiał ponosić dodatkowy miesięczny koszt 30,50 zł (jw.)?

Z góry dziękuję za opinie i informacje!


Ad.1. Korzystam z internetu SM, od kilku miesięcy nie zauważyłem awarii, spadku transferu. Wcześniej rzeczywiście były problemy.
Ad. 2 i 3. Jest oferta TP dostępna na naszym osiedlu. Opłata 30,50PLN jest niezależna od innych umów podpisywanych przez mieszkańców z dostawcami tv i internetu.
Co do opłaty na rzecz SM to chcemy negocjować jej wysokość. Na dzień dzisiejszy Wspólnota nie płaci za faktury wystawiane przez SM - z racji podejrzeń o podpisanie umowy przez poprzedni Zarząd(Marvipol) niezgodnie z prawem. W projekcie planu na 2010 jest pozycja 30,50 PLN którą każdy z właścicieli mieszkań ma płacić. Ma to być zabezpieczenie gdy jednak będziemy musieli zapłacić za te faktury. Jeśli coś się zmieni odnośnie kwoty itp to wtedy środki "zaoszczędzone" zostaną rozliczone dla każdego z lokali.

Transfer z SM ma jednak wady, bardzo często chyba nawet w jakimś stałym interwale na kilkanaście, kilkadziesiąt sekund zanika zupełnie połączenie (tak jakby się jakieś ustrojstwo update'owało - mówiąc prostym językiem) - jest to problem, bo cokolwiek co się w takim momencie wysyła może np. zniknąć, nie wysłać się itd, itp. Nie jest to wina modemu, bo ten sam sprzęt podpięty i skonfigurowany pod Aster chodził, jak żyleta - bez przestojów.
Z czego wynika kwota 30,50 zł ? Jak została obliczona?



Z czego wynika kwota 30,50 zł ? Jak została obliczona?

Bardzo prosto, powiedzieli nam (M**V*P**), że płacimy 25 zł, ale zapomnieli wspomnieć o podatku VAT.