ďťż

grueneberg

Tutaj proponuję dyskusję na temat (potrzebnej mieszkańcom ul. Narwik jak dziura w moście ) trasy NS.
Czy ktoś zna szczegóły budowy, terminów, przebiegu itd?


Witam!

Z informacji na stronach Urzędu Dzielnicy Bemowo (http://www.bemowo.waw.pl/...?documentId=608) wynika że trasa może przechodzić wzdłuż torów prowadzących do huty. W odległości 150-200 m od budowanego bloku (Narwik 18) ma być tzw. węzeł "Lazurowa" czyli skrzyżowanie dwupoziomowe. Ale z tej samej witryny można się dowiedzieć, że prace budowlane już powinny trwać. Nic takiego się nie dzieje. W związku nierozpoczęciem budowy do końca czerwca 2006 stracono współfinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (co zapewne miało pokryć większość kosztów budowy).

Zdaje się, że na obecną chwilę władze gminy jeszcze nie wiedzą kiedy rozpocznie się budowa i jakie będą szczegóły - tak przynajmniej można wywnioskować z wypowiedzi na forum dyskusyjnym UD Bemowo).

Pozdrawiam!
Proponuję poczytać stronę Siskomu, a mianowicie najbardziej nas interesujący dział odnośnie trasy NS. Tutaj link: http://siskom.waw.pl/s7.htm. Ciekawy jest poniższy fragment:

Oświadczenie w sprawie wariantów trasy S-7, z dnia 07 lipca 2006
W dniu 28 czerwca 2006 roku odbyło się w Warszawie spotkanie poświęcone projektowanym wariantom północnego wylotu drogi ekspresowej S-7 z Warszawy w kierunku Gdańska. Warianty te na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wykonało biuro projektowe DHV Polska Sp. z o.o. w opracowaniu „Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowe północnego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 w kierunku Gdańska”.
W spotkaniu wzięli udział:
- Regionalne Stowarzyszenie Promocji Łomianek,
- Stowarzyszenie Eko-Blizne-Groty,
- Samorząd Osiedla Radiowo,
- SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji,
- Stowarzyszenie Komitet Obywatelski Łomianki,
- Stowarzyszenie Obrońców Doliny Wisły.

Po przeanalizowaniu zaprezentowanych rozwiązań oraz dyskusji przyjęto następujące ustalenia:
1. Organizacje biorące udział w spotkaniu popierają przebieg wariantów II i IIC północnego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 w kierunku Gdańska.
2. Organizacje biorące udział w spotkaniu są przeciwne przebiegom pozostałych wariantów północnego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 w kierunku Gdańska.
3. Organizacje biorące udział w spotkaniu apelują o jak najszybszą modernizację i budowę obwodnic w ciągu dróg krajowych nr 50 i 62 celem kierowania na nie tranzytu dalekobieżnego.


A w szczególności 1 pkt ustaleń. Nie wiem na ile jest to realne, ale jeszcze się może okazać, że nie będziemy mieć tej trasy pod oknami.
Chyba się jednak zagalopowałem, patrząc na tą mapkę: http://siskom.waw.pl/mapy...y_s7-bemowo.zip


Z Wyborczej Stołecznej:

Zielone światło dla trasy ekspresowej przez Bemowo

Jest już pozwolenie na budowę przedłużenia Trasy AK przez Bemowo. Arteria ma kosztować grubo ponad 1 mld zł.
O opóźniającej się inwestycji pisaliśmy w "Gazecie" pod koniec stycznia. Okazało się, że nie sprawdzą się zapowiedzi szefów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad sprzed kilku miesięcy. Obiecywali, że budowa trasy zacznie się na wiosnę. Urzędnicy tłumaczyli, że czekają, aż wojewoda wyda pozwolenie na budowę odcinka arterii między Lazurową na Bemowie a Powązkami.

Zielone światło dla tej inwestycji wreszcie się zapaliło, pozwolenie zostało wydane. - Najpewniej przed końcem lutego ogłosimy przetarg na budowę - zapowiedział wczoraj Stanisław Dmuchowski, wicedyrektor mazowieckiego oddziału GDDKiA. Będzie to najdroższy kontrakt drogowy w stolicy. Według wstępnych szacunków trasa ma kosztować 1 mld 200 mln zł. Dla porównania - na budowę pięciu odcinków Trasy Siekierkowskiej od Czerniakowskiej do Płowieckiej do tej pory wydano ok. 900 mln zł.

Według Stanisława Dmuchowskiego realny termin rozpoczęcia prac to lato tego roku. - Z praktyki wiemy, że przy tak kosztownym zleceniu pewnie pojawią się protesty odrzuconych firm. Dlatego musi minąć kilka miesięcy, zanim wbijemy pierwszą łopatę na budowie - dodaje. Prace mają potrwać dwa i pół roku.

11-kilometrowa arteria będzie się zaczynać tuż przy Cmentarzu Wojskowym na Powązkach. W miejscu, gdzie istniejąca trasa zakręca w stronę Woli, planowany jest ogromny węzeł. Z Powązek nowa droga przebije się skrajem Lasu na Kole w stronę Bemowa. Kolejne wielopoziomowe skrzyżowania powstaną na przecięciu z: ul. Lazurową, Warszawską w Starych Babicach (przedłużenie Górczewskiej), trasą poznańską w Morach oraz autostradą A2 w Konotopie (tu będziemy dojeżdżać inną trasą ekspresową, z Ursynowa). Zanim autostrada dotrze do Warszawy (w 2010 lub w 2011 r.), przedłużoną Trasą AK mamy docierać do ul. Połczyńskiej, czyli istniejącej wylotówki w kierunku Poznania.
Piekna trasa sie nam szykuje w Warszawie.
Witam!

Chyba z najlepszą informacją o planowanym przebiegu i wyglądzie trasy można zapoznać się na stronach siskom (http://siskom.waw.pl/s8.htm), a szczególnie polecam obejrzenie mapy http://siskom.waw.pl/mapy/s8/s8_1-10000.pdf.

Pozdrawiam!
Zawsze będzie można mieszkanie sprzedać - pewnie i tak się na tym nie straci. Tylko trzeba będzie to zrobić, zanim widok z okna zupełnie się zepsuje.
Witam,

Nie obawiam sie tej trasy. Patrzac na rysunek (s8_1-10000.pdf) widac, ze trasa idzie pod torami kolejowymi (na polnoc od ul. Narwik),
tak wiec na pewno bedzie to swojego rodzaju tunel. Nie jestem specem w tej dziedzinie, wiec moze ktos inny lepiej nakresli cala sytuacje, ale...

Wydaje mi sie, ze taki tunel powinien byc "slusznej" glebokosci, by wspomniane tory (wraz z ich mocowaniem) bezpiecznie przebiegaly nad trasa.
Czy tunel ten bedzie kryty czesciowo lub calkowicie - nie wiem, ale uciazliwosc takiego rozwiazania z pewnoscia bedzie znikoma

Pozdrawiam!
Też nie jestem specem, aczkolwiek wydaje mi się, że tereny na których są tory, zostaną wykupione i dokładnie na ich miejscu powstanie trasa. Jeżeli faktycznie będzie to tunel (a przydałoby się jakkolwiek tą informację zweryfikować), to dobrze.
Witam,

Na tunel raczej nie ma co liczyć. Będzie 4-5 metrowej głębokości wykop (poziom -1) i 4 metrowej wys. ekrany wygłuszające, ale już zjazdy z S8 do ul. Lazurowej są na poziomie 0 ("Węzeł Lazurowa"). Tory przechodzą wiaduktem ("Huta Lucchini") nad trasą. Legenda pod mapą wyjaśnia jaki kolor oznacza dany poziom (dotyczy tylko samej trasy i zjazdów). Tyle znalazłem na stronach Siskom.

Pozdrawiam!
A czy wiadomo co z tymi dwoma posesjami za naszym blokiem (jadąc w stronę babic)? Zostaną czy idą na przemiał?
Zrobiłem swojego rodzaju wywiad wśród znajomych i większa część ludzi uważa, że takie usytuowanie trasy nie stanowiłoby dla nich problemu.

Generalnie wszystko będzie opierać sie o przepustowość Lazurowej, tzn. czy nie będą tworzyć się tam korki (zarówno w kierunku trasy NS jaki i ul. Górczewskiej).

Jedynie czego najbardziej sie w tym momencie obawiam to samych prac:
- w momencie poszerzania Lazurowej może zostać czasowo ograniczony dostep do naszego bloku (mam nadzieje, ze nie odciety calkowicie)
- halasów koparek, buldożerów, etc.

Wiecie... zawsze można spróbować przykuć się łańcuchem do jakiegoś drzewa i bojkotować budowę tej trasy
Witam!

Relacja z VI/07 sesji Rady Dzielnicy Bemowo (28.02.2007 r.) ze strony http://www.bemowa.pl/portal/news.php?id=509"

"Na prośbę władz Bemowa na sesji Rady pojawili się przedstawiciele Generalnej Dyrekcji dróg Krajowych i Autostrad oraz firm projektowych DHV i Profil. Goście przedstawili nowe informacje na temat przebiegu i stanu zaawansowania prac nad trasami S7 i S8.

Droga S8 na terenie Bemowa jest podzielona na dwa odcinki: pomiędzy węzłami „Konotopa” i „Lazurowa” oraz pomiędzy węzłami „Lazurowa” i „Prymasa Tysiąclecia”. Jak poinformował dyrektor warszawskiego oddziału GDDKiA Wojciech Dąbrowski uzyskano już pozwolenie na budowę trasy z rygorem natychmiastowego wejścia w teren. W drugim kwartale b.r. zostanie rozpisany międzynarodowy przetarg na wykonanie. Wartość inwestycji szacuje się na pond miliard złotych, a czas jej realizacji – 30 miesięcy.

Inż. Andrzej Berliński z biura projektowego Profil przedstawił informacje na temat parametrów trasy S8: będzie to droga ekspresowa klasy S obejmująca po 3 pasy ruchu w każdą stronę. Pomiędzy węzłami „Konotopa” i „Lazurowa” trasa będzie biegła na poziomie „0”natomiast od węzła „Lazurowa” jest zaprojektowana w wykopie w ścianach szczelinowych na głębokości od 3 do 6m. "

A więc obok naszego bloku trasa będzie na poziomie ZERO. Dodatkowo będzie miała 6 pasów a nie 4 jak zapowiadano.

Pozdrawiam!
Co w sprawie drogi dojazdowej do naszego bloku ? Trzeba by się skrzyknąć .
Witam!

Oto odpowiedź na to pytanie:

"Budowa ul. Narwik na odcinku od ul. Lazurowej do granic Dzielnicy Bemowo planowana jest w Dzielnicowym Wieloletnim Programie Inwestycyjnym 2006 – 2010: opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej na rok 2008, natomiast budowa ulicy po 2009 roku.

Odpowiedź opracowała:
Krystyna Ptaszyńska
Wydział Infrastruktury Urzędu Dzielnicy Bemowo

Źródło: http://www.bemowo.waw.pl/...read?thread=300.

Pozdrawiam

Inż. Andrzej Berliński z biura projektowego Profil przedstawił informacje na temat parametrów trasy S8: będzie to droga ekspresowa klasy S obejmująca po 3 pasy ruchu w każdą stronę. Pomiędzy węzłami „Konotopa” i „Lazurowa” trasa będzie biegła na poziomie „0”natomiast od węzła „Lazurowa” jest zaprojektowana w wykopie w ścianach szczelinowych na głębokości od 3 do 6m. "

A więc obok naszego bloku trasa będzie na poziomie ZERO. Dodatkowo będzie miała 6 pasów a nie 4 jak zapowiadano.


Troszkę... lipa (że pozowlę sobie na tak kolokwialne sformułowanie)!
Jedyna szansa w tym, że na wysokości bloku trasa będzie schodzić na owe 3-6 metrów.
Witam!

Kilka dni temu zadałem pytanie na forum Urzędu Dzielnicy Bemowo o przebieg trasy S-8 obok naszego bloku. Uzyskałem dobrą dla nas odpowiedź, że trasa przebiegać będzie w wykopie (poziom -1) . Więc zgodnie z tym co na dostępnych planach. To chyba wiarygodna informacja bo to oficjalne forum.

Link do pytania na forum: http://www.bemowo.waw.pl/...read?thread=328

Pozdrawiam!
Brawo ! Residul !
Jak to dobrze mieć koło siebie takiego Sąsiada.
Myślę, że i tak ta trasa nie będzie dla nas uciążliwa - od strony zachodniej
naszego bloku są powbijane niskie słupki dla wytyczenia trasy - na moje oko to ok.250 m.
Pozdrawiam !

Witam!

Uzyskałem dobrą dla nas odpowiedź, że trasa przebiegać będzie w wykopie (poziom -1)
Pozdrawiam!

Zastanawiam się jak traktować taki "kilumetrowy" wykop, a dokładniej jego głębokość, bo jeżeli chodzi o mnie, to kilka to przynajmniej 5 .
(...) "Na całej swojej długości trasa pobiegnie na poziomie -1, tzn. w wykopie o głębokości ok 4 metrów.
W sąsiedztwie terenów mieszkalnych, trasa zostanie zabezpieczona przez ekrany akustyczne." (...)

Taką odpowiedź podał administrator forum dzielnicy Bemowa na podstawie "pisma opisującego przebieg wspomnianych tras, jakie Urząd otrzymał od GDDKiA".

Źródło: http://www.bemowo.waw.pl/...read?thread=298

(...) "Na całej swojej długości trasa pobiegnie na poziomie -1, tzn. w wykopie o głębokości ok 4 metrów.
W sąsiedztwie terenów mieszkalnych, trasa zostanie zabezpieczona przez ekrany akustyczne." (...)

To jednak dobra informacja. Czyli nie dość, że nie będzie przeraźliwie głośno, to jeszcze nie zepsuje drastycznie widoku z okna (dla mających okna po zachodniej stronie oczywiście).
Witam!

Dzisiaj kilka informacji o planowanej przebudowie ul. Lazurowej.
Pełny opis znajduje się na stronach SISKOM: http://www.siskom.waw.pl/nowolaz.htm

Warto obejrzeć plany (format PDF):
http://www.siskom.waw.pl/..._gorczewska.pdf
http://www.siskom.waw.pl/..._gorczewska.pdf

Kilka ciekawszych dla Nas informacji które można wyczytać z planów:
    - ul. Lazurowa będzie dwujezdniowa (po dwa pasy);
    - zjazd na naszą część ul. Narwik tylko z zachodniej jezdni (oddzielni pas dla skręcających);
    - kładka dla pieszych na wysokości ul. Narwik;
    - chodnik i ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Lazurowej;
    - zjazd z trasy S8 biegnie na poziomie 0 wzdłuż trasy od ul. Warszawskiej do Lazurowej.
    - tor kolejowy biegnie na poziomie +1 (estakada);
    - stacja metra "Lazurowa" pod pętlą autobusową przy ul Górczewskiej.


To tyle o planach. Jak będzie w rzeczywistości przekonamy się w 2010 roku.

Pozdrawiam!
http://forum.gazeta.pl/fo...=106&w=65879965
no i co o tym sądzicie. Tzn o tym co jest zawarte w powyższym linku?
Poza tym jest jeszcze jedna fajna rzecz. Jaz-bud ogłasza sie w swoim regionie tzn w Podlaskim w lokalnej prasie...ze ma jeszcze wolne miejsca nowo budowanym bloku w Warszawie ul. Narwik - w bloku 7 piętrowym. Ciekawe jak to wiec naprawde z tym naszym blokiem.
Jak tylko zaczną się prace nad tą trasą, to będzie można zobaczyć jak faktycznie blisko będzie ona naszego bloku. A potem jak komuś będzie bardzo przeszkadzało, to je po prostu sprzeda.
Nie wydaje mi sie, aby blok mial stac tuz przy samej trasie. Coz - nie znam sie, ale wedlug mnie powinien byc jakis pas zieleni - chociazby dla wytlumienia drgan? Z tego co SISKOM twierdzi bedzie to 20m ... wiec dostaniemy gratis 20m ladnej trawki, na ktorej bedzie mozna urzadzac grill lub opalac sie dowoli.
Oczywiscie jesli komus nie bedzie przeszkadzal zapach spalin

Nie zamierzam zalamywac rak, tylko dlatego, ze sam dokladnie nie sprawdzilem lokalizacji tej trasy.

Dla mnie taki news to zwykle "pitu pitu" - aby sie wygadac i (sorry za wyrazenie) powqrwiac innych - czyli przyszlych lokatorow Narwik 18.

Osobiscie znam ludzi, ktorzy mieszkaja przy torach kolejowych i na trasie ladowania/startu samolotow. Mieszkaja a nie uciekaja!
Nie zalamuja rak i nie placza w poduszke - do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic.

A my sie nie przekonamy jaka jest owa uciazliwosc do momentu ukonczenia tej trasy.

Co mozna zrobic pozniej (jak trasa bedzie uciazliwa)?
Mysle o zrzucie lokatorow lub wymuszeniu na Jaz-Budzie zakupu dodatkowych "barier dzwiekowych"?

Pozyjemy - zobaczymy... Pozdrawiam!
Znalazłem plany trasy S8 podane na stronach Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:
http://www.mosty.nazwa.pl/038_s8_1/

Plany są w formacie DJVU więc aby je obejrzeć trzeba zaintalować nakładkę na przeglądarkę:
http://www.mosty.nazwa.pl...owserPlugin.exe

Tutaj jest link do chyba najbardziej interesującego Nas planu:
http://www.mosty.nazwa.pl...UNEK_01_06.djvu

- Nasz budynek stoi na działkach z nr 18/2 19/2 i 20/2.
O, to właśnie się dowiedziałem, że oprócz drogi ekspresowej w "obniżeniu", to jeszcze będzie estakada nad nią
Ooo i drzewa liściaste odgradzające blok od drogi. Proszę, proszę.
Czy istenieje mozliwosc, aby ktorys z forumowiczow (majacy juz plug-in'a) zrobil 2-3 zrzuty ekranu i wrzucil je w postaci jpg/gif na to forum?
Dzieki temu zainteresowani nie beda musieli sciagac i instalowac DjVuBrowserPlugin.exe

Dziekuje
Jeżeli nikt tego nie zrobi przede mną, to postaram się wrzucić wieczorem.













Wysokie ceny przyczyną unieważnienia przetargu na S-8

Zbyt wysoka cena za budowę odcinka S8 Konotopa-Powązkowska, zaoferowana przez wykonawców, zmusiła Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad do unieważnienia w poniedziałek, 22 października, przetargu na budowę tego fragmentu obwodnicy Warszawy.

Kosztorys Generalnej Dyrekcji, z września 2007 roku, przewidywał, że zadanie to pochłonie nieco ponad 1,7 mld złotych, a tymczasem najniższa oferta opiewała na 2,1 mld złotych, czyli 400 mln złotych więcej. Drugi z oferentów zaproponował cenę 2,4 mld złotych. Obecnie przygotowywane jest kolejne ogłoszenie przetargu w tej sprawie, tak by wykonawca mógł wejść na plac budowy wiosną 2008 roku.

Co istotne, unieważnienie przetargu nie spowoduje opóźnienia w realizacji, bo kontrakt przewiduje zimowe przestoje wykonawcy, a więc nawet jeśli GDDKiA zaakceptowałaby tak wysoką ofertę, to i tak budowa ruszyłaby wiosną.

GDDKiA liczy, że do kolejnego postępowania zgłosi się większa ilość firm, co zasadniczo podniesie konkurencję. W unieważnionym postępowaniu startowały bowiem tylko dwa konsorcja.

Źródło: GDDKiA www.gddkia.gov.pl
Dzięki za informację Jacku. Teraz mogę bez wyrzutów sumienia uznać, że nie jestem aż takim altruistą i mam nadzieję, że tej obwodnicy w tym miejscu w ogóle nie zbudują
Jak podaje dziennik "Rzeczpospolita" na początku 2008 roku ruszy budowa trasy S-8 przechodzącej koło naszego bloku.
Szczegóły:
http://www.rp.pl/artykul/77740.html .
Czy to dobra czy zła wiadomość - to się okaże. Na pewno będziemy mieli dobry wyjazd z Warszawy


Pozdrawiam!
Szanowni mieszkańcy przy Narwik 18, od czasu do czasu wchodziłem na "nasze" forum bowiem i ja swojego czasu miałem być szczęśliwym posiadaczem własnego M w tym bloku.Jeszcze w październiku byliśmy z żoną zdecydowani na kupno mieszkania i to nie małego bo prawie 90 metrowego.Jednak po śledzeniu forum i czytaniu wielu artykułów na temat miejsca postawienia tego bloku dawało nam dużo do myślenia.Zauroczyło nas miejsce, bliskość dojazdu praktycznie wszędzie no i zieleń która otulała to miejsce.
Jednak forum na temat trasy NS zaczęło wzbudzać w nas wątpliwości.Nasze sondy na temat tej trasy, jej potrzeb oczywiście słusznie zauważonych i tego, że takowa trasa musi być wcześniej czy później, miały swoją rację, ale tego, że firma postawiła blok w miejscu gdzie podejrzewam tylko tam dostali zgodę (już wiedzieli od początku że taka trasa powstanie) jest żenująca.Wielu z Państwa poruszyła sporo tematów w tej sprawie.Odniosłem wrażenie, że tłumaczycie się Państwo sami przed sobą i domniemacie czy trasa będzie czy nie, czy ją zaczną budować czy nie - bo brak funduszy, czy jeśli tak to w jakiej odległości od bloku.
No cóż, to co na końcu odpowiedział Residul daje dużo do myślenia.Sprawa się prawdopodobnie zamknęła, jedno mnie tylko ciekawi czy nadal firma budowlana będzie w takim tempie sprzedawać mieszkania?a jak widać na ich stronie jest ich jeszcze aż 38!
3 lata szykuje się ,huku, pyłu, i bałaganu, a dalej docelowo następne lata ,spalin bo te nie zamkną się w tunelu, ale faktycznie wyjazd z W-wy będzie dobry a ruch będzie non- stop.Ale kto później będzie chciał kupić takie mieszkanko przy tak uroczej trasie? Pozdrawiam wszystkich serdecznie, no cóż ja zrezygnowałem, bo tak naprawdę każdy z nas marzy o ciszy i spokoju.Szkoda tylko, że powstają w takich miejscach takie bloki mieszkalne.
To, że trasa powstanie to było pewne. Przed kupnem dobrze sobie z tego sprawę zdawaliśmy. Jednak zdecydowaliśmy się ponieważ dla nas ilość zalet tego miejsca jest większa. Wole mieć ekranowaną trasę w wykopie 50 m od bloku niż ulicę z tramwajami oddzieloną od budynku tylko chodnikiem... Poza tym hałas, spaliny i itp - mieszczuchy już tak lubią

Pozdrawiam
Masz rację Residul dlaczego nikt nie pisze o budowach przy Górczewskiej gdzie mają ulicę 5m od bloku i jeźdzące non stop tramwaje. Jeżeli ktoś chce mieszkać w Warszawie to niestety na ciszę nie ma co liczyć!!! Pozdrawiam

Wole mieć ekranowaną trasę w wykopie 50 m od bloku niż ulicę z tramwajami oddzieloną od budynku tylko chodnikiem...
Jest trochę inny problem. Dalej nie wiemy (przynajmniej ja), jak będą wyglądały w rzeczywistości węzły Górczewska i Lazurowa... Te skrzyżowania mają być bezkolizyjne, a więc bez estakad się niestety nie obejdzie, co jakoś przyćmiewa zalety posiadania ulicy w wykopie . Nie wiem jak Wy, ale ja z pierwszego piętra mogę mieć naprawdę metropolityczny widok
Wykop ma zaczynać się po południowej stronie ul. Górczewskiej/Warszawskiej, więc estakady nie będzie. Widok ograniczać będą ekrany mierzące 3-4 m na poziom gruntu. Niestety od północnej strony wyżej będzie przechodził tor kolejowy (poziom +1).
witam wszystkich.
Będzie tak jak będzie i do tego przywykniemy. Mieszkałem przez 3 lata na grójeckiej i wiem co oznacza szum tramwajowy. Poza tym są to uroki miasta, szczególnie tak ogromnego. A co do torów.... no cóz ja mam własnie mieszkanie od północy i tory mi nie przeszkadzają. Dziecko będzie miało atrakację::)) Wiecej otpymizmu wszystkim z tym nowym rokiem. Jedynym naszym problemem pozostaje tylko termin oddania mieszkania.
pozdrawiam.
Fakt, również Wam życzę optymizmu, a przede wszystkim wesołych. Do zobaczenia w bloku, a jak się uda, to może jeszcze przed oddaniem .
Drodzy Robercie i Mario !

Choć piszecie się zmałej literki , to ja Was potraktuję dużą.

Wracając do Waszego wątku to uważam,że jesteście przewidującą parą ,która wszelkie posunięcia ma bardzo przemyślane. Dlatego też chciałbym Wam zakomunikować , iż :
1. My kupowaliśmy mieszkania po 5.000 - 6.000 zł za metr kwadratowy .
2. Nasz budynek już jest prawie gotowy.

Dla Was , jeślibyście chcieli to jest jeszcze ładne mieszkanko 80 metrowe na I piętrze ,a w dodatku z dala od torów kolejowych.

Tylko cena trochę inna, ale kto pierwszy ten lepszy...
Oj Panie Jacku R., Panie Jacku R.

Odpowiadając na Pana sugestie w tym temacie to:

Nie pisałem naszych imion z dużej litery, ponieważ nie jest to dla mnie istotne. Gdyby było istotne to zwróciłbym Panu uwagę, że "z małej" pisze się osobno i że
Pańskie logo jest denerwujące, bo ciągle Pan skacze. Widzę, że interesuje Pana chyba tylko sport, bo z pisownią jest Pan na bakier.
A może to nie sport, a chęć wybicia się. Ale na tym forum Pan tego nie uczynił.

Oczywiście zakupił Pan mieszkanie płacąc 5-6 tys za metr, ale dlaczego wtedy nie sprzedano więc wszystkich mieszkań?
Pan pokierował się tylko ceną - nie zwracając uwagi na to, że blisko będzie autostrada i są tory kolejowe ( lub Panu tego nie uświadomili ).Teraz usilnie próbuje Pan przekonać innych i samego siebie, że zrobił Pan interes życia, a te niedogodności były Panu wiadome.
Nie skorzystam w Pana oferty zakupu mieszkania w tym bloku, bo dla mnie jest ważniejsze moje zdrowie i pewien komfort psychiczny..
Tego zapewne tłumaczyć nie trzeba oraz tego, że kasa nie jest najważniejsza w życiu.
Rzeczywiście był Pan pierwszy, ale czy lepszy ?
Pan cały czas nie rozumie, że za 3 lata w najlepszym wypadku kilkadziesiąt metrów ( a nie kilkaset ) od okien przejeżdżać będą setki samochodów - ale przecież Pan za to "tanio" zapłacił.
Za 3 lata niech Pan zwróci uwagę, aby na szklanych ekranach od autostrady namalowali Panu orły, a nie wrony, oraz żeby na tym odcinku wielopasmowej trasy było ograniczenie prędkości dla do 30 km na godz.- aby kierowcy mogli obejrzeć te orły i Pana blok.:)
Nie oczekujemy odpowiedzi, gdyż nie będziemy uczestniczyć już w tym forum.Szkoda nam ludzi którzy nawet siebie oszukują.
Komentarz niech Pan zachowa dla siebie i przynajmniej nie mami innych.
Więcej skromności Panie Jacku R.

Ps. Mimo wszystko życzymy Panu wszystkiego najlepszego.
Drodzy Robercie i Mario !

Pytaliście : "...dlaczego wtedy nie sprzedano więc wszystkich mieszkań?"
Już odpowiadam : -prawdopodobnie za szybko podnieśli cenę do 8100-8500 zł / m,
-w okolicy powstało wiele konkurencyjnych inwestycji mieszkaniowych.
Stwierdziliście : "Pan pokierował się tylko ceną - nie zwracając uwagi na to, że blisko będzie autostrada i są tory kolejowe. "
Oświadczam więc : - o tych " atrakcjach " wiedziałem dobrze przed podpisaniem umowy,
- a kierowałem się nie tylko ceną.

Co będzie za 3 lata to nie wiecie ani Wy ani Ja.

Jeśli chodzi o pisownie to co to: "Nie skorzystam w Pana oferty zakupu mieszkania w tym bloku,"( co za stylistyka ! )
No i krótko : - nie skaczę tylko tańczę,
- a interes życia zrobiłem ,
- pociąg przejeżdża tylko 2 razy w dzień powszedni ,
- szkoda,że Waszego komentarza już nie ujrzę ( ale skoro wchodziliście na nasze forum to znaczy ,że macie wielki sentyment do naszego budyneczku i jest Wam żal,żal,żal......)

Wesołych Świąt .
"Rusza budowa Trasy AK
W drugiej połowie lutego 2008 rozpoczęły się prace brzy budowie Trasy Armii Krajowej (S-8) na odcinku od Konotopy do węzła z Prymasa Tysiąclecia. Jest to pierwsza rozpoczęta inwestycja tzw. Obwodnicy Ekspresowej Warszawy. Inwestorem jest GDDKiA.
Budowa Trasy AK na odcinku Konotopa - Prymasa Tysiąclecia potrwa do 15 grudnia 2010 i będzie kosztować 2,14 mld zł."

źródło: Aktualności SISKOM
Witajcie Forumowicze,

Piszę do Was ponieważ zastanawiam się nad zainwestowaniem w mieszkanie JAZ-BUD’u przy ul. Narwik lecz w perspektywie powstającej tuż obok trasy S-8 mam pewne wątpliwości.
Z potwierdzonych informacji uzyskanych w Urzędzie Gminy W-wa Bemowo wynika, że trasa ma być poprowadzona w odległości do 30 metrów od północnej ściany budynku a droga tzw. uwalniająca czyli zjazd z trasy na węzeł Lazurowa ma przebiegać wzdłuż ogrodzenia od strony torów czyli kilka metrów od ściany budynku. Co prawda główna trasa ma być zbudowana w wykopie o głębokości 3-5 metrów lecz drogi dojazdowe już na poziomie „0”. Do tego dochodzą tory kolejowe, które będą poprowadzone na nasypie o wysokości 1 piętra co dwa razy na dzień zapewni nam niesamowity widok złomu przetaczającego się w stronę Huty.
Dowiedziałem się również, że prace budowlane w tej okolicy mają ruszyć już niebawem i potrwać pełne trzy sezony. Da to nam obraz ciężkiego sprzętu pod oknami na i tak wąskiej uliczce Narwik a do tego hałas oraz wszędobylski pył i kurz.
Czy po przetrwaniu tego okresu będziemy mogli wreszcie odetchnąć z ulgą? Zapewne tak ale biorąc pod uwagę przeważające wiatry zachodnie to płucami pełnymi świeżego powietrza ze wzmożoną aktywnością nie tylko tlenku węgla...
Powiem krótko, mieszkałem na Bliznem przez ponad 20 lat (600 metrów od tego budynku) i zdążyłem polubić tą okolicę lecz teraz mam wątpliwości czy wracać na „stare śmieci”.

Pytam się więc Was, którzy już dokonaliście wyboru czy decydując się na tą inwestycję nie można na tym stracić finansowo bo o zdrowie nie pytam...? Co prawda dziś cena 1m2 u developera jest zachęcająca ale przecież to nie wszystko.

Będę wdzięczny za każde uwagi.

Pozdrawiam serdecznie,
Martin
"...Zapewne tak ale biorąc pod uwagę przeważające wiatry zachodnie to płucami pełnymi świeżego powietrza ze wzmożoną aktywnością nie tylko tlenku węgla..."
W nawiązaniu do powyższego to zastanów się gdzie znajduje się reszta Warszawy...
Biorąc pod uwagę fakt, że w Polsce najczęściej wieje z zachodu to będziemy mieli prawie świerze powietrze + spaliny z jednej drogi (s-8). Natomiast reszta Warszawy jest na wschód od tego miejsca. Dlatego im dalej na wschód tym mniej jest prawie czystego powietrza a więcej spalin z kolejnych ulic.
Co do względów finansowych to ciężko powiedzieć czy obecna cena może spaść jeszcze bardziej.
"...Co do względów finansowych to ciężko powiedzieć czy obecna cena może spaść jeszcze bardziej..."

Wg deklaracji JAZ-BUD'u budynek ma być oddany na przełomie miesiąca chociaż z tego co wiem obiecywali dużo wcześniej. Pozostały im jeszcze 32 wolne mieszkania. Sądzę, że aby w krótkim czasie pozbyć się wszystkich obniżą i tak już niską cenę.
A swoją drogą, ile płaciliście za m2 przy podpisywaniu umowy? (jeśli to nie tajemnica).

Ps. Residul dzięki za szybką odpowiedź.
Podpisaliśmy umowę w lipcu 2006 i płaciliśmy po 5150 złotych za metr + miejsce postojowe w cenie.
Targuj i negocjuj cenę.
Wywalcz też miejsce garażowe ( najlepiej na poziomie -1 ).
Wybierz mieszkanie najbliżej południa ( od wjazdu do garażu ).
My jesteśmy zadowoleni i spragnieni sprowadzenia się do nowego lokum.
To zadowolenie nie dotyczy oczywiście opóźnienia , jakie zafundowali nam budowlańcy.

Życzymy powodzenia w negocjacjach.
Jacku dzięki za odpowiedź.

A więc na samym początku ceny były znacznie niższe.
Obecnie developer każe sobie płacić 5900 zł/m2 plus 20000 zł za miejsce garażowe.
Zgodzę się, że jeśli zależy im na szybkiej sprzedaży pozostałych mieszkań powinni być bardziej elastyczni w kwestii ceny.

Znacie może kogoś kompetentnego z JAZ-BUD'u być może z Zarządu z kim można się targować co do ostatecznej ceny? Będę zobowiązany za wszelkie kontakty.

A co do samej lokalizacji mieszkania to z większych nie ma dużego wyboru
5900 to dobra cena skoro wywoławcza na największe lokale to 7100.
Tylko brać...
"...5900 to dobra cena skoro wywoławcza na największe lokale to 7100..."

7100? A kiedy tak było?
Teraz na lokale od parteru do 3 piętra cena wynosi 5900 a powyżej trzeciego piętra 6000. Jak widać są przyciśnięci do muru ilością wolnych mieszkań.

Ponawiam moje pytanie czy Wiecie z kim można się jeszcze "potargować" bo w biurze na Skoroszewskiej nie ma kompetentnej osoby.

Miłego dnia.
Czy w tej okolicy inne firmy mają podobne ceny? Pytam bo cenniki w internecie (jak widać na stronie jazbudu) nie są zbyt aktualne. Ciekawe czy to tylko jazbud ma kłopoty ze sprzedażą?
Sądzę, że z okolicznych developerów właśnie JAZ-BUD może mieć największe problemy z opchnięciem pozostałych mieszkań.
Większość klientów przed dokonaniem wyboru zdąży zapoznać się z informacjami mającej powstać tuż pod oknami trasie a nie każdy jest przecież fanem motoryzacji...
Wzdłuż trasy powstaje dużo bloków np. przy ul. Dywizjonu 303, Pełczyńskiego lub na polach za ulicą Lazurową gdzie trasa nie będzie już w wykopie.
Tak zgodzę się z Tobą lecz weź poprawkę, że okolice które wymieniłeś (prawa strona patrząc od Lazurowej) jest postrzegana jako bardziej prestiżowa niż Narwik po lewej stronie.
Ponadto wiele osób uważa, że lewa część Nawriku to już nie Warszawa i znam też takich, którzy wolą mieszkać na ciasnym osiedlu (patrz okolice Pełczyńskiego) niż mieć widok na otwartą przestrzeń i porośnięte przynajmniej narazie chaszczami pola.

Ja osobiście wolę tą drugą wersję stąd moja obecność na tym forum.
Akurat "lewa strona Narwiku" z naszym bloczkiem to jeszcze Warszawa.
Źle mnie zrozumiałeś Jacku.
Wiem gdzie kończy się granica administracyjna gminy Bemowo i że to jeszcze stolica ale nie to jest dla mnie najważniejsze.
Ponieważ decyzja prawie zapadła zastanawiam się teraz jak przetrwamy ten trudny okres budowy pod naszymi oknami. Szykują się 3 lata księżycowego krajobrazu...
Będzie O.K.
ehh
mieszkam teraz w miejscu, gdzie buduja obok nowe osiedle... zanim wróce z pracy nie ma juz robotników na budowie i jest big cisza
ale zainspirowały mnie Wasze rozmowy czy by nie zamienic na wieksze mieszkanie...skoro ida w miare niedrogo...jak tylko dostane kredyt to sie zdecyduje, lewa strona jest oryginalna.... a chętni prędzej czy pozniej sie znajda..złaszcza ze jaz-bud zaczyna nova inwestycje...
pozdrawiam
Kilka news'ów z ostatniej chwili...

...wróciłem przed chwilą z budowy i stwierdzam, że budynek jest w 90% ukończony.
Mieszkania położone w dwóch klatkach od strony torów są gotowe do oddania. Trwają tam ostatnie prace porządkowe.
Fajne są mieszkania z półokrągłymi, przeszklonymi ścianami.
W klatce pierwszej od Narwiku trwa instalacja podłączeniowa gazu do lokali. Gołe rury poprowadzone bez żadnych maskownic na ścianach korytarzy wyglądają fatalnie. Nawet pomalowanie ich na standardowy żółty kolor niewiele zmieni.
Poza tym wszystko nie wygląda najgorzej a nawet zachęca do zamieszkania.
Parking jest praktycznie gotowy.
Jeśli wyrobią się z ogarnięciem terenu wokół bloku to będzie OK.

Dodam, że przechadzając się tak po budynku i mijając tu i tam kolejne ekipy budowlańców nie zostałem ani razu zapytany "co ja tu robię...?". Jak widać są tak pochłonięci ukończeniem prac w terminie, że nie zwracają na nic innego uwagi

A zapomniałbym o najważniejszym...ruszyła budowa trasy S-8. Na polach na zachód od budynku zaczeli intensywne wykopy. Do tego z drugiej strony od Lazurowej też coś grzebią w ziemi więc budowa głównej atrakcji powoli staje się faktem.

Miłego weekendu.
Jest oficjalna strona inwestycji "Budowa drogi ekspresowej S-8 na odcinku Konotopa - Prymasa Tysiąclecia": http://s8.konotopa-prymas...5/1206034289/20
W najnowszymm numerze "Bemowo News" (str. 8-9) jest artykuł na temat budowy S-8. Interesujące dla Nas iformacje to:
"(...) Jeśli chodzi o roboty inżynieryjne,
to wykonawca zobowiązał się, że do czerwca 2010 wykończy wiadukt
na Warszawskiej, wiadukt kolejowy w ciągu toru bocznicy do
huty Lucchini – do września 2009, a wiadukt na Lazurowej wykona
w dwóch etapach: koniec pierwszego przewidziany jest na czerwiec
2009, koniec drugiego rok później. (...)"
Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić - jak w końcu będzie wyglądał krajobraz przy naszym bloku od strony torów? Ja już się pogubiłem
Rolniczy, poprzeglądaj nasze forum, bo już ktoś wrzucał dokładne plany drogi obok naszego bloku - aczkolwiek nie było na nich widać, gdzie dokładnie będą stały ekrany (na samym skraju, czy też niżej), za to, tuż przed nimi znajdą się drzewa.
Witam,

Polecem ciekawy wątek na Forum Polskich Wieżowców o trasie, można obserwować postępy i całkiem dużo dowiedzieć się:

http://www.skyscrapercity...=466496&page=76

Generalnie mieszkamy obok tzw. węzła zespolonego Lazurowa-Warszawska. Trasa w 3x2 pasy w poziomie -1. Ulica Lazurowa i Warszawska w poziomie 0 tak jak drogi rozprowadzające które przebiegną obok bloku. Ponadto estakada kolejowa w poziomie +1 również nad Lazurową. Niestety na tym odcinku nie zostały zaprojektowane słynne przekrycia półtunelowe które będa na innych odcinkach trasy. W ramach inwestycji poszerzona równiez zostanie Górczewska i Warszawska przy skrzyżowaniu z Lazurową co powinno nieco poprawić płynność na tym skrzyżowaniu. W przyszłości (2010) przewiduje się przedłużenie Lazurowej aż do Al. Jerozolimskich (tzw. Nowolazurowa) oraz poszerzenie obecnego przebiegu do przekroju 2x2. Skrzyżowanie z Górczewską ma być dwupoziomowe (Lazurowa +1 - widać rezerwę terenu przy PZMOT).

W wątku był podejmowany również temat naszego bloku przez speców z SISKOM. Są pewni, że ze względu na postawienie tylko zwykłych ekranów na "naszym" odcinku, normy hałasu na wyższych piętrach budynku zostaną przekroczone. Podejrzewają również, że budynek znajdzie się w tzw. strefie ograniczonego użytkowania. Pociągać to może za sobą konieczność wypłaty odszkodowań przez GDDKiA. I to jest być może szansa aby wystąpić do GDDKiA o zmiany w projektach i uwzględnienie przekryć póltunelowych na "naszym" odcinku (jeśli technicznie będzie taka możliwość) lub zastanowić się wspólnie jakie inne techniki mogą być dodatkowo zastosowane do poprawienia ochrony przed hałasem. Temat do zajęcia się po ukonstytuowaniu się wspólnoty.

Witam,
Trasa w 3x2 pasy w poziomie -1. Ulica Lazurowa i Warszawska w poziomie 0 tak jak drogi rozprowadzające które przebiegną obok bloku. Ponadto estakada kolejowa w poziomie +1 również nad Lazurową. Niestety na tym odcinku nie zostały zaprojektowane słynne przekrycia półtunelowe które będa na innych odcinkach trasy.

Zastanawia mnie ciągle to określenie poziomu -1, z powodu braku jakiegokolwiek obniżenia terenu na wysokości naszego bloku - został jedynie usypany wał ziemi (pięknie porośnięty chwastami). Paw, czy może orientujesz się, gdzie można obejrzeć dokładny projekt odcinka trasy w naszej okolicy? Ten, który można znaleźć na stronach SISKOM niestety nie mówi nic o poziomie, ani o ekranach (jest wzmianka o ich instalacji jedynie na Potoku i Rudzie), skąd zatem wszystkie te informacje?
Niestety stronka gdzie były dokładne przekroje i dokumentacja projektowa, już nie działa od dawna. Poziom - 1 według starszej dokumentacji dla tego projektu to 5-6 metrów po niżej poziomu. Ukształtowanie terenu nie ma znaczenia. Te wałki ziemi to zdjęty tzw. humus czyli czarnoziem. Machiny które operują w pobliżu robią właśnie ścianki szczelinowe, które będą stanowić mur oporowy (budowlańcem nie jestem więc może pojęcia nie dokońca prawidłowe). Między murami zostanie wybrana ziemia. Bliżej budynku będzie tzw. jezdnia rozprowadzająca na całej długości od Warszawskiej do Lazurowej a na wysokości tego domku co się ostał będzie łączyć się z trasą. Dopiero za drogą rozprowadzającą mają być ekrany. Wcześniej była mowa o zwykłych 4 metrowych ekranach ale teraz powinni je podwyższyć. Trzeba pamiętać że jak trasa była projektowana to tego bloku nie było nawet w planach

Potok i Ruda to inna bajka i inny odcinek, tam trasa ma być nakryta w całości specjalną tubą która ma chronić przed hałasem.
Apropos układu drogowego w okolicy dodam jeszcze jedną ciekawostkę Otóż jeden z wariantów nowej wylotówki na Gdańsk (S7) zakłada przyłączenie jej własnie do wezła zespolonego Lazurowa-Warszawska. Całe szczęście wariant ten jest jednym z mniej prawdopodobnych i nie jest forsowany przez GDDKiA.

Wariant III

Dzięki za informację. Jeżeli jeszcze miałbyś jakieś źródła nowin, którymi mógłbyś się podzielić, będę (będziemy) niezmiernie wdzięczni .
Wysłałem zapytanie o wygląd trasy S8 koło naszego bloku do konsorcjum budującego trasę.
Otrzymałem taką oto odpowiedź (pogrubiłem co ciekawsze fragmenty):

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Witam serdecznie,

W odpowiedzi na Pana maila Nadzór Budowy Drogi ekspresowej S8 (Trasy Armii Krajowej, na odcinku od węzła Konotopa do węzła Prymasa Tysiąclecia, od km 1+099,00 do km 11+477,07) informuje, że głębokość wykopu na odcinku od km 6+000 do 7+000 maksymalnie wynosi 6,4 m (w km 6+200).Około km 6+500 - 1,7 m.

Ilość pasów ruchu na ciągu głównym - 2 jezdnie po 3 pasy ruchu w każdą stronę; szerokość 13,5 m plus pas rozdziału szerokości 4 m, łącznice po 7,5 m.

Projekt zieleni zakłada wprowadzenie osłon z drzew i krzewów w sąsiedztwie terenów zabudowanych w pasie projektowanej drogi. Na całym odcinku budowanej drogi ilość drzew liściastych i iglastych użyta do nasadzeń wyniesie około 1020 sztuk, natomiast ilość krzewów liściastych i iglastych około 45000 sztuk. Na odcinku od km 6+500 do ul. Lazurowej przewidziano wprowadzenie wielopiętrowych osłon z drzew i krzewów liściastych.

W związku z prowadzeniem trasy w wykopie w ściankach szczelnych, Projektant nie przewidział zastosowania ekranów akustycznych na wspomnianym odcinku (poprowadzenie trasy w wykopie i zwarte nasadzenia roślinności są wystarczającą ochroną).

Jednocześnie zachęcamy do śledzenia naszej strony internetowej www.s8.konotopa-prymasa.pl gdzie znajdują się aktualne informacje na temat budowy Drogi ekspresowej S8. W zakładce "Utrudnienia dla mieszkańców" na bieżąco umieszczane są informacje o planowanych pracach uciążliwych dla społeczności lokalnej.

Z poważaniem,
Katarzyna Nużyńska
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Realizacja najbardziej czasochłonnych zadań w trybie 24 godzinnym będzie trwała do przełomu roku 2008/2009."
Info z Super Expressu:
Wejdźcie na powyższy link:
http://www.bemowo.waw.pl/...700495bf04374b1

Trochę te szkice nie precyzyjne a i chyba z błędami ?
witam
prace postepuja, widac juz ze droga bedzie biegla baaardzo blisko bloku od polnocy, ja mieszkam w 3 klatce od wschodu i szczerze mowiac obawiam sie o halas ? co Wy jako pozostali mieszkancy myslicie na ten temat ? jestem ciekawy opini innych.
Witam. Ja mieszkam w pierwszej klatce i też sie obawiam o hałas. Jeżeli nie "zamkną" trasy ekranami to będzie nieciekawie. Nie czytuje Super Expresu ale mam nadzieje, że tym razem piszą prawdę. Pozostaje czekać..(?)
Pozdrawiam
Na odcinku sąsiadującym z naszym blokiem, ekranów nie będzie. Kiedy była wydawana DŚU nie było takich wymogów bo naszego bloku nie było. Widziałem jakieś badania wszystkie normy dzienne i nocne, mimo zagłębienia trasy w wykopie będą przekroczone. Myślę, że jest to jedno z zadań dla wspólnoty zacząć temat w GDDKiA i coś ugrać.
temat nie jest wcale taki prosty i banalny żeby tylko wspólnota to załatwiła. W ten proces dobrze byłoby zaangażować jakąś kancelarię prawną wyspecjalizowaną w temacie ewentualnie szybko uczącą się. Sami nieweiele ugramy, żeby zmienić projekt przed wykonaniem trzeba się dużo natrudzić.
Dobra wiadomość:

Wygląda na to, że nie będzie obok Naszego bloku węzła z S7 (projekt ten był i tak mało prawdopodobny). Podpisano decyzję środowiskową dla S7, czyli nowej wylotówki na Gdańsk.

Źródło i więcej informacji:

@ artykuł Życia Warszawy
@ artykuł Polska-The Times
@ artykuł portalu TVN Warszawa
@ artykuł Gazeta



Pozdrawiam
Nie mogę znaleźć informacji na temat węzłów z przedłużeniem Górczewskiej (ul. Nowowarszawska? Niestety nie pamiętam nazwy) jak też i z ul. Lazurową, tzn jakiejkolwiek wzmianki świadczącej o ich realizacji, czy w postaci skrzyżowań bezkolizyjnych z drogami dojazdowymi (a jeżeli tak, to gdzie te drogi miałyby się znaleźć), czy w ogóle bez skrzyżowania. Orientuje się ktoś z Was, jakie są plany co do tego? No i kolejna kwestia, która pewnie w przeciągu 2 lat powinna się wyjaśnic: Jak pewnie zauważyliście, droga nie jest, przynajmniej w zgodnie z moim wyobrażeniem, na poziomie -1 (3m poniżej), a jedynie oddzielona wałem ziemi, na którym, i co jest tutaj najważniejsze, niewiadomo czy da się w ogóle postawić ekrany. Szkoda by było czekać do wystąpienia o ich budowę, dopiero wtedy, kiedy będzie się dało zmierzyć i stwierdzić przekroczenie poziomu dopuszczalnego hałasu, a zainteresować się tematem wcześniej, ze względu na potencjalny długi czas ich realizacji.
Warszawska-Lazurowa to jest jeden węzeł tzw, zespolony. Warszawska i Lazurowa będą w poziomie 0 tak jak teraz. Obok głównej drogi w wykopie (2x3) między Warszawską a Lazurową będą szły drogi zbiorcze w poziomie (chyba 2x2). Od naszego bloku między "wałem" jak to nazywasz a ścianami szczelinowymi. "Wał" według mnie jest przeznaczony do posprzątania, przecież to tylo zdarta warstwa czarnoziemu tzw. humusu. Dokładnie po środku łuku między Warszawską a Lazurową droga główna S8 będzie się podnosić do poziomu 0 i tam będzie można z niej wjechać zjechać na drogi zbiorcze. Z wyższych pięter naszego bloku widać to miejsce, jest przerwa w ścianach szczelinowych i charakterystyczne ich odchylenie pod kątem. Ekranów akustycznych na tym odcinku nie przewidziano z prostej przyczyny. Nie wymagała tego DŚU. Jak była wydawana nie było tu nic a do ochrony domów jednorodzinnych przed hałasem rzeczywiście wystarczy planowana roślinność. Niestety szczególnie na wyższych piętrach mamy gwarantowane przekroczenie dopuszczalnych norm hałasu. Ciekaw jestem co zrobi z tym GDDiKA?

Może skoro mamy wspólnote należałoby puścić pismo do GDDiKA o. Warszawa i wyrazić zaniepokojenie brakim ochrony przed hałasem oraz z zapytaniem czy coś planują w tym temacie. Może mogliby coś zlecić wykonawcy w ramach tzw. "robót dodatkowych". Jak zakończą może być potem trudniej.
Pisma w kwesti przekroczenia dopuszczalnych norm halasu w naszym budynku zostaly wyslane do Sanepidu oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jak dotad nie otrzymalismy jeszcze odpowiedzi.

Pozdrawiam
Osobiscie jestem pozytywnie zaskoczony ze zarzad juz to zrobil. Dla jednego bloku pewnie nikt przekrycia pol-tunelowego nie dobuduje ale wysokie ekrany to minmum.
witam,

ja również pragnę wyrazić uznanie dla Zarządu, za podjęcie tematu z GDDKiA.

pozdrawiam,
Czy otrzymaliśmy jakieś odpowiedzi lub czy wysyłane były nowe zapytania?


"Pisma w kwesti przekroczenia dopuszczalnych norm halasu w naszym budynku zostaly wyslane do Sanepidu oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jak dotad nie otrzymalismy jeszcze odpowiedzi."

Polecam artykuł "Głębokość wykopu czyli spór z happy endem" w najnowszym numerze Bemowo News (6/2009) - format PDF

Pozdrawiam
Czy to my, chyba nie ? Hmmm, u nas wszystko okej ?
http://www.tvnwarszawa.pl...,wiadomosc.html

Czy ktoś się orientuje czy będzie przejście nad/pod trasą S8 do wsi Blizne ul. Narwik ?
Czy z Narwik będzie wjazd/zjazd w trasę S8 ?


Czy ktoś się orientuje czy będzie przejście nad/pod trasą S8 do wsi Blizne ul. Narwik ?
Czy z Narwik będzie wjazd/zjazd w trasę S8 ?


1) nie
2) nie - jeszcze tego by brakowało, chyba nie widziałeś co się rano działo na tej naszej płytówce zanim budowa trasy na szczęście zrobiła z niej ślepą ulicę
Generalna dyrekcja szykuje GETTO dla mieszkańców przy ul. Warszawskiej,,WĘZEŁ WARSZAWSKA" a w zasadzie juz to zrobiła..budowa tego odcinka trasy S-8 odbywa się ze wszelkimi aspektami łamania prawa i jego naginania..buduja niemalze ludzią po posesjach wchodząc z cięzkim sprzetem,co powoduje niesamowite wibracje budynków mieszkalnych ich pekniecia i hałas niedowytrzymania..toczy się sprawa o wstrzymanie całej tej inwestycji i kto wie byc moze zoastana cofnięte srodki unijne..ludzie dostaja egzekucje administarcyjne dotyczace zabrania czesci ich posesji lub nawet wyrzucenia na bruk...jest to działanie ewidentnie łamiace prawo i pokazuje metody działania GENERALNEJ DYREKCJI wobec obywatela..zaczęły sie interesowąc wkoncu tym media i nie jest to koniec...
Jakieś konkrety czy tylko takie pitu pitu ?
Informacja z oficjalnej strony budowy S-8:

"Utrudnienia dla mieszkańców w rejonie ul. Lazurowej spowodowane hałasem – informacja o przyczynach prowadzenia robót w godzinach nocnych. Informujemy, że na terenie prowadzonej inwestycji w rejonie ul. Lazurowej w godzinach nocnych: z dnia 20 na 21 sier

Informujemy, że na terenie prowadzonej inwestycji w rejonie ul. Lazurowej w godzinach nocnych:

* z dnia 20 na 21 sierpnia 2009 r. wykonywane będą roboty polegające na betonowaniu płyty dennej,
* z dnia 24 na 25 sierpnia 2009 r. wykonywane będą roboty polegające na betonowaniu ustroju nośnego wiaduktu WD9 w ciągu ul. Lazurowej oraz wykonywane będą roboty torowe,
* z dnia 25 na 26 oraz 26 na 27 sierpnia 2009 r. wykonywane będą roboty torowe.

Przepraszamy za utrudnienia i informujemy, że Zamawiający i Wykonawca dokładają wszelkich starań by realizowane zadania w jak najmniejszym, możliwym stopniu były uciążliwe dla pobliskich mieszkańców."

Ciekawi mnie jakie to starania mają na myśli w ostatnim zdaniu? Chyba coś w tym stylu:
"Biedni mieszkańcy tego bloku przy Narwik 24 - napiszmy przeprosiny w necie".
Podsumowując informacje o S-8 w Naszej okolicy:
1) Ilość pasów ruchu na ciągu głównym - 2 jezdnie po 3 pasy ruchu w każdą stronę (minimalna głębokość ok. 1,5 m); szerokość 13,5 m plus pas rozdziału szerokości 4 m, łącznice po 7,5 m (na poziomie gruntu).
2) Projekt nie przewiduje ochrony ekranami akustycznymi;
3) Najpóźniej do 1 roku od ukończenia budowy nastąpi tzw "analiza powykonawcza" w której najprawdopodobniej stwierdzi się przekroczenie norm hałasu. W związku z tym możliwe jest:
A) ustanowienie strefy OOG (Obszar Ograniczonego Użytkowania) - wtedy GDDKiA płaci odszkodowania - z tego powodu mało prawdopodobne rozwiązanie;
B) budowa infrastruktury redukującej hałas - ekrany są niewystarczające ze względu na oddziaływanie na wyższe piętra - najbardziej odpowiednie były by półtunele lub całkowite przykrycie. Wspomnę tylko, że w polskich warunkach opracowanie projektu, oczekiwanie na decyzje, przetarg i budowa może potrwać nawet 5 lat (wersja pesymistyczna).
4) Z dyskusji na forum skyscrapercity.com wynika, że i tak trasa S jest lepsza dla okolicy niż zwykła droga miejska ponieważ eska MUSI spełniać pewne normy emisji hałasu, a droga miejska nie.
5) Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma Nas w d... - nie odpowiadają na zapytania;
Wszystko powyższe infromacje są z formum od ludzi z SISKOMU a czy zarząd mógłby się wypowiedzieć czy dostał odpowiedzi na pismo do GDDKiA ? Może trzeba poprosić o wsparcie burmistrza ? Ponowić pismo DW urząd dzielnicy. Ci z Dywizjonu wywalczyli podwyższenie ekranów. Dodanie ekranów których na naszym odcinku nie ma i tak poprawiłoby sytuację. Choć oni wogóle mają przerąbane blok jeszcze bliżej trasy niż nasz i trasa w poziomie 0.
Witam,

Pod koniec września otrzymalismy odpowiedz na nasze zapytanie skierowane do wojewodzkiego Inspektoratu Sanitarnego dotyczące ochrony przed halasem naszego budynku.

W odpowiedzi mozna przeczytac, ze:
W przedlozonej w Inspektoracie dokumentacji dotyczacej trasy s8 nasz budynek nie byl uwzgledniony (m.in. nie wystepowal w raporcie oddziaływaniu trasy na srodowisko wykonanym przez firme Profil Sp. z o.o. Grupa Arcadis Polska). Inspektorat nie posiada w aktach zadnych informacji odnosnie naszego budynku.
W przypadku zabudowy mieszkaniowej w sasiedztwie trasy szybkiego ruchu, niezbedne jest zapewnienie właściwej ochrony mieszkańcow i zapewnienie im komfortu akustycznego.

Reasumujac, Sanepid odbija piłeczke i uwaza, ze obowiazek ochrony przed halasem lezy po stronie dewelopera.

Pozdrawiam

MK
Proponuję, aby Zarząd wspólnoty wystąpił z pismem do Wojewody mazowieckiego (czyli organu wydającego pozwolenie na budowę S-8) z informacją, że zmieniły się okoliczności dot. ww pozwolenia. Chodzi o to żeby pozwolenie uwzględniało Nasz blok.
W sytuacji zmiany pozwolenia możemy liczyć już teraz na jakieś prace związane z ograniczeniem oddziaływań ww inwestycji na naszą nieruchomość. Lepsza jakość asfaltu [największa "oszczędność" hałasu], konkretny pas zieleni, w ostateczności mało efektywne ekrany to możemy osiągnąć.
Takie rozwiązania były już praktykowane, więc nie będziemy wyjątkiem. Duża ilość inwestycji dostaje pozwolenie, następnie zmieniają się warunki w otoczeniu i pozwolenie jest weryfikowane ponownie.

z poważaniem

w razie pytań proszę o info PW.