ďťż

grueneberg

W skrócie pięć godzin burzliwych, lecz momentami niezbyt produktywnych dyskusji...

W szczegółach:

- Prawnik Marvipolu przedstawił informacje o powołaniu wspólnoty po sprzedaży pierwszego lokalu. W pierwszym akcie notarialnym (A 2181/2008) ustalono regulamin, który jest dostępny u pani Małgorzaty Konarskiej drogą mailową. Z interesujących rzeczy: nawet w trybie głosowania "1 właściciel - 1 głos" Marvipol dysponuje większością z uwagi na to, że liczy się ilość wyodrębnionych lokali a nie ilość osób właścicieli. Ponadto, wybór zarządcy na 3 lata jest ciężki do podważenia, w razie zerwania umowy występują o odszkodowanie do sądu i w przypadku jedynej wspólnoty, która zdecydowała się na taki krok wygrali.

- Ustalono zaliczki na eksploatację części wspólnych: 4,33/m2.

- Ustalono zaliczki na media: 40 zł za wodę zimną, 40 zł za miejsce parkingowe, 2 zł/m2 przez cały rok za CO i CW łącznie.

- Opłata za Supermedia 25 zł o ile nie złoży się w ciągu miesiąca rezygnacji. Po złożeniu rezygnacji opłata nie jest naliczana z datą wsteczną od grudnia.

- Nowe stawki obowiązują od 1 lutego. Od tej samej daty obowiązuje nowe konto wspólnoty, o którym poinformowani zostaniemy wraz z informacją o nowej wysokości opłat. Jednocześnie dokonane zostanie rozliczenie dotychczasowych wpłat na konto Marvipolu. Ewentualne nadpłaty (jeśli ktoś już zapłacił za luty) zostaną automatycznie przeksięgowane na następne miesiące.

- Istnieje możliwość złożenia wniosku o ponowne zebranie o ile pod takim wnioskiem podpiszą się właściciele posiadający min. 10% udziałów. Wydaje się, że takie zebranie ewentualnie zmieniające plan gospodarczy będzie miało sens dopiero po kilku miesiącach, kiedy okaże się jak duże są rachunki za gaz, prąd, gdy okaże się że możliwe jest znalezienie tańszych dostawców lub gdy koszty utrzymania w znaczny sposób zaczynają odbiegać na plus lub na minus od planu.

- Osoby, które nie głosowały na zebraniu (w tym zarząd Marvipolu) oddadzą głosy w drodze indywidualnego zbierania w ciągu 6 tygodni.

- Właściciel firmy Vekta wyjaśnił zasady działania systemu domofonów, klap wentylacyjnych, wjazdu/wyjazdu z garażu. Ustalenia: wymalowane zostaną koperty oznaczające miejsca na których trzeba zatrzymać pojazd na pętlach indukcyjnych. Domofony powinny działać. Podczas prac remontowych nie należy ich zdejmować, ponieważ ponowne aktywowanie jest płatne. Wszelkie problemy z domofonami i szlabanami należy zgłaszać do zeszytu na portierni. Istnieje możliwość zakupu dodatkowego pilota do garażu w cenie 100 zł. Udostępniając swój pilot osobom trzecim (np. ekipie remontowej) należy ją zaznajomić z instrukcją. Przez około 3 tygodni w okolicach bramy ochrona ma wspomagać osoby, które wciąż mają problem z obsługą systemu.

- Nie należy prowadzić prac powodujących pylenie na korytarzu. Zapylenie czujnika dymu powoduje uruchomienie alarmu przeciwpożarowego, otwarcie klap do oddymiania i zjechanie windy na parter bez możliwości dalszego użycia. Po każdorazowym alarmie czujka nadaje się tylko do wymiany. Koszt: 600 zł.

- Próg automatyczny w drzwiach: Dział serwisu Marvipolu zadeklarował, że jeśli pomimo opuszczenia progu szczotkowego wciąż widać szparę, można ten problem zgłosić jako reklamację. Drzwi zostały zainstalowane ok. 2 cm nad podłogą (wylewką), zaś próg automatyczny powinien się wysuwać na 1.5 cm, zatem teoretycznie powinno to wystarczyć (po położeniu podłóg w mieszkaniu).

- Kotłownia jest regulowana w dniu dzisiejszym, prace zakończą się najprawdopodobnie jutro. Odbioru prac regulacyjnych dokona p. Korczak, który następnie wznowi działalność w zakresie uruchamiania logoterm.

- Zalewanie garażu jest zgłoszone do Miteksu i ma być poprawiane do skutku.

- W celu oszczędności energii oświetlenie dziedzińca ma zostać częściowo wyłączane po godzinie 1 w nocy.

- Klatki schodowe powinny być sprzątane co drugi dzień, garaż specjalistyczną maszyną raz na miesiąc.

Jeśli coś pominąłem, proszę dopisać...


Dzięki Ci sąsiedzie za cenne informacje.... miałbym jeszcze prośbę o odpowiedź na kilka pytań:

a czy ktoś pytał czego dokładnie dotyczy zaliczka 40 zł za garaż??? za przejechanie raz na miesiąc maszyną sprzątającą????
Dzięki Ci sąsiedzie za cenne informacje.... miałbym jeszcze prośbę o odpowiedź na kilka pytań:




a czy ktoś pytał czego dokładnie dotyczy zaliczka 40 zł za garaż??? za przejechanie raz na miesiąc maszyną sprzątającą????
Wysokość tej opłaty praktycznie ma małe znaczenie ponieważ nie jest to opłata za faktyczne usługi dotyczące garażu, lecz jest to przychód funduszu zaliczkowego. Mieliśmy możliwość uchwalenia jej braku, wtedy zaliczka wynosiłaby 4.99 od m2, czyli właściciele większych mieszkań płaciliby proporcjonalnie więcej za utrzymanie całej części wspólnej. Wybrano opcję opłaty za miejsce. Moglibyśmy teoretycznie uchwalić nawet 200 zł, wtedy zaliczka na m2 spadłaby do 1,7. Jest to tylko uznaniowy mechanizm podziału wszystkich kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej. Niezależnie od wysokości tej stawki posiadacze mieszkań średnich, ok. 60 m2 płaciliby łącznie tyle samo w dowolnym wariancie. Większa stawka za miejsce to nieco większy wkład posiadaczy mniejszych mieszkań lub dwóch miejsc, brak stawki za miejsce to większy wkład posiadaczy większych mieszkań.
Wielkie dzięki za podsumowanie spotkania.

Dobrze, że ktoś zauważył, że oświetlenie dziedzińca jest rzeczywiście bardzo intensywne i na pewno wyłączanie części lamp w nocy przyniesie oszczędności.
W przyszłości można rozważyć zmniejszenie mocy lamp - nie jest konieczne aż tak intensywne oświetlanie, a w nocy wręcz może przeszkadzać.
Szanowni Sąsiedzi,
mimo parodniowych prac przy uszczelnianiu garażu , nic one nie pomogły.
woda leje się dalej strumieniami ( nie wiem jak to wpływa na trwałość fundamentów ), bardzo proszę o więcej maili w tej sprawie do zarządcy i do Marvipolu.
pozdrawiam
tr
gdzie można uzyskać informację o adresie wspólnoty i zarządzie?

gdzie można uzyskać informację o adresie wspólnoty i zarządzie?

Informacje adresowe są wywieszone na drzwiach wejściowych do każdej klatki i umieszczone w każdej korespondencji... Adres wspólnoty jest chyba oczywisty, natomiast adres do korespondencji jest taki sam jak adres siedziby Marvipolu, który pełni funkcję zarządcy. Zarządu póki co wspólnota nie posiada.

informacji o adresie wspólnoty NIE MA - jest tylko o zarządcy. W Marvipolu powiedziano mi że nie wiedzą gdzie jest wspólnota. Wiec nie jest to takie oczywiste.

Czy ktos moze podesłać mi ten adres? Chociaz na priv poproszę.


No dobrze... Jeśli jakimś cudem dane adresowe nie znalazły się u kogoś w korespondencji od zarządcy, to zdradźmy tą tajemnicę:

Adres wspólnoty mieszkaniowej:
Wspólnota Mieszkaniowa Nieruchomości Platany
ul. Ryżowa 44
02-495 Warszawa

Adres do korespondencji:
ul. Stawki 3a
00-193 Warszawa
GC:

Czy ja dobrze rozumuję że jest Pan naszym reprezentantem we władzach wspólnoty?
Nie, nie jestem. Wspólnota nie posiada zarządu, jest zarządzana przez zarządcę.
dziękuje za objasnienie... teraz widze ,że

musimy utworzyć
niezależną frakcję ds. usunięcia usterek budowalnych.

Są wśród nas osoby z inicjatywą, które potem za kilka lat będą chciały do tego zarządu wejść. Czy któraś z tych osób nie zechciałaby skoordynować te działania?

zachowdzi potrzeba ustalenia listy usterek i powolania niezleznych rzeczoznawcow którzy zaopiniują wykonanie poszczególnych instalacji i ich zgodność z projektem. Za 2 lata juz bedzie po herbacie.

Są wśród nas osoby z inicjatywą, które potem za kilka lat będą chciały do tego zarządu wejść.
Nic nie stoi na przeszkodzie by zarząd powołać wcześniej. Trzeba "jedynie" zgłosić do zarządcy chęć zwołania zebrania wspólnoty posiadając podpisy min. 10% właścicieli, przygotować uprzednio projekt stosownej uchwały oraz zabezpieczyć obecność notariusza.
Przy powoływaniu zarządu nie trzeba zmieniać zarządcy, z którym związani jesteśmy przez 3 lata.
O ile się nie mylę to w naszym przypadku mamy Zarządcę - Marwipol, któremu zarząd nieruchomością został powierzony. Zarządca powołał powołał p. Konarską do administrowania/zarządzania osiedlem (przy okazji, chyba podobno niedługo odchodzi, a Marvipol szuka kogoś na jej miejsce…)

Jeżeli prawdą jest to co pisze użytkownik GC, że „Nic nie stoi na przeszkodzie by zarząd powołać wcześniej” to chyba najpierw musielibyśmy odwołać Zarządce (Marvipol), nie możemy mieć przecież Zarządcy i jeszcze do tego Zarządu. Możemy mieć albo jedno albo drugie….
A jeżeli się mylę to, za co odpowiadałby Zarządca (marvipol), a za co nowy Zarząd…

O ile się nie mylę to w naszym przypadku mamy Zarządcę - Marwipol, któremu zarząd nieruchomością został powierzony. Zarządca powołał powołał p. Konarską do administrowania/zarządzania osiedlem (przy okazji, chyba podobno niedługo odchodzi, a Marvipol szuka kogoś na jej miejsce…)

Jeżeli prawdą jest to co pisze użytkownik GC, że „Nic nie stoi na przeszkodzie by zarząd powołać wcześniej” to chyba najpierw musielibyśmy odwołać Zarządce (Marvipol), nie możemy mieć przecież Zarządcy i jeszcze do tego Zarządu. Możemy mieć albo jedno albo drugie….
A jeżeli się mylę to, za co odpowiadałby Zarządca (marvipol), a za co nowy Zarząd…


A skąd takie wieści o p.Konarskiej?
Co do zarządu i zarządcy. My jako wspólnota powołujemy zarząd, a zarządcą może być tylko osoba, która jest do tego uprawniona.
Wieści o p. Konarskiej od "serwisantów" Marvipolu z którymi niestety b. czesto mam do czynienia w związku z róznymi usterkami. Chyba miała dość naszego osiedla i licznych problemów , dlatego z drugiej strony sam nie wiem czy do dobrze czy źle......na pewno przed nową osobą nie łatwe zadanie będzie....(reprezentować mieszkańców będąc jednocześnie opłacanym przez Marvipol....)

Odnośnie Zarządcy i Zarządu, cytat "Jeśli sposób sprawowania zarządu nieruchomością wspólną określono zgodnie z art. 18.1 ustawy o własności lokali, rolę zarządu pełni zarządca..."

Wydaje mi się że w naszym przypadku jest własnie taka sytuacja, więc nie możemy sobie wybrać dodatkowego zarządu. Rolę zarządu naszej wspólnoty pełni Zarządca.
Jeżeli się mysle to proszę o info odnośnie odpowiedzialności/obowiązków Zarządcy i nowo wybranego Zarządu.
Cześć,

Kiedy mamy następne zebranie mieszkańców?

PIT