ďťż

grueneberg

Straszna rzecz !
Prawdopodobnie będziemy mieć MONOPOLISTĘ : firmę Supermedia .
Liczyłem ,że będzieli mogli wybierać między UPC a ASTER CITY ( jest obok w bloku ).
Prawdopodobnie powiedzą ,że okablowanie w mieszkaniach było wykonane na ich koszt i albo godzimy się na ich warunki albo wieszamy antenki na balkonach ?
Za okablowanie mogę im zapłacić, to nieduży koszt , a wybrać chcę to co mi pasuje .
Jaz-bud zorganizował nam niezłą checę...


A czy to nie jest tak, że Supermedia jest tylko dostawcą internetu? Na ich stronach nie ma słowa o TV. No chyba, że TV będziemy mieli tylko z anteny blokowej - wtedy już niedługo na naszym bloku pojawi się piękna wystawa "talerzy"

Czaja
w przypadku TV ww firma bedzie jedynie posrednikiem [ze względu że posiada infrastrukturę w naszym bloku] miedzy dostawczami TV cyfrowej. Na bloku jest antena satelitarna zbiorcza [nie zobaczymy 150 anten chyba, że ktoś chce TV w HD inne okablowanie] przez którą bedzie można odbierać TV pod warunkiem podpisania umowy [polsat, Cyfra, N]. Internet tylko od jednego dotawcy. Takie wnioski wyciągnołem po rozmowie z kierownictwem.
Ale najważniejsze, że to wszystko będzie możliwe dopiero po oddaniu bloku do użytkowania, co się napewno "ostro przeciągnie".


Gregor,

Jesteś pewny, że będzie TV satelitarna? i że nie będzie możliwości podpięcia pod nią dekodera HD? W sumie zawsze mi się wydawało, że kabel jest dokładnie taki sam (w UPC po prostu zmieniają dekoder i już). Pytam, bo właśnie rozważam wyciągnięcie kabla na balkon, żeby docelowo mieć HD na wypadek gdyby ASTER i UPC zwlekały z dotarciem do naszego bloku (pamiętam swego czasu, że aster był w bloku obok, ale mojego nie mógł podłączyć przez 5 lat) - jak dla mnie to już teraz bez sensu jest płacenie za którąkolwiek z platform cyfrowych, jeśli mam używać dekodera analogowego..., a z czasem będzie tylko gorzej

pzdr!
Czaja
1 uwaga do HD i TV cyfrowej potrzeba 2 kabli na wyjście i na wejście sygnału do talerza, standardowo blok jest okablowany pojedynczymy kablami więc poptrzeba bedzie czarodzieja żeby to hulalo jak należy [tyle kabli wystaje ze sciany, chyba ze jest cos wiecej na klatkach]. Do tego dojdzie duży ruch na zbiorczym talerzu i będzie mozliwe, że też wystapią jakies zonki, oby nie. Przy obecnej modzie na TV 37'' i większe, mozemy być nie do końca zadowoleni z jakości sygnału. Możesz teraz wyprowadzić kable na balkon o ile "widać" z niego jakąś satelitę i jak będziesz niezadowolony z jakości to sie przestawisz na własny talerz. Do tego TV będziesz mial już, a nie na jesieni.
Dzięki za szczegółowe informacje - jestem zielony w temacie "talerzy" - zawsze miałem kablówkę...

Jest jeszcze jedna rzecz która mnie zastanawia - czy dobrze rozumiem, że żeby mieć TV SAT HD to muszę wyciągnąć na balkon 2 przewody koncentryczne?

pzdr!
jak chcesz korzystać ze wszystkich tego uroków to tak, ten drugi kabel jest niezbedny do korzystania z funkcji wideo na życzenie w "N", czyli tzw. wypozyczalni filmow. Jezeli sama TV to tylko jeden wystrczy.
Hmmm... dalekowzrocznie to pewnie przydały by się te 2 kable, ale póki co to chyba nie jestem jeszcze na etapie kupowania filmów przez satelitę

Być może to temat na nowy wątek - wspomniałeś coś o przeciągnięciu się terminu oddaniu bloku do użytku - skąd to info? jakie są szacunki? i najważniejsze dla mnie pytanie z kredytowego punktu widzenia - kiedy wobec tego przewidywane jest przekazanie nam aktów notarialnych?

pzdr!
jak zostanie skończona budowa, czyli JB spelni wszystkie warunki jakie ma w pozwoleniu na budowe, a troche jeszcze ich zostalo.
jakie warunki Gregor pisz jasniej ?!
chodzi o wszystkie warunki, które są zawarte w pozwoleniu na budowę, czyli sprawne wszystkei media, urzadzenia, odbiory techniczne, zagospodarowanie terenu, droga dojazdowa od lazurowej do naszego bloku. Rozejrzyj się na budowie ile tego jeszcze zostało i sam wyciagnij wnioski.
rozmawiałem dzisiaj z kierownikiem budowy podobno media są Ok, na temat drogi nic nie wie
podobno? wg mnie podobno nie, bo niby jak wytlumaczyc zalane miszkania w 1 klatce?
Co do drogi to JB kupil dzialkę z takim obciążeniem i wyboru nie ma.
co do tego maą zalane mieszkania ?
to znaczy, że media w bloku są niesprawne!
a i nowy blok bedzie z naszym sasiadowal z drugiej strony Narwika
To także może znaczyc , że jakiś mądry hydraulik popełnił jakis błąd, bo podobno była to awaria spowodowana robotami wykończeniowymi w jednym z lokali. Myslę że specjalnie siejesz niepokój, jazbud cały czas przekazuje mieszkania.woda leci kanalizacja działa !
Ja tam pamiętam dyskusję że nie będą oddawali mieszkań bo nie ma podłączyli mediów do bloku. Jakaś tam znajoma w urzędzie dzielnicy mówiła... I co ? Mieszkania oddają. Teraz pogłoski że instalacja jest kiepska i nie przekażą bloku do użytkowania... Zobaczymy co będzie i nie ma co siać paniki.
Trzymiesięczny poślizg w odebraniu mieszkania to na pewno większość z nas przewidziała.
Więc skończmy dyskusję "podobno", "bo pani Zosia powiedziała", itd. jeśli jakaś informacja to tylko sprawdzona.
pozdro
informacja jak najberdziej srawdzona, jeżeli uważasz inaczej to zastrzymam reszte dla siebie.
Kontaktowal się ktoś z tym "monopolistą" w sprawie oferty i kiedy mogą zacząć instalację w lokalach?
czy sugerujesz, że będzie problem z użytkowaniem budynku a więc z zameldowaniem, aktami notarialnymi i więkrzymi ratami kredytu ? Jak długo to potrwa ?
Odnosząc się do postów Gregora. Jestem szczęśliwym posiadaczem mieszkania w pierwszej klatce i dziś ekipa remontowa zameldowała że nie mogą kontynuować prac bo widzą na ścianie wyciek wody. Rozkute zostały dwie ściany (obiawiło się w jednym miejscu a przyczyna była w innym) - dodam, że glazura już była położona i łazienka niemalże skończona - i okazało się, że "błąd hydrauliczny po stronie dewelopera". Jutro deweloper planuje poprawkę instalacji. A kto mi zwróci kasę za ponowne prace ekipy wykończeniowej ? I co będzie jak sytuacja się powtórzy ? Drodzy Państwo proponuję się zacząć ubezpieczać...
Mimo iż nie jesteśmy w odpowiednim temacie , to powiem, że zawsze uważałem ludzi Pana Aleksandra ( szef hydraulików ) za partaczy i naciągaczy ...

Odnosząc się do postów Gregora. Jestem szczęśliwym posiadaczem mieszkania w pierwszej klatce i dziś ekipa remontowa zameldowała że nie mogą kontynuować prac bo widzą na ścianie wyciek wody. Rozkute zostały dwie ściany (obiawiło się w jednym miejscu a przyczyna była w innym) - dodam, że glazura już była położona i łazienka niemalże skończona - i okazało się, że "błąd hydrauliczny po stronie dewelopera". Jutro deweloper planuje poprawkę instalacji. A kto mi zwróci kasę za ponowne prace ekipy wykończeniowej ? I co będzie jak sytuacja się powtórzy ? Drodzy Państwo proponuję się zacząć ubezpieczać...

na którym piętrze masz mieszkanie?
na pierwszym piętrze. Dodam jeszcze że kierownik wczoraj był, widział, obiecał że przyjdzie (jeszcze wczoraj) hydraulik, dzwoniłem, potwierdzałem i do dziś hydraulika nie ma. Z uwagi na to, że nie mam czasu / pieniędzi na przeciąganie tematu ekipa remontowa sama załatwiła sprawę i kontynuje prace. Hydraulika ani widu ani słychu... Pomocy ze strony winowajcy - brak.
Aster City to jedna z opcji, którą możemy mieć . Aster City jest w bloku obok na Narwik 17.
Rzecz w tym, że Jaz-bud jakiś czas temu nie chciał się zgodzić na tego operatora . Dali nam Supermedia z 7 kanałami telewizji .....Jak będziemy Wspólnotą to będziemy mogli robić co zechcemy , na dziś musimy nakłaniać dyrekcję Jaz-budu by zezwolili na wejście Aster City czy UPC . Gdy będzie kilku operatorów to poczujemy dopiero smak ich konkurencji...
Sąsiedzi do telefonów - dzwońcie do Pani Dyrektor .
Ja już kręcę .
Jak będzie nas kilkoro to może ich nakręcimy.
Pozdrawiam
Podobno w poniedziałek będzie na Skoroszewskiej kierownik od spraw technicznych ( p. Kaniewski Cezary ) i Jego możemy namawiać byśmy mieli więcej operatorów telewizji,inernetu i telefonii.
Dzwońcie na Skoroszewską 022-4785206 .
Podali mi nawet w Białymstoku komórkę do tego kierownika.
P.S.
Podobno za 2/3 tygodnie budynek ma być oddany do użytkowania ( dostaniemy klucze do furtek , garażu itp. ) no i niestety będziemy płacić czynsik .
Witam wszystkich.
Pragnę poinformowac, iż posiadam podłączony telefon i internet z supermedia i jak narazie nie moge złego słowa powiedziec o jakości tych produktów a dodatkowo ceny są mniejsze niz we wspominanych tu ASTER i innych
pozdrawiam
To extra.
Podaj nam tylko koszty i napisz co z telewizją - jakie masz rozwiązanie ( tylko 7 kanałów?).
Pozdrawiam
Ceny są uzaleznione od pakietów jakie się zamowi. Ja wybrałem te z środka to jest koszt ok. 70 w tym 100 darmowych minut na telefon. Mozna taniej mozna wiecej ...wybor nalezy do klienta. Np. w Aster za sam net (dodatkowo wolniejszy) płaciłem swego czasu ok. 68 zł. wiec jest spora róznica. Telewizja owszem to tylko 7 kanałów jednakże mają by one wliczone w czynsz. Mi narazie wystarczy. Mozna bedzie w niedługim czasie podłączyc Cyfrę+ lub Polsat Cyfrowy bez konieczności kupowania anteny.
pozdrawiam[/code]
Sąsiedzie a jakie kanały są w tym pakiecie?

Ceny są uzaleznione od pakietów jakie się zamowi. Ja wybrałem te z środka to jest koszt ok. 70 w tym 100 darmowych minut na telefon. Mozna taniej mozna wiecej ...wybor nalezy do klienta. Np. w Aster za sam net (dodatkowo wolniejszy) płaciłem swego czasu ok. 68 zł. wiec jest spora róznica. Telewizja owszem to tylko 7 kanałów jednakże mają by one wliczone w czynsz. Mi narazie wystarczy. Mozna bedzie w niedługim czasie podłączyc Cyfrę+ lub Polsat Cyfrowy bez konieczności kupowania anteny.
pozdrawiam[/code]

bez konieczności kupowania anteny można podłaczyć wszystkie tunery [Polsat, Cyfra, N] nawet własne DVB jeżeli ktoś ma ochotę. Koszt użytkowania anteny na dachu nie jest duży, samo podłączenie 61zł, i koszt roczny ok. 29zł. Supermedia o tym nie informuje, ale jest taka możliwość.
Nie róbmy z naszego bloku Rumunii i nie montujmy na litość boską 100 talerzy. Wystarczy spojrzeć na blok "17", co z tego, że maja Aster jak i tak cały blok jest w talerzach, które do pięknych nie należą.
Mam nawet taki apel żeby użytkownicy forum informowali sąsiadów o takiej możliwości. Ze strony Supermedia jest za to odpowiedzialny pan Marcin Banaszek i on udzieli dodatkowych informacji.

Sąsiedzie a jakie kanały są w tym pakiecie?

TVP1, TVP2, TVP3, TV4, PULS, POLSAT, TVN
Jak dla mnie to fatalna informacja o tej telewizji wliczonej w czynsz - z całym szacunkiem dla supermedii, ale nie podoba mi się, że będę musiał płacić 9,76 zł brutto miesięcznie czy z tego korzystam czy nie (szczególnie, że korzystać nie planuję )

A odnośnie cen w supermedii to nie wiem jak w asterze, ale w upc jest więcej za tą samą kaske - za 89 zł jest łącze 10 Mbit/s + pierwszy miesiąc jest gratis, czyli efektywnie wychodzi taniej niż w supermedii łącze 4 Mbit/s. Dodatkowo jeśli dokupi się TV to jest 50% zniżkę na tańszą z usług - za TV z kanałami Premium + łącze 10Mbit/s wychodzi miesięcznie 126 zł. W naszej supermedii w super promocji zapłacimy za łącze 4 Mbit/s 85 zł./mies. (umowa w upc na 13m, dlatego porównuję do opcji z 12m abo) + 9,76 zł/mies. za instalacje którą supermedia zrobiła w budynku i która to jak się dowiaduję ma być w czynszu + najtańszy oglądalny (same podstawowe kanały, bez żadnych opcji Premium) obecnie pakiet satelitarny w cyfrowym Polsacie 37 zł./mies, czyli w sumie 131,76 zł za 2,5-krotnie wolniejsze łącze i zdecydowanie mniejszą ilość „oglądalnych” kanałów. No jak dla mnie idealna, tania i atrakcyjna oferta

Co do jakości to również proponuję poczekać do czasu kiedy podłączy się więcej osób – nie wiem jak teraz, ale wcześniej supermedia działała w taki sposób, że pod blok podpięte było 1 łącze o określonej prędkości i póki osób było mało to wszystko hulało jak trzeba, ale jak się podłączyło więcej osób, umiejących dodatkowo skutecznie zapuścić p2p to już przestało być tak różowo. Dla mnie otwarta pozostaje też kwestia awarii – jeśli takowa zdarzy się w upc (a zdarzają się – wiem, bo użytkuję ) to neta nie ma pół Wawy i piątek, świątek czy niedziela ktoś jedzie i naprawia – nie jestem pewny czy ktokolwiek aż tak bardzo się poświęci jak awaria zdarzy się w jakimś tam pojedynczym bloku na skraju Warszawy

Pozdrófka!


Co do jakości to również proponuję poczekać do czasu kiedy podłączy się więcej osób – nie wiem jak teraz, ale wcześniej supermedia działała w taki sposób, że pod blok podpięte było 1 łącze o określonej prędkości i póki osób było mało to wszystko hulało jak trzeba, ale jak się podłączyło więcej osób, umiejących dodatkowo skutecznie zapuścić p2p to już przestało być tak różowo. Dla mnie otwarta pozostaje też kwestia awarii – jeśli takowa zdarzy się w upc (a zdarzają się – wiem, bo użytkuję ) to neta nie ma pół Wawy i piątek, świątek czy niedziela ktoś jedzie i naprawia – nie jestem pewny czy ktokolwiek aż tak bardzo się poświęci jak awaria zdarzy się w jakimś tam pojedynczym bloku na skraju Warszawy


Witam sasiadów z Narwiku.

W moim poprzednim miejscu zamieszkania (centrum) miałem net z supermedii. Przez dwa lata nigdy nie było awarii. Nigdy nie spadł mi takze transfer ponizej opcji za którą płaciłem. Reasumując, o ile nic sie nie zmienilo to, nie ma sie czego bac.
Z uwagi na nieczytelną dla mnie dyskusje na temat możliwości podłączenie różnych mediów wysłałem zapytanie do firmy http://www.supermedia.pl i taką oto otrzymałem na drugi dzień odpowiedź:

p.s. mam nadzieję, że te informacje okażą się pomocne dla takich laików jak ja .

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Witam,
Zgodnie z Pana prośbą wysyłam szczegóły oferty dotyczącej internetu i telewizji w Supermedia na osiedlu Narwik 24. W załącznikach znajdzie Pan wzory umów oraz regulaminy i cenniki.

Kilka słów nt. naszej oferty:

Nasz internet to szerokopasmowe stałe łącze symetryczne, bez limitu
danych, z możliwością podłączenia (przy pomocy routera) dowolnej ilości
komputerów. Instalacja kosztuje 1,22 zł brutto, natomiast ceny poszczególnych pakietów zależą od wybranej przepustowości i czasu trwania umowy. Aktualna oferta "Gorące ceny w SUPERMEDIA" przedstawia się w sposób następujący:
512 kbps - 28,50 zł (umowa na 24 m-ce) lub 33 zł (umowa na 12 m-cy)
1024 kbps - odpowiednio 43 zł lub 47 zł
2048 kbps - odpowiednio 62 zł lub 66 zł
4096 kbps - odpowiednio 81 zł lub 85 zł

Jeśli chodzi o telewizję - umożliwiamy dostęp do naszej Zbiorczej
Instalacji Telewizyjnej (ZIT), dzięki której można odbierać podstawowe
kanały tv (TVP1, 2, 3, Polsat, TVN, Puls, TV4) za 9,76 zł brutto
miesięcznie. W przypadku Państwa osiedla usługa ta jest dostępna dla wszystkich mieszkańców w standardzie i rozliczana przez Wspólnotę.

Zbiorcza Instalacja Telewizyjna umożliwia dodatkowo również podłączenie dekodera telewizji cyfrowej: Cyfry+, Cyfrowego Polsatu lub platformy "N".
Dużą zaletą tej opcji jest brak konieczności montowania dodatkowej anteny na balkonie czy też na ścianie budynku. Z aktualną ofertą programową jak i ofertą zakupu dekoderów najwygodniej jest zapoznać się odwiedzając strony Cyfry+, Cyfrowego Polsatu i telewizji "N":
www.cyfraplus.pl - pakiety już od 19,00 zł, dekodery od 49 zł lub wynajem od 10 zł, umowy na 18 m-cy (w tym 10 m-cy objętych rabatem 15%)
www.cyfrowypolsat.pl - pakiety już od 9,90 zł, dekodery za 99,00, umowy na 2 lata.
www.n.pl

W przypadku Cyfry+ i Cyfrowego Polsatu pośredniczymy przy zamawianiu usług tychże platform, tzn. podczas podpisywania z SUPERMEDIA umowy na dostęp do Zbiorczej Instalacji Telewizyjnej od razu składamy zamówienie na konkretny pakiet i konkretny dekoder Cyfry+ bądź Polsatu Cyfrowego. W przypadku telewizji "N" niestety trzeba działać na własną rękę, tzn. zamawiać dekoder (bez talerza) i odpowiedni pakiet bezposrednio od platformy "N".
Na abonamenty w Cyfrze+ dodatkowo udzielamy 15% rabatu! (rabat obejmuje 10 m-cy z 18tu, na które podpisywana jest umowa)

Podsumowując:
Ma Pan możliwość podłączenia Cyfry+, Polsatu Cyfrowego lub platformy "N" w sposób wygodniejszy, niż gdyby zrobił to Pan bez naszego pośrednictwa - nie trzeba montować "talerza", do odbioru wystarcza sam dekoder.
Ponadto w przypadku gdy zdecyduje sie Pan na ofertę Cyfry+ zapłaci Pan mniej o 15%. Umowy z Cyfrą + podpisywane są na 18 m-cy, z czego 10 m-cy objęte jest owym 15% upustem.

Zbiorcza Instalacja Telewizyjna dostarcza również sygnał niekodowanych stacji radiowo-telewizyjnych z satelity Hot Bird - osiągalne poprzez tuner satelitarny. Tak więc jest to trzecia możliwa opcja wykorzystania ZIT.

Szczegóły dotyczące usługi internetu znajdzie Pan - jak już wspomniałem - w załączonych plikach PDF.

Mam nadzieję, że powyższe informacje okażą się wystarczające do podjęcia ostatecznej decyzji.

PS. Aktualnie osobą bezpośrednio odpowiedzialną za osiedle Narwik 24 z ramienia SUPERMEDIA jest pan Marcin Banaszek, tel.: 22 829 65 83, e-mail: mbanaszek@supermedia.pl.
Drodzy Panowie,
wyobraźmy sobie sytuację że kupuję dekoder z firmy x i mam sygnał dekodowany na jednym telewizorze... Zapłaciłem abonament i chcę mieć ten sygnał na 2 lub 3 telewizorach przy czym chce oglądać różne programy. Jakie mamy rozwiązanie ? Przecież kanały wybieram za pomocą pilota dekodera i mam program w jednym telewizorze.
W skrócie mówiąc po analizach rozwiązanie firmy supermedia jest lipne ponieważ:
1. mogę mieć sygnał (wykupiony dodatkowo) na jednym telewizorze
2. mam kolejnego pilota (jeden do dekodera, drugi do telewizora)

Na rozwiązanie internetowe supermedii mogę się zgodzić, ale rozwiązanie z telewizją jest do ... .

Drodzy Panowie,
wyobraźmy sobie sytuację że kupuję dekoder z firmy x i mam sygnał dekodowany na jednym telewizorze... Zapłaciłem abonament i chcę mieć ten sygnał na 2 lub 3 telewizorach przy czym chce oglądać różne programy. Jakie mamy rozwiązanie ? Przecież kanały wybieram za pomocą pilota dekodera i mam program w jednym telewizorze.
W skrócie mówiąc po analizach rozwiązanie firmy supermedia jest lipne ponieważ:
1. mogę mieć sygnał (wykupiony dodatkowo) na jednym telewizorze
2. mam kolejnego pilota (jeden do dekodera, drugi do telewizora)

Na rozwiązanie internetowe supermedii mogę się zgodzić, ale rozwiązanie z telewizją jest do ... .

co do ogladania SAT na kilku telewizorach z jednego dekodera nie ma problemu, proponuję pierwsze z brzegu forum DVB tam są zadane wszyskie pytania i jest duzo odpowiedzi w powyższej kwestii. Kablówkę można bez problemu podzielic na kilka odbiorników z SAT tak nigdzie nia ma. Nie chce tu nikogo bronić ani ganić, ale rozwiązania są w zasiegu ręki.
Gregor, a możesz załączyć jakiegoś linka z jasną interpretacją co należy zrobić żeby rozbić sygnał z dekodera ?
Z tego co wyczytałem to trzeba kupić 2 kolejne urządzenia (splitter + tuner) i przeciągać kable po mieszkaniu. Jeśli chcę trzeci telewizor to już mam zaawansowaną sieć telewizyjną w domu.
Po pierwsze czas na taką zabawę, po drugie kolejne wydane kilkaset złotych, po trzecie nie jestem pewien czy to zadziała ponieważ nie znalazłem nigdzie takiego rozwiązania dla C. Polsatu, po czwarte czy to legalne ?

Podłączając sygnał z Aster nie mam problemu ponieważ w mieszkaniu już mam rozprowadzony sygnał ze skrzynki w przedpokoju po pokojach.

Proszę wyprowadź mnie z błędu jeśli źle myślę.

Gregor, a możesz załączyć jakiegoś linka z jasną interpretacją co należy zrobić żeby rozbić sygnał z dekodera ?
Z tego co wyczytałem to trzeba kupić 2 kolejne urządzenia (splitter + tuner) i przeciągać kable po mieszkaniu. Jeśli chcę trzeci telewizor to już mam zaawansowaną sieć telewizyjną w domu.
Po pierwsze czas na taką zabawę, po drugie kolejne wydane kilkaset złotych, po trzecie nie jestem pewien czy to zadziała ponieważ nie znalazłem nigdzie takiego rozwiązania dla C. Polsatu, po czwarte czy to legalne ?

Podłączając sygnał z Aster nie mam problemu ponieważ w mieszkaniu już mam rozprowadzony sygnał ze skrzynki w przedpokoju po pokojach.

Proszę wyprowadź mnie z błędu jeśli źle myślę.


to nie jest legalne, więc nie będe nikogo naprowadzać ani wysyłać linków. Grunt, że się da
Miałem dzisiaj podpisać umowę na platformę cyfrową polsatu z Supermediami ale nie uczyniłem tego bo:
-mają ukryte koszty np. 60 złotych za konserwację na czas trwania umowy,
- 61 złotych za gniazdo ( które ja kupiłem na Wollumenie za 30 zł),
- przedstawiają umowę na czas nieokreślony z 3 miesięcznym okresem wypowiedzenia - oczywiście po to ażeby płacić za następny okres konserwacji instalacji której może już nie być .
Ciekawe.
Dowiedziałem się również,że Supermedia mają podpisaną umowę z Jaz-budem na konserwację instalacji TV ( 5 zł/za lokal miesięcznie ).
Ładnie nas wrobili.
Zamiast zrobić "Wolną Amerykankę".
Ktoś zgarną niezły grosz za podpisanie takiej umowy na wyłączność.
My musimy jak najszybciej tę umowę zerwać!

Miałem dzisiaj podpisać umowę na platformę cyfrową polsatu z Supermediami ale nie uczyniłem tego bo:
-mają ukryte koszty np. 60 złotych za konserwację na czas trwania umowy,
- 61 złotych za gniazdo ( które ja kupiłem na Wollumenie za 30 zł),
- przedstawiają umowę na czas nieokreślony z 3 miesięcznym okresem wypowiedzenia - oczywiście po to ażeby płacić za następny okres konserwacji instalacji której może już nie być .
Ciekawe.
Dowiedziałem się również,że Supermedia mają podpisaną umowę z Jaz-budem na konserwację instalacji TV ( 5 zł/za lokal miesięcznie ).
Ładnie nas wrobili.
Zamiast zrobić "Wolną Amerykankę".
Ktoś zgarną niezły grosz za podpisanie takiej umowy na wyłączność.
My musimy jak najszybciej tę umowę zerwać!


61 za gniazdo zgadza sie, konserwacja 60zl?? chyba 28zł za 12 miesięcy. to niewiele w porównaniu do zakupy talerza, konwertera i okablowania.

5zł to dużo czy mało, że trzeba to zerwać? moim zdaniem koszt to niewielki, chyba, że usterki nie będą likwidowane wtedy można pomyśleć o szybkiej zmianie, narazie nie ma problemów i wszystko jest nowe w budynku, czas pokaże jak się będzie współpraca układała.
Trzeba wprowadzić do budynku jeszcze 3 firmy z internetem i telewizją i się zacznie dobra obsługa, zrywanie umów nic nie da, trzeba podpisywać nowe.

pozdro.
Napisał wyżej Jacek , że trzeba zrobić "Wolną Amerkankę".
ok, nie doczytałem.
tylko ciekawe czy jest zapis o wyłączności? szczerze w taki zapis wątpię, ale umowy można będzie [lub trzeba bedzie] renegocjować jak już MY będziemy właścicielami nie jazz-bud.
Oj, Gregor ... Gregor ...
Jesteś szybki , ale ...

Dlaczego 60 złotych , bo umowa na cyfrowy polsat jest zawierana na minimum 2 lata czyli 2 x 29,88zł to właśnie owe 60 złotych.
Talerz i konwerter to koszt 50 zł. Zostaje tylko okablowanie z zainstalowaniem.
Duży plus to niezależność od Supermediów i ewentualnych awarii okablowania budynku itd.
Jeżeli chodzi o kwestię 5 złotych/miesięcznie dla Supermedii to pomysł ten mi się kompletnie nie podoba ( bez względu na to czy to dużo czy mało ). Moje wcześniejsze doświadczenia z UPC świadczą o tym, iż dostawca sygnału konserwacje ma już wliczoną w cenę abonamentu . Czy u nas niekorzystając z kabli Supermedii będzie nam miło płacić po te 5 złotych w czynszu ...
A umowę z Supermediami trzeba zerwać ( 5zł/miesięcznie) i podpisać nową na lepszych zasadach.
Zastanów się jakiś czas Gregor , zanim rzucisz szybką odpowiedź.

Pozdrawiam

Wolny Jacek R
ok, zastanowię się.

pozdrawiam
Spoko Gość z Ciebie.

Na marginesie : czy widziałeś co nam pięknego wywiesili na drzwiach ?
Straszą nas ,że odatną nam media .

Spoko Gość z Ciebie.

Na marginesie : czy widziałeś co nam pięknego wywiesili na drzwiach ?
Straszą nas ,że odatną nam media .


dzięki, Ty też

żeby tylko to obwieszczenie się nie zmaterializowło. Czy Jaz-bud nie poczuwa się do regulowania płatności na Swojej budowie?
Witam wszystkich mieszkańców budynku Narwik 24, jestem opiekunem Państwa
osiedla z ramienia firmy Supermedia.

Chciałbym sprostować informacje zamieszczane w tym wątku, w tym w
szczególności błędną informację przekazaną e-mailem przez naszego pracownika,
"upublicznioną" następnie przez użytkownika "marlom" w dniu 18.06.

Informacja ta zawiera błędy w części dotyczącej oferty telewizyjnej, tzn. nie
uwzględnia specyficznej oferty obowiązującej na Państwa osiedlu.

1. Z tytułu użytkowania sygnału RTV z dostępem do podstawowych kanałów tv
naziemnej oraz stacji radiowych (zawiera opłatę konserwacyjną) nie płacą
Państwo 9,76 zł miesięcznie - opłata wynosi 6,10 zł i jest uwzględniona w
czynszu.

2. Opłata instalacyjna za zmianę gniazda na gniazdo TV SAT (umożliwiające -
bez konieczności montowania anteny - odbiór telewizji cyfrowych oraz tv
satelitarnej) wynosi 61 zł.

3. Abonent ma obowiązek wnoszenia opłat abonamentowych w wysokości 21,96 zł
(pakiet 6 miesięcznych abonamentów) lub 29,28 zł (pakiet 12 miesięcznych
abonamentów). W przypadku wykupienia pakietu 12 abonamentów miesięczna
opłata wynosi 2,44 zł.

Wszystkie podane ceny zawierają podatek VAT.

Wszystkich Państwa pragnę przeprosić za ewentualne wprowadzenie w błąd i za
opóźnione sprostowanie.

Pozdrawiam,
Marcin Banaszek
Jak miło zobaczyć Waszą firmę na forum.
Proszę wyjaśnić dlaczego jesteście monopolistami i nie chcecie wpuścić innego operatora np. Aster city do naszego bloku ?
Szanowny Panie Jakubie,

po pierwsze bardzo dziękujemy za miłe słowo. Po drugie: dlaczego uważa Pan, że nie chcemy wpuścić innego operatora?

Jak miło zobaczyć Waszą firmę na forum.
Proszę wyjaśnić dlaczego jesteście monopolistami i nie chcecie wpuścić innego operatora np. Aster city do naszego bloku ?


Dziś rozmawiałem z zaufanym człowiekiem z aster city. To nasz kochany deweloper blokuje innych operatorów. Pytanie tylko jak wygląda "umowa" (żeby nie powiedzieć układ) między J.-B. a SuperM. Kolega powiedział, że najpewniej przez jakiś rok nic się w tej kwestii nie zmieni i potwierdził opinię niektórych forumowiczów - sprawa może ruszy jak zawiąże się wspólnota.
Jedynym "układem" jaki istnieje między Jaz-Bud a SUPERMEDIA jest podpisana umowa. Umowa w żadnym wypadku nie zawiera zapisów dotyczących blokowania ew. konkurencji wobec SUPERMEDIA na osiedlu. Na wstępie każdy z dostawców tytułowych mediów miał równe szanse na porozumienie z deweloperem.
Z naszych informacji wynika, że np. TPSA nie była zainteresowana świadczeniem usług na Państwa osiedlu, natomiast Aster nie miał ku temu odpowiednich możliwości technicznych.
Dlatego prosiłbym o zaprzestanie insynuacji na temat umowy między Jaz-Bud a SUPERMEDIA.
W tej chwili umowy, na którą się Pan powołuje i tak nie zobaczymy więc kwestię ewentualnej wyłączności zostawmy na później. Ja przekazałem tylko informacje jakie uzyskałem w Aster.

Być może potwierdzeniem Pańskich słów będzie "wejście" do bloku firmy Spray S.A., która w ogłoszeniach rozwieszanych na klatkach informuje o podjęciu z Jaz-Budem stosownych rozmów.
Właśnie dzwoniłem do firmy Spray S.A. z pytaniem kiedy orientacyjnie mogą zakończyć się rozmowy z Jaz-budem odnośnie wejścia tego operatora do bloku. Niestety poinformowano, że firma Spray nie będzie świadczyć usług na naszym osiedlu
witam
jest to moj pierwszy post na forum , witam Sasiadow.
Jesli chodzi o firme Spray to przez trzy lata korzystalem z jej uslug na kabatach, nie bylo moze tragedii, ale jeden telefon na miesiac, poniewaz bylem offline to byl standart, co do supermedia to jestem podpiety od 2 tygodni i nie narzekam
Podpisałem umowę z Supermedia i od 31 będę szczęśliwym (O zgrozo, oby tak) użytkownikiem ich usług, także będę mógł się z Wami podzielić uwagami.
Zakładam, że nie jestem jedynym uzytkownikiem internetu oferowanego przez firmę SUPERMEDIA. Zakupiłem 2 MB i byłbym szczęśliwy gdyby dostępne było 1,5 MB. Od zeszłego piątku albo nie mam Internetu albo prędkość wynosi 31 kb/s
Oczywiście po 21:30 nie można problemu zgłosić bo nikt nie pracuje.
Dzis złożyłem reklamację. Zamierzam rozwiązać umowę z firmą z których usług chcę a nie mogę korzystać. Podjąłem również działania zmierzające do instalacji Internetu przez UPC. Korzystałem z ich usług przez ponad dwa lata i nie miałem takich problemów w ciągu tego czasu jak w SUPERMEDIA przez dwa tygodnie

Obawiam się, że w przypadku rozwiązania umowy sprawa trafi na wokande bo ja nie zapłacę kary za zerwanie umowy. No ale co mogę zrobić jeżeli SUPERMEDIA nie chce świadczyć mi usług zgodnie z umową?

Zakładam, że nie jestem jedynym uzytkownikiem internetu oferowanego przez firmę SUPERMEDIA. Zakupiłem 2 MB i byłbym szczęśliwy gdyby dostępne było 1,5 MB. Od zeszłego piątku albo nie mam Internetu albo prędkość wynosi 31 kb/s

Od 2 tygodni jestem użytkownikiem Supermedii (Interent) i póki co nie miałem z nimi problemu - za wyjątkiem chwilowego barku dostępu do sieci w poniedziałek rano, ale problem został rozwiązany przed wyznaczonym terminem (czyli około 10.30, a mówiono, że około południa usterka zostanie zlikwidowana).

Co do spadku transferu - ja miałem kiedyś podobny problem, ale wynikał on ze strony karty sieciowej - po prostu dawała mi sygnał, że niedługo 'padnie'. Wymieniłem kartę i wszystko działało ok.

BTW - nie sprawdzałem wielkości transferu, jestem ciekaw czym Arti sprawdzasz transfer (testy programów na www, czy jakiś soft zainstalowany na kompie?)
Problem z internetem _był_ po stronie firmy Supermedia i ciągnął się jakiś tydzień, może nawet dłużej. Po wysłaniu 6 maili do nich, dzisiaj tam zaszedłem i dowiedziałem się, iż faktycznie były wymiany sprzętu w radiolinii, którą dostajemy sygnał, a dzisiaj w okolicach 12 "usterka" została całkowicie usunięta. Ja np zauważyłem sporą poprawę, nie wiem jak Wy. Teraz pozostało nam mieć nadzieję, że na długo
Po moich reklamacjach dostałem e-maila z zadośćuczynieniem ( rekompensatą ) od Supermedii za te usterki w kwocie 10 złotych .
Walczcie i Wy.
A czy ktos sie orientuje czy bedzie w ogole mozliwosc zalozenia telefonu i Neostardy z tpsy? Jakie są realne szanse na to żeby można było wkrótce korzystać z usług innych firm niż Supermedia?


Transfer sprawdzam na www. Problem nie dotyczy kompa/karty sieciowej bo u innych usługodawców wszystko jest ok. Korzystam z notebooka. Bardzo chciałbym się mylić lub chciałbym aby problem leżał po mojej stronie ale niestety jest inaczej. Problem z Internetem jest po stronie SUPERMEDIA.

sprawdziłem wczoraj osiągi sieci na podstawie dwóch testów ze stron www:

http://www.speedtest.pl/
http://www.speedtest.net/

uśredniając wyniki otrzymałem (w ramach przepustowości w PL) 1700 kb/s (upload), gdzie max był 1950 kb/s i 800 kb/s (download)
dla drugiego linka z UK miałem 1500 kb/s, a dla US miałem 1200 kb/s

A czy ktos sie orientuje czy bedzie w ogole mozliwosc zalozenia telefonu i Neostardy z tpsy? Jakie są realne szanse na to żeby można było wkrótce korzystać z usług innych firm niż Supermedia?
Tak się zastanawiam, czy w dobie posiadania telefonów komórkowych (oraz Skype'a) warto zakładać łącze stacjonarne i rozsyłać znajomym/rodzinie kolejny numer konaktowy?

My póki co nie widzimy takiej potrzeby, może dlatego, że nie 'nawijamy' godzinami przez telefon
Witam,
no to widzę że mamy podobne problemy z internetem. Ja już też złożyłem 6 reklamacji, bo mam wykupione 4 Mb a czasami szybkość nie przekracza 2 Mb.
Korzystam naprzemiennie z dwóch komputerów i problemy karty sieciowej wyeliminowałem. Mają problemy z przepustowością i tyle - zobaczymy czy mają czy mieli, mam nadzieję że mieli.
Dostałem wiadomość że będzie zniżna kwota na następnej fakturze - ale ja płacę raz na 1/2 roku za łącze 4 Mb i jak to będzie 10 PLN to się wkurzę

pozdrawiam
Nie zdziwiłbym się, ale to łatwo można policzyć (ja również płacę w cyklu półrocznym). Dostałem rabat w "wysokości" 7 darmowych dni, gdyż mniej więcej tyle trwały problemy z tą usługą, a to przelicza się adekwatnie do płaconego abonamentu.

Witam,
no to widzę że mamy podobne problemy z internetem. Ja już też złożyłem 6 reklamacji, bo mam wykupione 4 Mb a czasami szybkość nie przekracza 2 Mb.

Tzn. ja nie uważam moich statystyk za problematyczne. Wykupiłem 2 Mb i wyniki są dość zbliżone. Jeszcze nigdy nie widziałem, aby gdziekolwiek wykupiony transfer był równy temu, co pokazują statystyki WWW (chyba, że łączysz się z pierwszym z brzegu routerem).

Np. u mnie w firmie jest 20 Mb (w obie strony), a statystki pokazują około 18,5 Mb (download) i 17 Mb (upload). Tak więc zawsze są zaniżone, nawet dla tak dużych łączy.

Skoro tak maksymalnie obciążacie łącze, to... macie jakieś fajne filmy?


Jeszcze nigdy nie widziałem, aby gdziekolwiek wykupiony transfer był równy temu, co pokazują statystyki WWW (chyba, że łączysz się z pierwszym z brzegu routerem).


To to ja wiem, i dlatego nie składam reklamacji jak mam 3,0 - 3,5 Mb, tylko jak mam poniżej 2 Mb. Przypominam, że płacę za 4 Mb a nie za 2 Mb żebym się godził na 1,8 Mb - to co ? 50% przepustowości mam im darować ?



Tzn. ja nie uważam moich statystyk za problematyczne. Wykupiłem 2 Mb i wyniki są dość zbliżone. Jeszcze nigdy nie widziałem, aby gdziekolwiek wykupiony transfer był równy temu, co pokazują statystyki WWW (chyba, że łączysz się z pierwszym z brzegu routerem).

Jak już się wgłębiamy w szczegóły, to dzieje się tak głównie dlatego, iż firmy stosują traffic policing zamiast traffic shaping (nie znam dobrych, polskich odpowiedników tych zwrotów), co powoduje, iż płynne zbliżenie się do granicy wykupionego pasma jest prawie niemożliwe.



Jak już się wgłębiamy w szczegóły, to dzieje się tak głównie dlatego, iż firmy stosują traffic policing zamiast traffic shaping (nie znam dobrych, polskich odpowiedników tych zwrotów), co powoduje, iż płynne zbliżenie się do granicy wykupionego pasma jest prawie niemożliwe.

A nie jest to swego rodzaju zabezpieczeniem przed połączeniami między sieciami i sprawą konfiguracji routerów? Nigdy nie ma się pewności, czy trasa jest optymalna i czy nie jest zbytnio obciążona - chyba, że samemu ustawia się routing (albo jak w firmie można zakupić 2 steelhead'y na końcówki sieci).

Szanowni Państwo,
W nawiązaniu do wszystkich poprzednich postów dotyczących przerw w dostawie sygnału internetowego bądź spadków przepustowości łącza chciałbym wyjaśnić, iż faktycznie w dniach 17-25.XI b.r. pojawiły się objawy świadczące o niestabilności radiolinii. Usunięcie usterki wymagało dokonania pewnych prac, w tym wymiany stacji bazowych. Dział Techniczny poinformował mnie, że w chwili obecnej stabilność łącza została przywrócona. Wszelkie problemy techniczne proszę niezwłocznie zgłaszać do Działu Obsługi Technicznej (022 211 34 34, dot@supermedia.pl)

Klientom, którzy składają reklamację w związku z awariami internetu, przysługuje upust od ceny abonamentu w wysokości 1/30 kwoty abonamentu za każdy dzień danego miesiąca, w którym internet nie działał przez co najmniej 8 godzin w ciągu doby. Tak stanowi prawo telekomunikacyjne.

Przepraszam Państwa za niewątpliwe niedogodności związane z awarią internetu, mam nadzieję, że był to jednorazowy wypadek.

Pozdrawiam,
MSz

Szanowni Państwo,
... w którym internet nie działał przez co najmniej 8 godzin w ciągu doby. ...

Pozdrawiam,
Maciej Szepietowski


A u mnie działał ale z przepustowością 50% i reklamacje zgłaszałem również w innych datach niż wspomniane. Trzymając się litery prawa to mogę nie "dostać" rekompensaty.
Ciekaw jestem jak to będzie...

btw. fajnie że jest jakaś odpowiedź i fajnie że teraz działa poprawnie (przynajmniej u mnie).
Chyba za długo było dobrze, bo znów ta radiolinia powoduje około 20% strat... Pod koniec tygodnia trwały przy niej prace, ale niestety nie pomogło to za wiele i jakość świadczonej usługi jest po prostu beznadziejna. Jak tak dalej pójdzie, trzeba będzie zacząć usilnie lobbować u innych operatorów za umożliwieniem podłączenia się do ich sieci w naszym bloku.
witam
Czy w naszym bloku istnieje jakas alternatywa dla firmy supermedia ? bo jedno jest pewne, jak tylko skonczy mi sie umowa (a jak tak dalej pojdzie to i wczesniej) zamierzam skonczyc korzystanie z uslug tego pseudo dostawcy internetowego.
Co jest grane? Miałem mieć 2MB a mam 64 kb i tak od piątku.
Ja mam tak samo. Chyba trzeba zadzwonić i wyjaśnić tę sprawę.
Potwierdzam, u mnie też internet w weekend chodził dramatycznie wolno.
Niestety u mnie sytuacja wyglada identycznie. Przez caly weekend (i jak widze dzisiaj po powrocie z pracy rowniez) internet dzialal jak by chcial a nie mogl. Wszystko dzialalo jak za czasow modemikow dial-up.
Możecie się powołać na zgłoszenie #27350. Wisi od piątku...

PS. Za ten okres powinniście wywalczyć zniesienie opłaty. Nie uważam, jako klient usługodawcy, że powinienem płacić za coś, co nie działa.

Możecie się powołać na zgłoszenie #27350. Wisi od piątku...

PS. Za ten okres powinniście wywalczyć zniesienie opłaty. Nie uważam, jako klient usługodawcy, że powinienem płacić za coś, co nie działa.


tylko co z tego, a moje straty moralne (w**** sie jak diabli) ), pozdro
dzisiaj na klatce widzialem ogloszenie jakiejs innej firmy, z tego co bylo tam napisane to internet 2 Mb, telewzija i telefon za 72 zlote, czy to jest aktualne
Niestety nie widziałem nic takiego. Jeżeli będziesz znał szczegóły, to napisz proszę. Nazwa firmy by się przydała, jak też i medium świadczenia tej usługi.
Jezeli sie nie myle, to na klatce wisi ulotka tej firmy http://www.multimedia.pl/
Ja też nie kupuję filmów przez satelitę tylko ściągam z YouTube, albo z Wrzuty.
Jak coś to od tego jest Rapidshare i MegaUpload albo torrenty, a nie satelita.
Wystarczy se poszukać np. na megadownload.pl to czego potrzebujecie.
Na pewno będzie taniej i na stałę.
Obejrzałem umowę zawartą pomiędzy firmą Multimedia a naszą Wspólnotą Mieszkaniową (Kenpol, jako pełnomocnik) i jest tam parę punktów, które moim zdaniem wymagają szczegółowego wyjaśnienia, a czasami skłaniają do zastanowienia na temat obecnej sytuacji. Otóż:

§3, pkt 3, ppkt b) Wyrażona (...) zgoda Wspólnoty Mieszkaniowej obejmuje zezwolenie na (...) montaż dodatkowych instalacji elektrycznych (...) lub podłączenie dodatkowych urządzeń do istniejącej sieci elektrycznej po uzgodnieniu warunków ze Wspólnotą Mieszkaniową

Bardzo bym prosił nasz zarząd o wyjaśnienie tej kwestii z Kenpolem. Tzn zgodnie z §5, pkt 4 urządzenia firmy Multimedia będą: zasilane (...) energią elektryczną, na podstawie odrębnej umowy pomiędzy Operatorem a Zakładem Energetycznym i to jest OK, jednak jak wygląda ta kwestia w przypadku urządzeń firmy Supermedia?

§4, pkt 4. Operator zobowiązuje się do informowania Wspólnoty Mieszkaniowej o przebiegu prac będących przedmiotem niniejszej Umowy (...)

Czy jakieś informacje dotarły już do Kenpolu?

§5, pkty 2 - 4. Operator (...)
udostępni łącze internetowe o przepustowości 1Mbps w siedzibie Wspólnoty w kwocie 1,22zł (...) brutto miesięcznie przez okres 12 miesięcy (...)
udostępni linię telefoniczną w taryfie Optymalny w siedzibie Wspólnoty w cenie 19zł bruto miesięcznie na okres 24 miesięcy (...)

Jak rozumiem, jest to pewna bonifikata na rzecz (siedziby) Wspólnoty Mieszkaniowej, jednak bardzo bym chciał się dowiedzieć, gdzie się ta siedziba mieści (w umowie nie ma określonego lokalu, jedynie adres bloku).

Co więcej, prosiłbym zarząd o wyjaśnienie kwestii technicznych podłączenia naszego bloku do sieci firmy Supermedia? Jakie będzie to medium? O jakiej przepustowości itd? Mógłbym w wolnej chwili wyjaśnić te kwestie sam, aczkolwiek nie wiem czy nie potrzebuję do tego jakiegoś upoważnienia.



§3, pkt 3, ppkt b) Wyrażona (...) zgoda Wspólnoty Mieszkaniowej obejmuje zezwolenie na (...) montaż dodatkowych instalacji elektrycznych (...) lub podłączenie dodatkowych urządzeń do istniejącej sieci elektrycznej po uzgodnieniu warunków ze Wspólnotą Mieszkaniową

Bardzo bym prosił nasz zarząd o wyjaśnienie tej kwestii z Kenpolem. Tzn zgodnie z §5, pkt 4 urządzenia firmy Multimedia będą: zasilane (...) energią elektryczną, na podstawie odrębnej umowy pomiędzy Operatorem a Zakładem Energetycznym i to jest OK, jednak jak wygląda ta kwestia w przypadku urządzeń firmy Supermedia?



w umowie z supermedia jest zapis, że energia elektrczna będzie rozliczana zgodnie z mocą jaką potrzebują urządzenia supermedia do prawidłowego działania, moc potrzebna jest na tabliczkach znamionowych każdego urządzenia. Pytanie czy jest stworzone zestawienie tych urządzeń?