ďťż

grueneberg

Od administratora dowiedziałem się, że były odczytywane niedawno liczniki gazu, więc lada moment powinniśmy dostać rozliczenie kosztów. Ciekawe ile gazu idzie na podgrzewanie klatek oraz tych mieszkań, gdzie jest ukrop.


myslę że ten wynik zmotywowuje nas aby ukrócić tę farsę procesem sądowym
termin usunięcia usterki w prawie budowlanym wynosi 60 dni (NIE JESTEM PEWIEN - prosze mnie poprawic).

W wiekszosci przypadków jest już dawno po terminie.

W tej chwili Marvipol ma z góry przegraną sprawę.

NALEŻY BEZWZGLĘDNIE TO WYKORZYSTAĆ ZANIM NASZE DZIECI NAWDYCHAJĄ SIE GRZYBA, a my stracimy zdrowie ze stresu.

termin usunięcia usterki w prawie budowlanym wynosi 60 dni (NIE JESTEM PEWIEN - prosze mnie poprawic).

W wiekszosci przypadków jest już dawno po terminie.

W tej chwili Marvipol ma z góry przegraną sprawę.

NALEŻY BEZWZGLĘDNIE TO WYKORZYSTAĆ ZANIM NASZE DZIECI NAWDYCHAJĄ SIE GRZYBA, a my stracimy zdrowie ze stresu.


Ja Jestem za sama walczę z Marvipolem w wielu kwestiach, wstrzymajmy się jednak do końca sierpnia, bo z tego co wiem ( po rozmowie z sąsiadami) nie tylko ja z takim zamiarem noszę tylko będzie zbiorowy wniosek.


rzeczywiscie samemu walczyc nie ma sensu.

ja juz nie mam sily na zabawe z panami z marvipolu. na te ciagle wizyty, zwalanie winy na tego co nie ma (za kazdym razem) i nic z tego nie wynika

czekam na informacje odnosnie zbiorowego wniosku.

podpisze sie wszystkimi rekami.
ja też walczę z Marvipolem ale bezskutecznie - pękające ściany, za wysokie nadproża w drzwiach, pusta ściana w salonie.
Odpowiedź z Marvipoli: 60 dni na usunięcie usterek, a wszystkie naprawy, które zrobiłem na swój koszt spowodowały, że tracę gwarancję na te elementy.
Nie ma co zwlekać. Ja podałem do sądu - dosyć zabawy i chętnie przyłączę się do wniosku zbiorowego
a jeszcze pytanko, bo nie za bardzo rozumiem. Czy my płacimy jakiś dodatkowy koszt za gaz??? Dlaczego??

a jeszcze pytanko, bo nie za bardzo rozumiem. Czy my płacimy jakiś dodatkowy koszt za gaz??? Dlaczego??

Wydaje mi się, że rozliczenie kosztów kotłowni (gazu) jest konieczne by wyznaczyć średni koszt 1GJ energii w minionym okresie rozliczeniowym. Z kolei wyznaczona cena 1GJ jest podstawą do rozliczenia mieszkańców ze zużytego ciepła.
ale my za to płacimy? dodatkowo?

ale my za to płacimy? dodatkowo?

odpowiem filozoficznie: moze tak a moze nie.
czyli płacimy jako wspólnota ale rachunków do domu nie dostaniemy?
dostaniemy rozliczenie, jak w tytule topicu. Kolega stawia pierwsze kroki na wlasnym?

tak
Wg moich domysłów powinno być tak:

Koszty kotłowni dzielone są przez sumę odczytów z wszystkich mierników ciepła na klatkach. W ten sposób otrzymujemy średnią cenę 1GJ.
Następnie każdy z lokatorów otrzymuje informację/rozliczenie z obliczoną należnością (cena 1GJ razy wskazanie ciepłomierza) i w ten sposób wykazaną nadpłatą/niedopłatą (co miesiąc w czynszu płacimy zaliczkę na ciepło).
Czy tak będzie, nie wiem.

Ok. miesiąca temu widziałem człowieka, który z zeszytem w ręku spisywał coś, otwierając kolejno szafki na klatce. Mozliwe, że wówczas spisane były stany naszych ciepłomierzy. Jednak do tej pory nie pojawiło się nic w zakładce "Odczyty" na internetowej stronie rozliczeń z Marvipolem.
Jest jeszcze kwestia ciepła zużytego od pieca do każdego licznika mieszkańca. Ile tam energii idzie w niebo nie wiem, ale sądząc po temperaturze na klatce sporo. Pewnie wyjdzie to po odjęciu od wskazań licznika głównego - sumy wszystkich indywidualnych zużyć "gazu".

Jeszcze może być tak, jak miałem kiedyś w spółdzielni - mogłem maxymalnie oszczędzać na grzaniu kaloryferów (ciepło miejskie) a rozliczano mnie za średnią z całego budynku - w drugą stronę też było podobnie. Czyli moja oszczędność tylko minimalnie wpływała na rozliczenie grzania.

Jest jeszcze kwestia ciepła zużytego od pieca do każdego licznika mieszkańca. Ile tam energii idzie w niebo nie wiem, ale sądząc po temperaturze na klatce sporo. Pewnie wyjdzie to po odjęciu od wskazań licznika głównego - sumy wszystkich indywidualnych zużyć "gazu".

Stosując średnią cenę 1GJ, na podstawie tylko sumy z małych ciepłomierzy, ciepło zużywane poza lokalami rozłoży się proporcjonalnie do zużycia indywidualnego lokalu - nie ma wtedy sensu obliczanie tej różnicy.

Na stronie rozliczeń z Marvipolem http://www.mmsoft.com.pl/lokale.php?Adm=133, pojawiły się już odczyty liczników ciepła i wody, co za tym idzie rozliczone kwoty nadpłat/niedopłat.
U mnie pojawiły się 2 odczyty: z 31 stycznia i z 30 czerwca. Tak się składa, że co jakiś czas sam notowałem stany liczników i przyznam, że te wykazane przez Marvipol nijak się mają do moich zapisków - różnice są olbrzymie. Czy u sąsiadów jest podobnie? Może ktoś przynajmniej orientacyjnie jest w stanie to sprawdzić u siebie?
Zachecam wszystkich do zalogowania sie na indywidualnym koncie mieszkancow, ktore to marvipol w maju zalozyl kazdemu z nas.

Dzis odkrylam na moim koncie zaleglosci platnicze wynikajace z rozliczenia pobieranych zaliczek na CO, wode i scieki w miesiacach luty-czerwiec.
Kwoty do zaplacenia sa dwukrotnie wyzsze niz pobierane przez Marvipol zaliczki.
Wydaje mi sie ze zaliczki byly chyba mocno niedoszacowane.

Ciekawa jestem jak to wyglada u innych

Swoja droga, gdybym sie tam dzis nie zalogowala, to nie wiedzialabym o tych kwotach do zaplacenia juz w czerwcu. Nie otrzymalam zadnej informacji poczta.
Proszę się nie denerwować. Istotnie rozliczenie dotyczy okresu do czerwca, ale zostało obliczone i pojawiło się na stronie bardzo niedawno (śledzę temat dosyć regularnie).
Poza tym mam wiele wątpliwości co do tego rozliczenia i czekam w tej sprawie na wyjaśnienia ze strony Marvipolu.
Witam,
Rozliczenie jest już od kilku dni na naszym koncie internetowym. Na stronie jest również informacja, ze dane dotyczące odczytów oraz informacje o ewentualnych nadpłatach albo niedopłatach powinny zostać przesłane do nas w wersji papierowej. Mam nadzieję że tak właśnie będzie
Nie mniej jednak uważam, że powinniśmy zostać powiadomieni o planowany terminie dokonywania odczytów liczników...

Pozdrawiam
U mnie wynik odczytów czerwcowych zgadzał się ze stanem faktycznym sprawdzonym w lipcu. Od 30 czerwca minęły już ponad dwa miesiące, więc o ile ktoś nie ma odczytu większego od wartości aktualnej to raczej ciężko udowodnić jakąś pomyłkę.

Co do wysokości zaliczek to oczywiście na zebraniu w lutym była presja na ich cięcie. Trzeba tu też zwrócić uwagę na fakt, że w przypadku wody pobierane są "od lokalu" - zatem zaliczka jest taka sama niezależnie od tego czy w lokalu mieszkają cztery osoby czy jedna. Do momentu rozliczenia niektórzy płacą więc za dużo, a inni za mało w stosunku do bieżącego zużycia. Przejście na system "od osoby" też nie bardzo miałoby sens, bo nikt nie mógłby weryfikować ile osób faktycznie mieszka w danym mieszkaniu.
U mnie natomiast zostało policzone za okresy, w których jeszcze nawet nie mieszkaliśmy. Oczywiście, bo taki stan licznika - stwierdził administrator. Tylko szkoda, że to się nie zgadza z protokołem odbioru mieszkania.
Złożona została reklamacja
Czy ktokolwiek się orientuje dlaczego rozliczenie obejmuje okres od od 1-go lutego????? Co z okresem wcześniejszym???? My płaciliśmy czynsz od grudnia, zaliczki wówczas były wyższe, dlaczego rozliczenie nie obejmuje tamtego okresu???? Co się stało z pieniędzmi za okres wcześniejszy(do lutego), nawet na stronie marvipolu na naszych indywidualnych kontach zaliczki w ramach czynszu są widoczne od miesiąca lutego, dlaczego tak jest??? Czy ktoś mógłbym mnie oświecić...Z góry dziękuję

Czy ktokolwiek się orientuje dlaczego rozliczenie obejmuje okres od od 1-go lutego????? Co z okresem wcześniejszym???? My płaciliśmy czynsz od grudnia, zaliczki wówczas były wyższe, dlaczego rozliczenie nie obejmuje tamtego okresu???? Co się stało z pieniędzmi za okres wcześniejszy(do lutego), nawet na stronie marvipolu na naszych indywidualnych kontach zaliczki w ramach czynszu są widoczne od miesiąca lutego, dlaczego tak jest??? Czy ktoś mógłbym mnie oświecić...Z góry dziękuję

To samo pytanie zadałem w mojej reklamacji. Czekam na odpowiedź

Czy ktoś byłby uprzejmy mi wytłumaczyć, jak się mogę zalogować do odczytania tych indywidualnych danych zuzycia?

Linka widziałam, weszłam na stronę, ale nie mam loginu, ani hasła...Skąd je uzyskać?

Pozdrawiam
Login i hasło były wysyłane przez Marvipol jakiś czas temu pocztą. W moim przypadku właśnie tak było, otrzymałem te informacje na adres, który podałem jako adres korespondencji w Marvipolu.

Pozdrawiam
witam,

czy ktos moze mi powiedziec jak rozliczeny macie 1GJ prze wspolnote, za okres 02.2009-06.2009? a jak przez marvipol za okres 12.2008-01.2009?

dziwne jest to ze 1GJ w naszej wspolnocie kosztuje 43,28zł a 1GJ w Marvipolu kosztuje 68,00zł... z czego wynika taka ogromna roznica?

jakie stawki placą Sąsiedzi według swoich rozliczeń?

pozdrawiam

witam,

czy ktos moze mi powiedziec jak rozliczeny macie 1GJ prze wspolnote, za okres 02.2009-06.2009? a jak przez marvipol za okres 12.2008-01.2009?

dziwne jest to ze 1GJ w naszej wspolnocie kosztuje 43,28zł a 1GJ w Marvipolu kosztuje 68,00zł... z czego wynika taka ogromna roznica?

jakie stawki placą Sąsiedzi według swoich rozliczeń?

pozdrawiam


U mnie stawki również są takie jak podał sąsiad. Stawka za 1GJ jest zmienna i prawdę mówiąc nie dziwi mnie, że wyszła znacznie większa w początkowym okresie (rozruch kotłowni itp). W kolejnych okresach równiez będzie się zmieniać - zależy również m.in. od zakontraktowanej ceny gazu, która jest zmienna.

Patrząc na ceny rynkowe, bardziej stawka 43,28zł wydaje mi się niska niż 68zł wysoka. Mam nadzieję, że ta pierwsza została wyliczona poprawnie (po różnych przejściach z wyliczeniami) i że po wystawieniu korekt rozliczeń ciepła (pojawiały sie już takie sygnały, chociażby na forum) nie pojawi się na koncie wspólnoty dług z powodu wyznaczenia zbyt niskiej stawki.

czy ktos moze mi powiedziec jak rozliczeny macie 1GJ prze wspolnote, za okres 02.2009-06.2009? a jak przez marvipol za okres 12.2008-01.2009?

dziwne jest to ze 1GJ w naszej wspolnocie kosztuje 43,28zł a 1GJ w Marvipolu kosztuje 68,00zł... z czego wynika taka ogromna roznica?


Do tej pory otrzymałem jedynie rozliczenie "wspólnotowe" z kwotą 43,28 zł za 1 GJ. Czy ktoś z Państwa otrzymał rozliczenie dotyczące opłat wpłacanych na konto Marvipolu przed 01.02.2009 z wymienioną kwotą 68 zł?

Mimo kilkukrotnych prób kontaktu nikt z Marvipolu nie udzielił do tej pory informacji kiedy nastąpi rozliczenie wcześniejszych wyższych wpłat. Póki co rozliczenie "wspólnotowe" obejmuje w moim przypadku całość kosztów eksploatacji od odbioru lokalu natomiast po stronie wpłat uwzględniono jedynie te od 01.02.2009.
również płacę czynsz od grudnia i na dzisiejsze moje zapytanie do działu księgowości co z opłatami do marvipolu - Pani odesłała mnie do zarządcy a ów znowu z powrotem do tej Pani. Mam nadzieję, że to co sąsiad napisał się sprawdzi i rozliczenie przyślą. Tylko jeśli sprawa była wyjaśniana to dlaczego nikt nic nie wie.
jeśli ktoś z sąsiadów już otrzyma rozliczenie to proszę o sygnał na forum
dziękuję
dostałem rozliczenie za grudzień 08 i styczeń 09 od marvipolu.

dostałem rozliczenie za grudzień 08 i styczeń 09 od marvipolu.

pocztą tradycyjną?
nie, na maila. od jacek.runowski@marvipol.pl
Witam,
poprosiłem o przesłanie rozliczenia za styczeń - mieszkanie odbieraliśmy na początku stycznia więc tylko za jeden mieiąc płaciliśmy do Marvipolu.

Jako zużycie wody i ciepła wpisali stany początkowe liczników,
w stycznu nie mieliśmy żadnego zużycia.
Proponuję sprawdzać rozliczenia, to nie pierwszy raz kiedy liczą jak chcą.

Pozdrawiam,

Witam,
poprosiłem o przesłanie rozliczenia za styczeń - mieszkanie odbieraliśmy na początku stycznia więc tylko za jeden mieiąc płaciliśmy do Marvipolu.

Jako zużycie wody i ciepła wpisali stany początkowe liczników,
w stycznu nie mieliśmy żadnego zużycia.
Proponuję sprawdzać rozliczenia, to nie pierwszy raz kiedy liczą jak chcą.

Pozdrawiam,

Witam,

JUZ WIEM SKąd zadłużenie naszej wspólnoty ZADŁUŻENIE NASZEJ WSPOLNONY. Mianowicie: MARVIPOL, za okres w którym on pobierał bezpośrednio opłaty czynszowe, podliczył zurzycie energi i poboru wodu od stanów zerowych liczników a nie stantów liczników, od momentu odboru mieszkania.
I otrzymałam rozliczenie dziś od MArvipolu, i okazało się ze za 15 dni w których nikt nie wchodził do mieszkania powinnam uiścić opłatę 713 zł , a ze zapłaciłam 280 mam wg nich dług wobec Marvipolu 450 zł

A faktycznie zgodnie ze stanem liczników z odbioru to Marvipol powinien mi jeszcze zwrócić pieniądze!. Od sądsiadów wiem, ze nie jestem odosobnionym przypadkiem - wszystkim z którymi rozmawiałam, opłaty Marvipol naliczał od stanów O liczników

Tak więć apeluje do wszytskich o spradzenie rozliczenia za okres w którym to płaciliście Państwo Marvipolowi. Bo może sie okazać, ze macie bajoński dług u nich w księgowości a faktycznie to oni jeszcze powienni Państwu zwrócić pieniądze.

Pozdrawiam,
JZ
Co do energii i wody, mnie akurat wyszło od nich do zwrotu, ale na innym swoim przypadku wiem, że ich księgowość to w dalszym ciagu jeden wielki bałagan i wszystkiego trzeba pilnować samemu, nie tak dawno zażądali ode mnie ponad 2 tys. zł, po serii telefonów okazało się, że - pozwolę sobie zacytować: "pomylili się"...
Właśnie osoba z księgowości Marvipolu poinformowała nas, że rozliczają nas od stanu ZEROWEGO, bo - UWAGA - NIE MAJĄ NASZEGO PROTOKOŁU ODBIORU.

Po prostu pięknie, a może jeszcze nie mają innych naszych dokumentów, może ja bezprawnie mieszkam na osiedlu. Chyba znowu zadzwonię do p. Kuby Sito z TVN Warszawa.
Może poinformować o tym UOKIK?

Marvipol sam rozsyła te rozliczenia czy trzeba się o nie upomnieć?? Jeśli tak to u kogo?
ja mam pytanie dot. energii z RWE - czy Państwo regulowaliście rachunek obejmujący okres sprzed odbioru mieszkania? faktura z grupą taryfową C11
W odpowiedzi na pytanie Sąsiada:
Marvipol sam rozsyla listem poleconym. Może Pan jednak zasięgnąć informacji telefonicznie u Pani Edyty Pruszczyk, nr 536 50 34.

Właśnie osoba z księgowości Marvipolu poinformowała nas, że rozliczają nas od stanu ZEROWEGO, bo - UWAGA - NIE MAJĄ NASZEGO PROTOKOŁU ODBIORU.

Czyli to szerszy problem. Po zgłoszeniu reklamacji mnie również poproszono o przysłanie skanu protokołu odbioru. Trochę to dziwne.

Pieniądze, które zapłaciliśmy w postaci zaliczek przed 1 lutego 2009, powinny w znacznej części zostać przez Marvipol zwrócone na konto wspólnoty. Nie jest to dług wspólnoty, a jej wierzytelność - pieniądze te powinny pomniejszyć rzekomy dług wspólnoty.
Denerwuje mnie tylko, że przekazywanie tych pieniędzy trwa tak długo - w końcu dotyczy krótkiego okresu sprzed znacznie ponad 6-ciu miesięcy.

Ja otrzymałam wlaśnie taką fakturę i to imienną, tez mi się wydało co najmniej dziwne, dziekuję za odp.

Pieniądze, które zapłaciliśmy w postaci zaliczek przed 1 lutego 2009, powinny w znacznej części zostać przez Marvipol zwrócone na konto wspólnoty. Nie jest to dług wspólnoty, a jej wierzytelność - pieniądze te powinny pomniejszyć rzekomy dług wspólnoty.
Denerwuje mnie tylko, że przekazywanie tych pieniędzy trwa tak długo - w końcu dotyczy krótkiego okresu sprzed znacznie ponad 6-ciu miesięcy.

To prawda, wychodzi że Marvipol od minimum 7 miesięcy obraca pieniędzmi wspólnoty. Przesłane rozliczenia "wspólnotowe" obejmowały całość kosztów od początku roku, zaś nie obejmowały wpłat na konto Marvipolu. Stąd zapewne wielu osobom mogły wyjść niedopłaty. Nie jest prawdą lansowane przez administratora stwierdzenie, że wspólnota powstała 01.02.2009 - stało się to jeszcze w 2008 r. w momencie podpisania pierwszego aktu notarialnego. Podpisano wtedy dwa akty: sprzedaży danego lokalu oraz drugi z regulaminem wspólnoty jako uchwałę pierwszego zebrania właścicieli (tj. Marvipolu i pierwszego kupującego). Po tej dacie (zdaje się, że środek grudnia) powinno od razu być założone konto wspólnoty. W tej chwili zapewne sytuacja wygląda tak, ze wspólnota płaci całość kosztów wody i ciepła a nie dostała jeszcze środków zebranych na ten cel w styczniu i w zeszłym roku.

Przyjmowanie zerowych stanów liczników w rozliczeniu "Marvipolowym" jest jak widać regułą - być może obliczoną na nieuwagę...

W moim rozliczeniu również był absurd (rozliczenie od stanu liczników 0,00). Za przeproszeniem ale tylko małpa nie zorientowałaby się że te naliczenia są nie zgodne z rzeczywistością, a faktyczne naliczanie kosztów powinno odbywać się na podstawie protokołu odbioru mieszkania. Nie mogę zrozumieć faktu, że tak niekompetentni ludzie zarządzają tak dużą gotówką i do tego oczekują pełnego zaufania ze strony Naszej Wspólnoty. Moje rozliczenie przesłane pocztą zostało unieważnione, ale co z osobami które w nieświadomości zapłacą komuś do kieszeni za nic ? Mamy już swój zarząd, który mógłby w imieniu poszkodowanych zająć się sprawą, może w tej kwestii należałoby dać jakieś ogłoszenie na klatkach i w gablotce na osiedlu ?
trzeba dokladnie przeswietlić rozliczenia obecnego zarządcy

trzeba dokladnie przeswietlić rozliczenia obecnego zarządcy

Uważam, że wszystko, co robi Marvipol trzeba prześwietlić dokładnie.
dostałem wezwanie do zapłaty z marvipolu, mimo, że mam jeszcze trochę nadwyżki,
kwota na ponad 300zł dla w/w firmy. Niektóre kwoty po stronach winien i ma nie wiem skąd. Może to próba przed oddaniem zarządu naszym osiedlem? Wszystko trzeba dokładnie kontrolować.
pozdrawiam