grueneberg

Witam...Na forum jestem stosunkowo od niedawna.Jednak ju¿ zd±¿y³êm zauwa¿yæ ¿e, w walkach(poza pewnymi TaiJutsu typu Kwiat Lotosu) walki wrêcz to tylko posty typu :
"(...) Poczym podbiegam do go¶cia Y i kopie go w brzuch/uderzam z piê¶ci(albo gorzej) atakuje kunajem/nog±";
Walki polegaj± praktycznie tylko na jutsu a gdy spoj¿eæ na mange albo(lepiej) na anime np walka saska i naruto w dolinie koñca: owszem u¿ywali ci±gle jutsu ale tak¿e na okr±g³o walczyli wrêcz.

Dlatego proponuje aby na forum wprowadziæ cos takiego jak (jak by to nazwaæ) : Techniki walki wrêcz(TWW)/combo -nazwa jest niewa¿na.

Ka¿dy gracz mia³ by do 6 unikalnych, wymy¶lonych TWW. Mog³ by sobie wybraæ np 4 z 6 obronne 2 do ataku albo 6 do ataku 0 obronnych - ogó³em wedle swoich chêci.

TWW mia³y by mo¿liwe 5 stopni si³y :
1,2,3,4,5

Mia³o by siê wybieraæ miedzy jednym z poni¿szych schematów:
A=1 rangi 5, 1 rangi 4, 1 rangi 1;
B=1 rangi 4, 1 rangi 3, 3 rangi 2;
C=5 rangi 2, 1 rangi 1;
D=1 rangi 5, 2 rangi 3;
E=3 rangi 3, 2 rangi 1;

Teraz jak "wygl±daj±" te TWW :

podawa³o by sie podobnie jak przy jutsu:

Nazwa= nazwa bie¿±cego combo.Mo¿e byæ np g³upia jak b³yszcz±cy kop czy inna np smoczy atak

Koszt= Techniki te nie kosztowa³y by chakry.W zamian jednak by³o by na nas(naszej postaci) odczuwany skutek techniki.Skutki do wyboru(oczywi¶cie mo¿na wymy¶leæ w³asne ale musz± byæ adekwatne do rangi combo no i MG bedzie te skutki bral pod uwage nie my¶lcie!) :

Ranga 1(np):
-ból nogi/d³oni/rêki (1 tura)
-chwilowe s³abe zmêczenie (1 tura)
-chwilowe s³abe spowolnienie (1 tura)

Ranga 2(np):
-przewlek³y ból nogi/rêki (trwaj±cy kilka tur 2-3)
-momêtalne lekkie zmêczenie ( zaraz po technice 2 tury)
-chwilowe ¶rednie spowolnienie (2 tury)
-chwilowe zamroczenie(1 tura)

Ranga 3(np):
-czasowy ¶rednio-silny ból nogi/rêki (3-4 tur)
-zamroczenie s³abe (2 tury)
-czasowe spowolnienie (3 tury)
-lekkie oszo³omienie (1 tura)
-¶rednie zmêczenie (2-3 tur) <obni¿a ogóln± jako¶æ ruchów/p³ynno¶æ>

Ranga 4 (np):
-silne zmêczenie (3 tury)
-sta³y ból nogi/rêki (do koñca walki)
-z³amania koñczyn (do uleczenia medycznymi jutsu)
-Silne spowolnienie( czesto ³±czne z silnym zmêczeniem lub bólem nóg) (3 tury)
-zamroczenie (2-3 tur) <os³abiony refleks>
-lekka utrata widoczno¶ci (do koñca)

Ranga 5 (np):
-otwarte z³amanie koñczyn (do koñca)
-silne zmêczenie (4-7 tur)
-mocne zamroczenie (4-5 tur)
-sta³y, okropny ból nogi/rêki (do koñca)

Chcia³em nadmieniæ ¿e, nawet po u¿yciu rangi5 nadal mo¿na walczyæ nie wp³ywa to na kontrole chakry(nie mo¿e nie wyj¶æ jutsu) ale np silnie zamroczon± postaæ bez wiekszego problemu trafiac piê¶ciami itd;

Ranga= od 1 do 5;

Max= Ile razy mo¿na maksymalnie u¿yæ techniki w jednej walce-oczywi¶cie wiêkszo¶æ technik 4 o i wszystkie 5 tylko raz.3 po dwa.2 po trzy-cztery a 1 po 6-8(bo to tylko np jaki¶ fajny ciêzki do unikniêcia kop ale jedynie sinaka nabija;p)

Opis= wiadomo dok³adny opis techniki z uwzglednieniem wykonania ruchów mo¿liwo¶ci na unikniêcie si³y ataku i ogólnie trzeba ³adnie zobrazowaæ.

Przyk³ad:
nazwa: Stalowe wyrzucenie
koszt:
-lekki ból r±k (1 tura
-lekkie zmêczenie (2 tury)
ranga: 2
Max: 4
opis: (bede pisal o postaci wykonujacej combo X) X biegnie w stronê przeciwnika i markuje atak od góry praw± piê¶c± gdy przeciwnik unika z zamierzeniem by X straci³ równowagê ten wb³yskawicznym têpie odwraca siê i ³apie przeciwnika za d³onie po czym wykonujê obrót i wyrzuca przeciwnika z du¿± prêdko¶ci± poprzez puszczenie jego r±k. <sorki s³abe ale nie mialem co wymy¶liæ>

Niewiem i szczerze w±tpie czy wam siê spodoba ale to urozmaici³o by walki po za tym w walce bedzie nakaz opisania techniki i skutków a nie podanie nazwy ¿eby MG nie musia³ szukaæ opisu w karcie postaci...Czekam na komentarze...


NA twoj± propozycjê mogê powiedzieæ tylko jedno - chaos ! To nie usprawni gry.
Chcecie wiêcej walki wrêcz? Moim zdaniem ¿eby tak by³o to trzeba by by³o zwiêkszyæ zu¿ycie chakry na technikê wtedy nie bêdzie siê wykonywaæ trzech technik na post ale ok trzy na walkê i wtedy ruchy w walce bêd± bardziej przemy¶lane.
Teraz walka wygl±da mniej wiêcej tak :
user a - wykonuje jutsu x i jutsu y, w razie gdy mi sie nie uda to jutsu z
user b - gdy on robi jutsu x a potem jutsu y to ja robie jutsu o i jutsu g itd

Nie mówiê ¿e wszyscy tak pisz±. ale czêsto tak jest ¿e przy wyrównanej walce userzy u¿ywaj± swoich wszystkich technik min raz.

Tak wiêc krótko wypowiedzia³em siê na ten temat. je¶li bêdzie taka potrzeba lub znajdê wenê to editne
No to tak kisame....
wed³ug mnie to twoja propozycja jest bez sensu
skoro user pisze ¿e "atakuje nog±" to MG widzi atak jest ma³o sprecyzowany i nie zadaje ¿adnych lub prawie ¿adnych obra¿eñ
Je¶li twój pomys³ nie usprawni gry a sprawi ¿e ludzie zaczn± pisaæ krótsze posty i nie bêd± dok³adnie opisywaæ swoje dzia³anie podczas walki czyli po prostu bêdzie SPAM
moim zdaniem to w³a¶nie w walce chodzi o to ¿eby ludzie dok³adnie opisywali co robi±...ten który lepiej pisze wygrywa to oczywiste... czyli jestem na nie i proponuje wszystkim ¿eby byli na nie...:P

Hideki tylko bez agitacji! To ¿e ty jeste¶ na nie to nie znaczy ¿e od razu ka¿dy ma byæ na nie. A tak wogóle to przeczytaj regulamin propozycji
UWAGA, UWAGA, PRZEMAWIA CASPER

Hmmm ... <on my¶li>
Tak, powiem ¿e pomys³ nie jest taki z³y a teraz oddam moje zdanie dotyczace tej propozycji.

ZA:
- Pomys³ do¶æ twórczy
- Walki bêd± ciekawsze
- Niektórzy bêd± mogli teraz wybieraæ ¶cie¿kê wzorowan± na Rocku Lee

ZA JEDNAK Z ULEPSZENIAMI:
- Konstrukcja, zasady i regu³y tego pomys³u s± dobre i logiczne aczkolwiek zbyt sk±plikowane jak na taki rodzaj rpg
- Je¶li by wszystko uprosciæ w zwyk³e techniki wrêcz by³o by bardzo ciekawe
- Mo¿na by zrobiæ to jako zamienne techniki za Jutsu i w taki sposób osoba wol±ca nauczyæ siê ciosu Taijutsu mog³a by wyko¿ystaæ "naukê jutsu"

PRZECIW:
- Jutsu oznacza technikê wiêc to i to jest technika a w mandze/anime taki rodzaj ciosu wlasnie byl juts'em
- Je¶li by gracz chcia³ to by móg³ siê rozbudowaæ z postem i napisaæ jak wygl±daj± jego ciosy
- Czy to nie jest sposób na dostanie wiêcej technik ?
- Pocz±tkowe za³o¿enie Kisame wysnówa nastêpne pytania:
Kto tego dopilnuje?
Czy to nie wniesie zbyt du¿o obowi±zków dla i tak ju¿ zajêtych pracowników forum?

DZIEKUJE ZA PRZECZYTANIE
CASPER


Jestem przeciwny obu gdy¿ kto wam nie ka¿e uczyæ siê goukena i wymy¶laæ ¿adnych kopów itd. mo¿na przeciwrz skoncentrowaæ chakrê np. w rêce i ju¿ atak jest silniejszy... a nawet gdybym by³ za to tylko dlatego ¿e dzia³a³o by to na moj± korzy¶æ ostatecznie jestem przeciwny.
Bardzo mi siê podoba ten pomys³ i jestem ZA.A odno¶nie postu Kiomoto kto ci siê bêdzie uczy³ Goukena je¿eli mo¿e nauczyæ siê Ognistej Kuli?Albo kto bêdzie marnowa³ wymy¶lenie jutsu na jakie¶ TaiJutsu co?Wiêkszo¶æ userów uczy siê NinJutsu poniewa¿ my¶l± ¿e Tai jest bezu¿yteczne.Dlatego zachêæmy userów do nauki tai np. w ten sposób ¿e jak siê bêdzie uczy³o Goukena mo¿emy nauczyæ siê dodatkowych dwóch ataków Tai(ale ten Gouken i 2 Tai zamiast nauki NinJutsu lub GenJutsu) a nastêpnym razem jak bêdziemy siê uczyæ jakiego¶ Tai typu Omote Renge to znów mo¿emy siê nauczyæ dwóch dodatkowych ataków Tai.No to tyle
To,co przedstawi³e¶ Kisame jest bardzo pogmatwane i tak jak kilka osób zauwa¿y³o to by tylko utrudni³o grê.Za du¿o tego co napisa³e¶,a potem gdyby mia³ to kto¶ przestrzegaæ powsta³yby k³ótnie i problemy.

Pomys³ jest ogólnie dobry,bo przecie¿ nie mo¿emy polegaæ tylko i wy³±cznie na technikach - czasem trzeba siê trochê poruszaæ i powalczyæ.To by urozmaici³o grê.

Mimo wszystko z tego co zauwa¿y³am,to niektórzy walcz± wrêcz. Przyk³adem tego mo¿e byæ misja w ¶wiecie Shangri-La - Dante Shiro u¿y³ katany i trochê sobie ni± powalczy³.Mistrz Gry wzi±³ to pod uwagê.

Pomys³ dobry,ale na innych zasadach.Jestem za.
za du¿o tu cyferek

pomys³ tako jako spoko tylko wed³ug mnie to siê nie przyjmie.
Wed³ug mnie trzeba to dopracowaæ , ale jestem za .
Pewnie macie racje za du¿o RPG:P No to przedstawie ten sam pomys³ na innych zasadach..

Poza jutsu ninja posiadali by tzw. Combo(czyli wszelkie techniki TaiJutsu),
technik TaiJutsu mo¿na by³o by siê uczyæ naprzemiennie z jutsu jednak w proporcjach : \

Przy nauce nowej techniki - jedno jutsu[jak dot±d] albo jedn± wmiarê siln± technike Tai[wymy¶lon± i zaakceptowan±]

Przy nauce w³asnej techniki- w³asne jutsu[jak dot±d] albo jedna w³asna technika Tai-oczywi¶cie silniejsza od tej z nauki nowej techniki by podkreslic ró¿nicê-¿e nauka nowej techniki(40,80,120 postów) jest czesciej od w³asnej techniki(220 postów);

Najwa¿niejsz± innowacj± tego pomys³u jest to ¿e, techniki Tai nie kosztuj± chakry(bo byly by to pseudo jutsu)...Ka¿dy user wymy¶laj±c bedezie pisal koszt adekwatny do sily techniki np zwolnienie(-10 szybkosci) na 3 tury czy ró¿ne takie.Oczywi¶cie Tai te¿ musz± miec przy ich wymy¶laniu wpisane ile razy mo¿na maksymalnie u¿yæ techniki w walce..

Proponujê tak¿e by userzy maj±cy kupe jutsu a zero Tai(czyli ci co graj± d³ugo) mogli mieæ mo¿liwo¶æ wymienienia pewnych jutsu na techniki Tai :
-za jutsu z "nauki nowej techniki" ¶rednio silna technika np :

kage bushin no jutsu -na--> Technikê 15 uderzeñ(albo inna nazwa itd)

a za jutsu z "naucz sie w³asnej techniki" mog± ju¿ byæ silne Tai porównywalne do technik Lee.

By³ bym te¿ za tym(bo pewnie wiêkszo¶æ userów tak by chcia³a) ¿eby, na tai mo¿na by³o wymieniac tylko ponadpodstawowe techniki tzw NAPEWNO NIE WYMIENIAC NA TAI:
-Kai
-bushin no jutsu
-sushin no jutsu
-henge no jutsu itd.

Ostatnia sprawa co do otwierania bram...Teoretycznie chyba jest to ju¿ na forum ale ja niweiem jednak je¶li nie ma lub chcecie zmienic to macie moj± propozycjê : (JE¦LI JUZ TO JEST I JEST DOBRE TO ZAPOMNIJCIE O DALSZEJ CZʦCI I PAMIÊTAJCIE ¯E TO TYLKO PROPOZYCJE))

Plusowe punkty statystyk od bram NIE kumuluj± siê!
Tak¿e maksymalna ilosc trwania bram tak¿e sie NIE kumuluje!

Legenda:
KW-do koñca walki;
KB-do koñca trwania bramy;

-Otwarcie pierwszej bramy : By³a by to technikado nauczenia.

Plusy:
-Plus 15 do szybko¶ci,KB
-Po otworzeniu 1bramy mo¿liwo¶æ otwierania kolejnych;
-Otwarcie pierwszej bramy by³o by konieczne do wykonania ¶rednio silnych technik;(w wymaganiach techniki pisze sie wtedy wymagane otwarcie 1 bramy)

Minusy:
-Maksymalnie mo¿na mieæ otwart± przez 10 postów;
-Po wyga¶niêciu techniki - 5 do wszystkich statystyk KW;

-Otwarcie drugiej bramy : Technika do nauczenia;

Plusy:
-plus 30 szybko¶ci, 15 si³y i 15 wytrzyma³o¶ci;KB
-Mo¿liwo¶æ otwarcia kolejnych bram;
-twarcie 2bramy konieczne do wykonania silniejszych technik tai;

Minusy:
- minus 20 do wszystkich statystyk po zakonczeniu trwania bramy;KW
-maksymalny czas trwania bramy 10 postów;

-Otwarcie Trzeciej bramy: Technika do nauczenia;

Plusy:
-plus 70 do szybko¶ci i po 35 do si³y i wytrzyma³o¶ci;KB
-mo¿liwo¶æ otworzenia kolejnych bram;

Minusy:
-max czas trwania 8 postów
-minus 40 do statystyk po zakonczeniu bramy do KW;

-Otwarcie Czwartej Bramy: technika do nauczenia( jako stwórz w³asn± technikê)

Plusy:
-plus 180 do szybkosci si³y i wytrzyma³o¶ci;KB
-moliwo¶æ otworzenia kolejnych bram;
-Po otwarciu 4bramy mo¿na wykonywaæ B.silne techniki których uczymy sie poprzez stwórz w³asn± technikê;

Minusy:
-statystyki obni¿one do 10 wszystkie;KW
-max trawania bramy = 6 postów;
-chakra oni¿ona o po³owê po skoñcvzeniu bramy(jako efekt zmêczenia)

-Otwarcie 5 bramy : silna technika uczona jako stwórz w³asn± technikê;

Plusy:
-plus 350 do szybkosci sily i wytrzyma³o¶ci;
-mo¿liwo¶æ otworzenia kolejnych bram;

minusy:
-max czas trfania techniki 4 posty;
-po skonczeniu bramy zostaje statystyki obni¿one do 1 a PCh do 700;

Otwarcie szóstej bramy : Bradzo silna technika mozliwa do u¿ycia tylko dla posiadacza poprzednich bram(oczywiste) uczymy sie jej zamiast stwórz summona ( mog± userzy starzy zamieniæ) raz na tydzieñ

Plusy:
-plus 1000 szybkosci si³y i wytrzyma³¶ci do KB
-Mo¿liwo¶æ otwarcia 7 Bramy;

Minusy:
-max czas trwania 2 posty;
-po skonczeniu bramy staty na 1 i brak czakry.KW

Otwarcie 7 bramy: najsilniejsza technika Tai ale tez najbardziej wniszczaj±ca...mozliwa dla posiadaczy wszystkich bram oraz co najmniej 2000Postów.Zakazana dla posiadaczy demona i CS.Mo¿na jej u¿yæ raz na 2 tyg.

Plusy:
-po otwarciu plus 5000 szybkosci sily i wytrzymalosci;KB

Minusy:
-max czas trwania 1 post;
-po skoñczeniu nieprzytomno¶æ na 24h.

Oczywiscie to tylko propozycja na temat bram a odnosnie samych combo na górze postu:P
Ranga 5 (np):
-otwarte z³amanie koñczyn (do koñca)
-silne zmêczenie (4-7 tur)
-mocne zamroczenie (4-5 tur)
-sta³y, okropny ból nogi/rêki (do koñca)

I jak to Ci ma nie przeszkodziæ z technika Wiesz jak wygl±da z³amanie otwarte ? I jak kto¶ z Kaguya mia³ by z³amaæ sobie rêkê??
Osobi¶cie uwa¿am ¿e to jest z³y pomys³. Tu bêdzie tylko wiêkszy chaos a do tego trzeba jeszcze wyznaczyæ osoby które by siê tym zajmowa³y.
Przedstawie moje zdanie na temat taijutsu. Jak kto¶ chce walczyæ to walczy a czym ma wieksze statystyki i szczegó³owy opis walki tai tym lepiej powinno mu to wszystko wychodziæ i co za tym idzie du¿o zale¿y od sêdziów. A je¶li kto¶ chce siê uczyæ goukena to droga wolna i wtedy jego tai jest na du¿o wy¿szym poziomie i oczywi¶cie bardziej skuteczne.
Pozxa tym jesli wprowadzisz taijutsu za nauke technik to nikt nie bedzie u¿ywaæ tai.
Pomys³ mia³ dobry cel jednak jego realizacja jest zbyt skomplikowana
Cytat: Tia... faktycznie wszyscy u¿ywaj± ma³o TaiJutsu. Ale, ¿eby sk³oniæ do tego ludzi nie zmniejsza³bym zu¿ycia chakry jutsu - bo to tylko sprawi, ¿e ludzie bêd± po kilkunastu dniach mieæ duuuuu¿o wiêcej chakry (g³ównie przez spam na misjach maj±cych trzy posty...). Propozycja osobi¶cie mi siê nie podoba ale po niewielkich editkach mo¿e mieæ jakie¶ tam szanse na prze¿ycie... Otó¿...
ATAKI TAI JUTSU POWINNY ZADAWAÆ WIÊCEJ OBRA¯EÑ.
Je¶li user zauwa¿y, ¿e TaiJUtsu siê op³aca chêtniej bêdzie z niego korzysta³.
A zamiast d³uuuuga¶nej propozycji naukê TaiJutsu oddzieli³bym od Nin i Gen Jutsu. Oczywi¶cie user nastawiony tylko na GenJutsu nie musia³by uczyæ siê Tai Jutsu wymieniaj±c je na technikê Gen... ee... dobra akurat ten akapit jest bez sensu .
A teraz wracaj±c do sedna sprawy... je¶li user nie uczy siê TaiJutsu to jego walka powinna byæ bardzo dobrze opisana, ¿eby dorównaæ komu¶ (np.: bidnemu Gaidenowi którego mêczy³em nauk± Goukena ) kto opisa³ siê na ponad stronê A4 ¿eby opanowaæ jeden poziom stylu walki. Je¶li kto¶ nie bêdzie zna³ Goukena to jego zdolno¶ci bitewne powinny byæ troszkê ni¿sze ni¿ u przeciêtnego cz³owieka (a jak wiemy, shinobi s± niesamowicie wytrenowani...) - a wiec B-E-Z-U-¯-Y-T-E-C-Z-N-E.
No i do stylu Gouken doda³bym mo¿liwo¶æ nauki kilku technik TaiJutsu (bo kiedy trzeba uczyæ siê ich oddzielnie jest to nieop³acalne, poniewa¿ jutsu pojedynczo s± o wiele potê¿niejsze...). Oczywi¶cie ka¿dej "pod techniki" TaiJutsu trzeba by siê d³ugo uczyæ (no na pewno nie a¿ tak jak samego Goukena ale jednak). Nauka ta nie musia³aby byæ oddzielna od Goukena, ale ka¿da "pod technika" musia³aby byæ opisana powiedzmy... na 1/2 A4?
We¼cie przy g³osowaniu pod uwagê ten post... ii... Jestem na TAK. Ale tylko po wprowadzeniu tych poprawek.

Wybaczcie, naprawdê wybaczcie, ¿e znowu siê odezwê, ale nie mogê, NIE MOGÊ!
Kisame, nie wiem za co ty uwa¿asz BRamy, ale ¿eby mieæ 1 Bramê i móc jej swobodnie uzywaæ (no tak, ¿e mo¿esz po jej uwolnieniu walczyæ w przysz³ym tygodniu...) potrzeba 3 technik!
Gouken 1lvl
Omote Renge
Gouken 2lvl.

I te nauki s± akurat bardzo pilnowane i bardzo d³ugie. Faktycznie powinno siê uczyæ otwieraæ ka¿dej kolejnej bramy, ale nie jako nowe techniki (bo nie ma g³upich z takim bonusem). Uwa¿am, ¿e opcja z Bramami bêdzie krzywdz±ca. Ale powinno byæ nakazane nauczenie siê tych 6 Bram (no, 5 bo 8 Brama zabija). Jak to przejdzie to ci co mog± wykonaæ (np.:) 6 (teraz wszyscy wiedz± czemu nie zrobi³em nigdy wiêcej ni¿ 4 ) byliby do przodu... poczekaj... 1 now± technikê, dwie w³asne i jednego summona...

Dlatego - wszyscy którzy teraz maj± bramy powinni siê ich nauczyæ JAKO JEDNEGO JUTSU i ka¿da powinna byæ opisana... powiedzmy na 2 x A4.
Uwa¿am, ¿e teraz twój pomys³jest naprawdê g³upi... i jak kto¶ bêdzie podlcza³ ogó³ to niech odliczy jedno TAK i doda wielkie NIE.
//¿eby nie by³o spamu to wklejê pierwsz± wiadomo¶æ nad t±...)