ďťż

grueneberg

Moi drodzy czy ktoś z Was otrzymał umowę ze RWE Stoen?


Tak, my otrzymaliśmy umowę kilka dni temu, ale tylko umowę bez żadnych rachunków, wyliczeń etc.
wczoraj nic nie mialem w skrzynce poza ulotka "rolety"
1. też nic nie miałem
2. bardziej od umowy interesuje mnie pierwsza faktura
3. czy przy montażu liczników nie powinno być jakiegoś protokołu przekazania/odbioru? jedyne co mogę zrobić to zaufać, że stan był 0?
4. ciekaw jestem okresu rozliczeniowego, liczniki były montowane w środku miesiąca, w którym za prąd płaciliśmy jeszcze ryczałt, a raczej nie mam skłonności do płacenia za jedną rzecz dwa razy


Witam
Co robicie z tą umowa ze RWE to jest jakieś dziwne nasze podpisy widnieją z data czerwiec 2009 a umowa podpisana jest z data czerwiec 2010. Faktur jeszcze nie dostaliśmy.
WITAM WSZYSTKICH!!

WCZORAJ DOSTAŁAM FV ZE STOENU NA KWOTE 739 ZŁ, ALE CO NAJCIEKAWSZE ZE JESZCZE W TYM MIESZKANIU NIE MIESZKAM, NO BYŁAM MOZE 2 RAZY PO 20 MIN...JAKIS ABSURD!!
Witajcie,

Na daną chwilę prosze przedstawić fakturę do biura RED. Wg RED powinniśmy wstrzymać się z zapłatą faktur naliczonych wg taryfy budowlanej

Prosze również o sprawdzenie wg jakiej taryfy została wyliczona wartość .
Proponuje również weryfikację zużycia energii ze stanem licznikowym oraz czy licznik został dobrze oznakowany - odczyt może odnosić się do mieszkania sąsiada.

Jeżeli zużycie energii jest zdecydowanie za wysokie proszę od razu zgłosić reklamację do STOEN.

Pozdrawiam, Leszek
Naprawdę ? My jeszcze nie dostaliśmy żadnej faktury a mieszkamy od listopada. to jest jakiś koszmar. Napiszcie jakie rachunki wam przyszły. Przyznam szczerze ze nie stać nas na to wszystko.

Naprawdę ? My jeszcze nie dostaliśmy żadnej faktury a mieszkamy od listopada. to jest jakiś koszmar. Napiszcie jakie rachunki wam przyszły. Przyznam szczerze ze nie stać nas na to wszystko.

Ludzie mówia tu ze dostali umowy , faktury- a my NIC- skrzynka pusta!!!
Witajcie,

Na daną chwilę RED przyjął zdecydowane stanowisko, by nie płacić rachunków do czasu wyjaśnienia sytuacji przysłąnia umów/ faktur z taryfą G11/G12 (mieszkaniową).

Poniżej załączam pismo ich prawnika do RWE STOEN w tej sprawie.

https://docs.google.com/fileview?id=1krzon7cnbUOh4G0k3W5HZC-iDFBNYGifMJa3TvFtTA2ksw0dd5eHjr84CwKb&hl=en

Pozdrawiam,
Leszek Nowak
po jakim czasie STOEN odcina prąd?
Czy wyjasniona zostanie takze kwestia oplaty handlowej, ktora wynosi w tym momencie okolo 20 zl, a moglaby wynosic o wiele mniej?

http://www.rwepolska.pl/w...sza-dla-ciebie/
Witam,

Sprawę STOEN wyjaśniamy, choć nie jest zbyt prosta do rozwikłania.

Odnośnie opłaty handlowej, to musze to wyjasnić, ale możliwe, że każdy z nas będzie musiał indywidualnie ustalić cykl rozliczania.

Pozdrawiam,
Byc moze indywidualnie, ale przez to, ze tak dlugo nie bylo umow nie moglismy tego zrobic wczesniej, co moze wiazac sie z wysokimi kosztami teraz. Oplata handlowa pomnozona przez tyle miesiecy podbija ten rachunek. poza tym rozliczenie zgodnie z opisem ma przychodzic co miesiac:

http://www.rwepolska.pl/w...ojej-firmy-c11/
"1-miesięczny
rozliczenie za energię jest przesyłane z RWE Polska co miesiąc, płatność następuje także co miesiąc"

Jeszcze żadna osoba mieszkająca na naszym osiedlu nie otrzymała rachunku. Byłoby chyba nieco ryzykownym posunięciem ze strony RWE naliczenie opłat za okres do chwili wysłania umowy do klienta. Koszt 20zł dotyczy sytuacji gdy RWE przesyła rozliczenie co miesiąc.

Tak więc z pierwszym rachunkiem opłata 20zł może zostać naliczona ale tylko raz, gdyż dotyczy ona teoretycznie kosztu sporządzenia/druku/pracy/wysyłki tegoż dokumentu w postaci faktury.
Jeżeli naliczona zostanie opłata np. za ostatnie 6 miesięcy (czyli 120zł) to chyba ktoś tu kogoś chce naciągnąć gdyż pojęcie "obsługa rozliczeniowa" (opłata handlowa) samo za siebie mówi, iż chodzi o koszty związane z rozliczeniem.
Witam!
My już dostaliśmy fakturę za energię rozliczoną wg grupy taryfowej C11.Opłata handlowa 160,00 zł za okres 20.11-30.06.2010
Czy jest jakas instytucja z która RED podpisywał umowę , która nie robi nas na szaro... bo mnie sie wydaje ze NIE!!!!
Wszedzie cos nie tak!!!!na co my trafilismy??!!??!!
Składajcie reklamację. Jak tylko my otrzymamy fakturę - od razu taką złożymy. Nikt nam nie dał możliwości wyboru sposobu rozliczania płatności/faktur za energię.

Opłata rozliczeniowa powinna być naliczana od chwili dostarczenia pierwszego rachunku.

Napiszcie jeszcze czy otrzymaliście 8 faktur czy tylko jedną zbiorczą?
Jedną zbiorczą....
przy taryfia C11, nie ma wyboru sposobu rozliczania, jest tylko cykl miesięczny
natomiast zgodnie z taryfikatorem, przy takim cyklu powinniśmy co miesiąc być rozliczani ze zużytej energii
Dokładnie. Nie mam warunków umowy (do mnie jeszcze nie dotarły) więc nie mogę przeanalizować zapisów, które dotyczą rozliczeń ale taki rozbój nadawać się będzie chyba do rzecznika praw konsumenta...
Witajcie,
Narazie niestety nie mamy podstaw, by twierdzić że wina jest po stronie RWE. W dniu dzisiejszym składamy reklamację jako Zarząd w imieniu wszystkich mieszkańców. Generalnie prosimy w niej o zmianę faktur z taryfą C11 na G11 mimo nie złożenia pozwolenia na użytkowanie w odpowiednim terminie.

Treść zamieszczę po ostatecznym uzgodnieniu.

Pozdrawiam,
Leszek
Witam Leszku,

z pisma jakie w imieniu Zarządu wystosowaliście do RWE wynika, że RED nie złożył niezwłocznie po otrzymaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (tej z 23 grudnia 2009) do RWE. Czy macie informację kiedy ta decyzja wpłynęła do RWE Wiadomo, że w owej decyzji nie było pozwolenia na użytkowanie jednego z bloków. Czy na dzień dzisiejszy RED dysponuje już pozwoleniem na użytkowanie całego osiedla i czy takowa decyzja i kiedy została złożona w RWE Czy fakt nieuzyskania przez RED pozytywnej decyzji o dopuszczeniu do użytkowania całego osiedla nie leży u podstaw "postawy" RWE owej taryfy C

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Marek
4A

PS. Przypominam się także, w kwestii szerokości traktu komunikacyjnego w naszym garażu.
z pisma jakie w imieniu Zarządu wystosowaliście do RWE wynika, że RED nie złożył niezwłocznie po otrzymaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (tej z 23 grudnia 2009) do RWE. Czy macie informację kiedy ta decyzja wpłynęła do RWE
Podobno 14 Czerwca 2010

Wiadomo, że w owej decyzji nie było pozwolenia na użytkowanie jednego z bloków. Czy na dzień dzisiejszy RED dysponuje już pozwoleniem na użytkowanie całego osiedla

Podobno od ok tygodnia tak

i czy takowa decyzja i kiedy została złożona w RWE
nie mamy informacji na ten temat

Czy fakt nieuzyskania przez RED pozytywnej decyzji o dopuszczeniu do użytkowania całego osiedla nie leży u podstaw "postawy" RWE owej taryfy C
Raczej to nie jest powiązane

Pozdrawiam, Leszek
Witam, powtarzam informacje z wątku inf od zarządu,

odnośnie rachunków z RWE STOEN:
- reklamacja została złożona 2 drogami elektroniczną i osobistą z potwierdzeniem.

- w kwestii płacenia rachunków, to samo RWE nie jest co do tego jednomyślne. W jednym miejscu mówią nie płacić do czasu rozpatrzenia reklamacji inni mówią płacić Tak czy inaczej, jeżeli zapłacimy a reklamacja zostanie rozpatrzoan pozytywnie będziemy mogli liczyć na wyrównanie.

Zalecamy więc zapłacić rachunek i czekać na rozpatrzenie reklamacji, oby pozytywne.

Pozdrawiam, Leszek Nowak
CZY JEST KTOŚ KTO NIE DOSTAŁ JESZCZE RACHUNKU I UMOWY Z RWE??!!!
My nie otrzymaliśmy jeszcze. Mieszkanie odbieraliśmy w styczniu.
My dostaliśmy w piątek. Zastanawiamy się co z tym zrobić termin płatności 20.07 a więc do jutra. Rewelacja. Napiszcie czy płacicie te rachunki czy zanosicie do Reda. Pozdrawiam
WITAM!!
CZY KTOŚ MOZE MI POWIEDZIEĆ GDZIE NA NASZYCH KLATKACH SĄ LICZNIKI ENERGII, BO OSTATNIO WYBRAŁAM SIE TAM - OTWORZYŁAM SZAFY KTÓRE SĄ PRZY WINDZIE ALE W ŚRODKU BYŁY TYLKO ZAWORY WODY PRZYPUSZCZAM. I WRÓCIŁAM Z NICZYM, A CHCIAŁABYM SPRAWDZIĆ LICZNIKI.
"płacić, nie płacić" - no tutaj za bardzo wyjścia nie ma. Taryfa jest zgodna z umową, na której jest nasz podpis. Stoen wystawił faktury zgodnie z informacjami jakie na ten czas posiadał. My co najwyżej możemy napisać reklamację, że rozliczenie nie miało miesięcznego cyklu i liczyć na wyrównanie z kolejną fakturą.
Liczniki energii elektrycznej są w szybie podobnym do tego gdzie są owe zawory.
Szyb jest na jednej z bocznych ścian - to ten do którego musi zajrzeć monter telewizji aby ją podłączyć

z pisma jakie w imieniu Zarządu wystosowaliście do RWE wynika, że RED nie złożył niezwłocznie po otrzymaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (tej z 23 grudnia 2009) do RWE. Czy macie informację kiedy ta decyzja wpłynęła do RWE
Podobno 14 Czerwca 2010


Rozmawiałem dziś z RWE (telefonicznie):

1) Z tego co mi Pani z RWE powiedziała to jeszcze nie otrzymali od RED'a pozwolenia na użytkowanie i wciąż jesteśmy naliczani według stawki C11 !!

2) Opłata handlowa jest niepoprawna i Pani z RWE to potwierdziła. Mam(y) napisać reklamacje do RWE ( info@rwe.pl) i będzie wystawiona korekta do opłaty handlowej. 1 faktura = 1 opłata handlowa a nie 8.

3) Stawka C11, tu też Pani powiedziała, że zostanie wystawiona korekta do faktury jak tylko deweloper dostarczy pozwolenie na użytkowanie i od daty w której budynek został oddany do użytku będzie korekta.

Także mam nadzieje, że deweloper posiada komplet dokumentów stwierdzających, że budynki zostały oddane do użytku w grudniu 2009.

Btw. Który blok został oddany później do użytku ?
Ja także dzwoniłam do RWE w dniu dzisiejszym. Otrzymałam informację, że dokumenty od developera nie wpłynęły i nadal posiadamy taryfę c11. Z chwilą, gdy RWE otrzymaja pozwolenie na użytkowanie od dev. otrzymamy nowe umowy z taryfą tyou G oraz ew. korekty za okres od dnia wpływu dokumentów do dnia wystawienia przez RWE nowych umów. Czyli, jak dobrze zrozumiałam za okres od 14 czerwca (data podana przez REDa) do dnia wystawienia nowej umowy z taryfą G.
Co do stawki handlowej, to wysłałam właśnie reklamację. Kwota 19,90 + VAT powinna być naliczona 1-krotnie, a nie aż 8 razy - taką sugestię otrzymałam od Konsultantki. Mam nadzieję, że otrzymam pozytywną odpowiedź i korektę.

Ja także dzwoniłam do RWE w dniu dzisiejszym. Otrzymałam informację, że dokumenty od developera nie wpłynęły i nadal posiadamy taryfę c11. Z chwilą, gdy RWE otrzymaja pozwolenie na użytkowanie od dev. otrzymamy nowe umowy z taryfą tyou G oraz ew. korekty za okres od dnia wpływu dokumentów do dnia wystawienia przez RWE nowych umów. Czyli, jak dobrze zrozumiałam za okres od 14 czerwca (data podana przez REDa) do dnia wystawienia nowej umowy z taryfą G.
Co do stawki handlowej, to wysłałam właśnie reklamację. Kwota 19,90 + VAT powinna być naliczona 1-krotnie, a nie aż 8 razy - taką sugestię otrzymałam od Konsultantki. Mam nadzieję, że otrzymam pozytywną odpowiedź i korektę.


Ale jak te dokumenty mogły nie wpłynać skoro Leszek (zarząd) składajac reklamacje w imieniu Nas wszystkich dołączył takie pismo z którego jasno wynika, że mamy pozwolenie na użytkowanie. Jak ja dzwoniłem do RWE to Pani nawet podawała mi nr budynków dla których takie pozwolenie wpłynęło. Z tego co widzę to RED i STOEN są siebie warci.
Mam jescze jedno pytanko. Czy ktoś płacił już tą fakturkę czy może czekacie do wyjaśnienia sprawy?
pozdrawiam
Witam wszystkich,

własnie skończyłam rozmawiać z Panią z RWE Stoen. Uzyskałam informacje, że:
- faktury powinniśmy zapłacić, gdyż może sie zdażyć tak, że temu kto nie zapłaci faktury odetną prąd,
- pozwolenie na użytkowaniem mają i wpłynęło ono 14 czerwca 2010 roku,
- taryfa G11 jest naliczana z chwilą dostarczenia pozwolenia na użytkowanie przez dewelopera, czyli od 14 czerwca 2010 roku,
- faktury są wystawione do końca czerwca, dlatego też zostanie przysłana faktura korygująca za ostatnie dni czerwca,
- jesteśmy naliczani już w taryfie G11,
- podobno opłaty handlowe, abonamentowe, itp. są dobrze wyliczone.
Pani powiedziała, że tak na prawdę reklamacje możemy składać do dewelopera, gdyż to on zawalił sprawę z opóźnionym dostarczeniem pozwolenia na użytkowanie.
Uzyskalam też informację, że w zaokrągleniu koszt jednej jednostki prądu w taryfie C11 to 0,52 zł a w G11 to 0,06 zł. Opłaty abonamentowe i pozostałe przy taryfie G11 też są dużo niższe, więc nasze rachunki powinny być o okolo 50% niższe.
I teraz pytanie c z tym robimy? Płacimy faktury? Czy wysyłamy pismo do Redu z żądaniem o zwrot poniesionych kosztów przez nas z ich winy?
Mogę wysłać pismo do RWE Stone z prośbą o kompleksowe wyliczenie faktury jaką byśmy musieli zapłacić przy założeniu, że deweloper dostarczyłby im dokumenty na czas.
Co robimy?
Oczywiscie, ze Red powinien poniesc konsekwencje swojej nieudolnosci. Oczywiscie, ze trzeba to reklamowac. Ciekawe o czym jeszcze nie wiemy.

Oczywiscie, ze Red powinien poniesc konsekwencje swojej nieudolnosci. Oczywiscie, ze trzeba to reklamowac. Ciekawe o czym jeszcze nie wiemy.

Dokładnie musimy reklamować- przepraszam za stwierdzenie, ale bylibyśmy głupi, jeśli nie domagalibyśmy się wyciągnięcia konsekwencji za ICH kolejne gafy !
Nie mam już słów które mogłyby określić tego dewelopera!!!!
My też jesteśmy za tym aby Red poniósł w końcu konsekwencje za swoje niedopatrzenia.
Witam,

ja też się pofatygowałam i zadzwoniłam do RWE aby dopytać o nasz cykl rozliczeniowy oraz o opłatę handlową. Konsultant stwierdził, że opłata jest poprawnie naliczona bo cykl był miesięczny, a faktura dotyczyła 8 m-cy mimo, że otrzymaliśmy ją tylko 1 i jak tak bardzo mi zależy to mogę złożyć reklamację.

Jednym słowem tak jak poprzednik napisał co konsultant to inne zdanie.

Co do wyboru cyklu rozliczeniowego to nie mógł nic powiedzieć, ponieważ stwierdził, że umowa zostanie zmieniona w związku ze zmianą taryfy i cykl będzie uzależniony od tego co będzie w nowej umowie. Na koniec dodał, że jeśli developer dostarczył do RWE pozwolenie na użytkowanie "po terminie" to nastąpi korekta faktur za miesiące zwłoki.

No cóż zobaczymy....
po wizycie w RWE..

-opłaty handlowe są poprawnie naliczone bo na umowie jest wyraźnie zaznaczony 1-dno miesięczny cykl rozliczeniowy - wieć naliczenie opłaty handlowe jza 8 mc jest prawidłowe

- od 14 czerwca jest zablokowane konto SKoroszewskiej 7 w RWE - oznacza to, że już żadna faktura nie zostanie wystawiona do momentu wyjaśnienia sprawy

- mój rachunek: zużycie 7 KW na 8 miesięcy - kwota 720 zł

- podsumowanie: dostaję już monity z RWE, że nie zapłaiłem rachunku

- płacić nie zamiarzam

Pozdrawiam współmieszkańców.

Marek
4A
Cóż, mam nadzieję, że nie przypomną sobie o nas za kolejne pół roku... Boje się kolejnych skumulowanych opłat. Na razie nie zapłaciłam za FV, ale także otrzymałam już wezwanie do zapłaty.

Najciekawsze jest to, że wszyscy otrzymaliśmy fakturę na taką samą kwotę - jak to możliwe?! Nie wiem...
Wszyscy dostaliśmy podobne opłaty, ponieważ spis licznika był w grudniu a reszta to prognozy, a w grudniu nasze liczniki były praktycznie zerowe. Założyliśmy internetowy dostęp do RWE i w nim widnieje, iż odczyt był teraz 7 czerwca z niego wynika ze mamy nabite 750kWh a poprzednia faktura miała ok 7kWh. Kolejny rachunek będzie kosmiczny:). Mamy nadzieje ze będzie policzony według taryfy G11.