grueneberg
Sąsiedzi chyba przyszedł już czas na zawiązanie wspólnoty!
na ostatnim spotkaniu wszyscy sie "Palili" żeby już powstała WSPÓLNOTA a teraz cisza jak makiem zasiał.
Ciekawe kto będzie dysponować naszymi pieniążkami z niby Naszego Konta?
Myśle, że trzeba stanowczo i dosadnie Powiedzieć, że ostatnia sobota miesiąca (30-01-2009) to dobra Data na spotkanie!
To dość czasu, żeby większość wygospodarowała czas?
Pozdrawiam
Sąsiad
W sobotę niektórzy wyjeżdżają, inni mogą pracować.
Ze względu na okres ferii (do końca miesiąca) proponuje spotkanie w środę 4 lutego o godzinie 19:00 w garażu.
Tez jestem za jakims terminem w ciagu tygodnia. 4 luty mi pasuje. Rzeczywiscie maly upgrade zarzadzania i ciecia kosztow sie przydadza.
mi pasuje 2 polowa lutego późnym wieczorem.....
jak każdy będzie się za jakimś terminem upierać to nigdy sie nie spotkamy. Jak ktoś podejmie się wyznaczenia terminu w tygodniu po 20, zorganizuje salę [nie garaż] np. PZMot przy Lazurowej to będzie GIT. Inaczej sie nie spotkamy wcześniej niż w maju.
mi pasuje 2 polowa lutego późnym wieczorem.....
jak każdy będzie się za jakimś terminem upierać to nigdy sie nie spotkamy. Jak ktoś podejmie się wyznaczenia terminu w tygodniu po 20, zorganizuje salę [nie garaż] np. PZMot przy Lazurowej to będzie GIT. Inaczej sie nie spotkamy wcześniej niż w maju.
Wynajęcie sali wiąże się z kosztami? Czy jest to konieczne abyśmy ponosili dodatkowe koszty?
jak stać nas na takie wynagrodzenie dla administratora i inne opłaty, to na wynajem sali też, nawet na rok.
jak stać nas na takie wynagrodzenie dla administratora i inne opłaty, to na wynajem sali też, nawet na rok.
Ponieważ dążymy do ograniczenia kosztów, jestem przeciwnikiem wynajęcia sali >> odpłatnie.
Jeżeli mamy się zorganizować a wierzę, że potrafimy to zrobić, doskonale możemy zorganizować zebranie w garażu - bezpłatnie.
No chyba, że administrator zacznie pobierać taksy od garażowych zgromadzeń wspólnoty
)
Tak przyglądam się tej dyskusji i nie widzę dalej odpowiedzi na podstawowe pytanie : w jaki sposób sfinansować obecność notariusza na zebraniu Wspólnoty ?
Dalej jesteśmy zdani na " łaskę i nie łaskę" obecnej administracji .
Nie chcę tu powiedzieć, żeby ich od razu zmienić, ale żebyśmy mieli choćby wiedzę w jaki sposób zarządzają naszymi pieniędzmi, nie mówiąc o wpływie na ich wydawanie.
Co do pomysłu Gregora, to wątpliwa sprawa.
1. Już dziś nie możemy zebrać pieniędzy na notariusza, a co mówić o płatnej sali.
2. Najlepsze są rozwiązania najprostsze, dlatego garaż to nr 1.
3. Są między nami osoby, które mają małe dzieci i im najwygodniej jest zjechać windą w dół.
4. itp.,itd.
Wracam jeszcze raz do dyskusji jak zebrać kasę na notariusza ?
Może pomoże nam w tym Ken-Pol ?
Może przelecimy się z kapeluszem po mieszkaniach ?
Może wymyślimy coś lepszego ?
Szanowni Państwo,
dajcie sobie spokoj z tym notariuszem, bo znając róznorodność zdań na poszczegolne tematy w naszej blokowej społeczności, to okazać się może, iż ten notariusz będzie pełnił formę statysty, który nic nie zrealizuje a kasę zgarnie. Myśle ze te spotkanie powino być dla nas, z uwzględnieniem obecności administatora. Dopiero po określeniu naszych potrzeb i priorytetów ustalimy szczegóły (tryb i zakres) co do spotkania z notariuszem. Niech w tym wszystkim będzie ład i jakas kolejność. Powyższe ma znaczenie wobec faktu (zresztą juz pokazało to ostatnie spotkanie) z naszą jednością w działaniu nie jest zbyt dobrze, a to generuje negatywy, które chyba nie są mile widziane. Jak wiadomo na tej sytuacji korzysta przede wszystkim Jaz-bud oraz Pan Panie Administratorze!!!!!! dlatego wiele spraw wymaga wyjaśnienia oraz uzgodnienia. Spotkanie z natariuszem to powinna być już tylko formalność.
pozdrawiam
Drogi Wojt.
Skoro masz takie mądre przemyślenia to włącz się do działania, a tak wogóle to robimy to zebranie czy nie ?
Jakubie, a cóz tu mysleć o działaniu, trzeba sie spotkać i ralizować obowiązki, które do nas należą. Mi pasuję każdy termin jaki zostanie wskazany. Być może potrzebny jest impuls tak jak to było ostatnio więc... termin 5 lutego o godz. 20:30 jest bardzo dobrym rozwiązaniem (dodajmy ze jedynym). Należy rozwiesić ogłoszenie o wiele wcześniej. Jacek R. ma już w tym doświadczenie ..Jacku pomocy!!!!
Z chęcią napisze ogłoszenie, ale mam problem z drukarką.
W poniedziałek będę mógł to druknąć - wrócę po pracy wieczorem i tu rodzi się pytanie: czy nie za późno, skoro mamy się spotkać w środę ?
Przesuńmy więc spotkanie lub niech ktoś inny wydrukuje "dwa zdania" i rozwiesi przy wejściach.
ale sie spotkamy tak jak ostatnio? pogadamy i co?
czy ktos zorganizuje notariusza na to spotkanie? żeby powtasłay już jakieś konkrety?
[wydrukować mogę ogłoszenia]
Jacku 5 luty to czwartek, ale zeby juz nie kręcić to ustalamy niech ogłoszenie będzie na 9 lutego na godz. 20:30. tj. poniedziałek. Myslę ze na tym spotkaniu ustali się problemy do rozwiązania, wybierzemy ludzi, którzy bedą nami zarządzać we wspolnocie, ustalimy sprawy, którymi ma zająć się administrator oraz kwestie spotkania z notariuszem (ceny, terminu) i o to powstał plan spotkania:))) Przepraszam ze trochę to zabrzmiało ironicznie, ale sądze ze to są na tyle błache sprawy ze nie powinne być przedmiotem wielkich dyskusji na forum, oraz generować problemów. Spotkanie to spotkanie i je realizujmy. Oczywiście nadal sądze ze notariusz nie jest teraz potrzebny, ale jezeli inni sądzą inaczej to jasne że przyjmiemy wariant większościowy.
Mi również pasuje dowolny termin, godzina najlepiej późno popołudniowa. Jeżeli potrzeba coś wydrukować, to bardzo chętnie służę pomocą.
Gregor i Miwaszko !
Drukujcie i rozwieście , im szybciej tym lepiej !
Niech będzie 5 luty godzina 20.30 .
Witam!!!
Nam też pasuje ten termin, czyli 5 lutego, będziemy!!!
SPOTKANIE MIESZKAŃCÓW NARWIK 24
5 LUTY GODZINA 20.30
MIEJSCE SPOTKANIA: POZIOM -1
AGENDA:
- WYBRANIE PRZYSZŁEGO ZARZĄDU WSPÓLNOTY,
- UWAGI DLA ADMINISTRATORA,
- USTALENIE SPOTKANIA Z NOTARIUSZEM (TERMIN, FINANSOWANIE) W CELU FORMALNEGO ZAŁOŻENIA WSPÓLNOTY,
- WOLNE WNIOSKI.
jakieś poprawki? czy drukować?
Zaprosić należy również Ken-pol.
Dopisać link naszego forum-niech wszyscy go znają.
Drukować !
Pozdro
SPOTKANIE MIESZKAŃCÓW NARWIK 24
5 LUTY GODZINA 20.30
MIEJSCE SPOTKANIA: POZIOM -1
AGENDA:
- WYBRANIE PRZYSZŁEGO ZARZĄDU WSPÓLNOTY,
- UWAGI DLA ADMINISTRATORA,
- USTALENIE SPOTKANIA Z NOTARIUSZEM (TERMIN, FINANSOWANIE) W CELU FORMALNEGO ZAŁOŻENIA WSPÓLNOTY,
- WOLNE WNIOSKI.
jakieś poprawki? czy drukować?
Nie jestem przeciwnikiem spotkania z notariuszem tylko nie wiem na czym będzie polegało owe formalne założenie wspólnoty.
Wspólnoty się nie zakłada. Powstaje z chwilą wyodrębnienia jednego lokalu gdy powstają jakby dwie nieruchomości: lokal i nieruchomość wspólna. My tylko wybieramy ZARZĄD WSPÓLNOTY, a do tego notariusz jest nam nie potrzebny.
Notariusz lub prawnik może nam pomóc w rozwiązaniu spornych kwestii zawartych w aktach notarialnych:
1. Logo Jaz-bud na dachu budynku,
2. Narzucony administrator na okres 3 lat,
3. Wymuszona zgoda na wybudowanie i podłączenie nieodpłatnie budynków do urządzeń infrastruktury istniejącej na naszej nieruchomości.
ogłoszenie już wisi, mam nadzieję ze dotrze do wielu odbiorców.
do zobaczenia
Brawo Gregor.
Ogłoszenie jest o.k.
P.S.
Mam pytanie, skoro to ma być formalne zebranie : czy nie należy zrobić na nim listy obecności i ewentualnie na tej liście zebrać podpisy obecnych ?
Będziemy przecież pewne sprawy prawdopodobnie przegłosowywać ?
Pozdrawiam
do czwartku ...
proszę o pytania jakie mają być zadane na zebraniu. Przygotuję odpowiednią listę.
Narazie powstały takie:
1. Czy wyraża Pani/Pan zgodę na zainstalowanie nieodpłatnie logo lub inną formę reklamy Jaz-bud Sp. Z O.O. na budynku przy ulicy Narwik 24?
2. Czy wyraża Pani/Pan zgodę na ustalenie czasu umowy z firmą Ken-Pol na okres 3 lat od daty oddania budynku do użytkowania?
3. Czy wyraza Pani/Pan zgodę na podłączenie nieodpłatnie budynków do urządzeń infrastruktury istniejącej w budynku przy ulicy Narwik 24?
Jeżeli są jakieś błędy proszę o poprawienia i zadanie nowych.
Ken-Pol jest już zaproszony na spotkanie.
Nie chciałbym już tutaj podejmować burzliwej dyskusji na temat zaproponowanych powyżej zagadnień, ale dodam tylko, że teraz to już jest praktycznie "po herbacie." Takie dyskusje należało prowadzić przed podpisaniem aktu. Oczywiście są pewne możliwości ale jak się Jaz-Bud zaweźmie to pozostanie nam droga sądowa.....nie chcę siać defektyzmu....ale życzę sukcesów temu kto na taką drogę wstąpi (niestety ale to rzeczywistość sąsiedzi). Powtarzam jeżeli chcemy coś ugrać, trzeba iśc na tzw wymiane.....coś za coś.....ale myślę że o tym na spotkaniu.
Witam Sąsiadów!
Miejsce i czas spotkania jak najbardziej w porządku.
Chcę natomiast zwrocić uwagę, iż kwestie
1 umowy z KenPol'em
2 loga Jaz-Bud'u na bloku
są ważne, jednak znacznie większe zlaczenia dla komfortu naszego mieszkania ma
3 zapis paragraf 8 w akcie:" wyrażam bezwarunkową, nieodplatna i nieodwołalną zgodę.... na wybudowanie na nieruchomościach sąsiednich budynków wielorodzinnych...(również po ich granicy)" ten sam paragraf mowi również o przyłączeniu owych budynkow do naszych sieci i infrastruktury technicznej
wydaje mi się, że powinniśmy skoncentrować uwagę na zbadaniu czy jest możliwość cofnięcia takiej zgody już jako wspólnota. Tu szczególnie liczę na wiedzę pani Olgi (przepraszam jeśli pomyliłem imię) naszej sąsiadki, prawnika z zawodu.
Kwestie z punktów 1 i 2 owszem bolą bo wspólnota traci pewne potencjalne przychody, jednak problem bloku na sąsiedniej dzialce wydaje mi się byc ważniejszy. Kwestie tę należałoby poruszyć na zebraniu 5.
Pozdrawiam
Krzyśko
Ja mam jedno pytanie do administratora budynku firmy Ken-Pol:
1. Kiedy zostanie uruchomiona druga winda w trzeciej klatce?
Dwa pytania do Jaz-bud, a może Wy coś wiecie na ten temat?:
1. Kiedy będą podpisywane akty notarialne na garaże?
2. Co Jaz-bud zamierza zrobić z tym kawałkiem terenu za parkingiem, bo nic się z tym nie robi a podobno to ich ziemia?
Nie wiem czy wszystkie pytania pasują na zebranie ale te sprawy też mnie interesują.
Pozdrawiam do zobaczenia na zebraniu.
w związku z powyższym nie będę przygotowywać listy pytań, jedynie listę obecności w nast. szyku:
Nr.lokalu | Imię | Nazwisko | Podpis | wielkość mieszkania [m2]*
* w zalezności czy w głosowaniu przyjmiemy zasadę 1 głos 1 mieszkanie czy proporcionalnie do wielkości mieszkania
Ja mam jedno pytanie do administratora budynku firmy Ken-Pol:
1. Kiedy zostanie uruchomiona druga winda w trzeciej klatce?
Czy ona jest pilnie potrzebna ? Ja nie widzę by były strasznie obłożone. Każda uruchomiona to koszty.
* w zalezności czy w głosowaniu przyjmiemy zasadę 1 głos 1 mieszkanie czy proporcionalnie do wielkości mieszkania
Normalnie we wspólnotach głosuje się według udziałów które są odzwierciedleniem powierzchni mieszkania do ogólnej powierzchni użytkowej. Ma to sens gdyż wszelkie wspólne koszty i opłaty również rozkładane są według tej zasady.
Informacja dla osób,które nie były obecne i przypomnienie dla wszystkich :
DRODZY MIESZKAŃCY !
AŻEBY POWOŁAĆ NASZ ZARZĄD WSPÓLNOTY KONIECZNIE I JAK NAJSZYBCIEJ TRZEBA DOSTARCZYĆ KSEROKOPIĘ AKTU NOTARIALNEGO DO ADMINISTRATORA !
PRAWDOPODOBNE KOLEJNE SPOTKANIE TO 3 MARCA
warunki:
- conajmniej 51 % z wszystkich lokali doniesie akty notarialne,
- administrator ( KEN-POL ) umówi notariusza.
INNE SPRAWY:
- przypomnieliśmy o braku rozliczenia Jaz-budu z zaliczek wpłacanych do 31.12.2008r.
- konieczność założenia monitoringu, postawienia budki dla ochrony w celu kontroli wchodzących , wychodzących , wjeżdżających, itd.
- podniesiona została sprawa wandalizmu na klatkach i w innch miejscach,
- braku kultury osób urządzających remonty po godzinie 22 , zbyt głośne i za częste "parapetówy".
do przemyślenia :
CZEKAMY RÓWNIEŻ NA CHĘTNE I W MIARĘ KOMPETENTNE ( prawnicy , budowlańcy , księgowi itp. ) OSOBY DO PRACY W ZARZĄDZIE.
P.S.
Nie chciałbym być w roli pana Ryszarda Kędzierskiego ( KEN-POL ) oraz pana Pawła ( administratora ) w czasie takich spotkań - no ale cóż biorą za to pieniądze ...
Mimo wszystko sprawiają dobre wrażenie ( zdecydowanie lepsze niż większość pracowników J.B.). Nie chcę ich tu za dużo chwalić, ale myślę że nasz zarząd będzie mógł z nimi współpracować ( nie zapominając o kontrolowaniu , zlecaniu zadań itd.)
Pozdrawiam
W bólach ale dojdziemy do celu.
Kwestią, którą musimy jeszcze poruszyć jest miejsce spotkania. Nie zrobimy chyba kilkugodzinnego spotkania z notariuszem w garażu. Jeżeli chodzi o administrację to firma wydaje się kompetentna. Zauważyłem, że niektórzy byli gotowi już wczoraj zmieniać administratora, ciekawe czemu. Nie wiemy, czy inne firmy byłyby tańsze, bo chyba nie znamy żadnej oferty odnoszącej się do konkretnie naszego bloku. Poza tym trzeba pamiętać, że niska cena raczej rzadko idzie w parze z wysoką jakością usług.
Pozdrawiam
Witam!
Na wczorajszym zebraniu powiedziano wiele o tym jak czasochłonne i męczące jest sprawowanie funkcji członka zarządu. Z mojego punktu widzenia nie koniecznie należy straszyć potencjalnych kandydatów, bowiem zakres obowiązków zarządu zleży od 'modelu działania' wspólnoty.
Należy uświadomić sobie w tym miejscu różnice między zarządem a zarządcą. W obecnej sytuacji naszym zarządcą jest firma Ken-Pol. Natomiast zarząd wspólnotą sprawuje firma Jaz-Bud. Jak już postanowiliśmy chcemy odwołać zarząd Jaz-Budu i powołać nowy złożony z naszych przedstawicieli.
Moim zadaniem najrozsądniej byłoby pozostać przy obecnym modelu tzn. powołać nowy zarząd i pozostawić firmę zarządzającą nieruchomością wspólną.
Dzięki temu:
1. Nowy zarząd będzie w zasadzie nadzorował i koordynował prace zarządcy.
2. Ponadto, zarządca (zgodnie z prawem) powinien posiadać POLISĘ UBEZPIECZENIA OD
ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ (OC). Stanowi to dla Wspólnoty Mieszkaniowej gwarancją, że jeśli poniesie szkodę w wyniku błędnych działań zarządcy (nawet tych niezawinionych) nie będzie stratna na własnym majątku lub funduszach Wspólnoty, gdyż będzie mogła ubiegać się o wypłatę odszkodowania. (Obecnie ubezpieczenie jest obowiązkowe dla wszystkich profesjonalnych zarządców nieruchomości, a kwota gwarancyjna nie jest dowolna, lecz minimalny jej pułap określa Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 21 września 2004 r. (Dz.U. z 2004 r. Nr 207, poz. 2114) i wynosi 50 000 EURO).
Trzeba być jednak świadomym, iż obecnie zakres obowiązków zarządu i zarządcy zależy do UMOWY zawartej między obecnym zarządem (Jaz-Bud) a zarządcą (Ken-Polem) i jak na razie nie jest mi znany.
Wczorajsze zebranie nakłoniło mnie do poczytania literatury dostępnej na ten praw i obowiązków zarządu i wspólnoty, a ponieważ wiedza to klucz do sukcesu podzielę się informacjami jakimi dysponuje.
Zakres obowiązków zarządcy określony jest w dziale V, rozdz. 3 ustawy z dnia 21
sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz.U. z 2004 r. Nr 261
poz. 2603 ze zm.) (do poczytania np. tu http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/2603.htm ) oraz w UMOWIE o zarządzanie nieruchomością zawartą z właścicielami
nieruchomości czyli Wspólnotą Mieszkaniową.
Czynności, które NIE ZOSTAŁY ZLECONE zarządcy, spoczywają na Zarządzie. Obowiązki
zarządcy w zakresie zarządzania nieruchomością, zgodnie z art. 185 ust. 1 ustawy o
gospodarce nieruchomościami¸ mogą być dość liczne i różnorodne. Przepis ten, w brzmieniu
obowiązującym od 01.01.2008 r., stanowi bowiem, iż zarządzanie nieruchomością polega na
podejmowaniu decyzji i dokonywaniu czynności mających na celu w szczególności:
1.zapewnienie właściwej gospodarki ekonomiczno-finansowej nieruchomości;
2.zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania i właściwej eksploatacji nieruchomości;
3.zapewnienie właściwej gospodarki energetycznej w rozumieniu przepisów
Prawa energetycznego;
4.bieżące administrowanie nieruchomością;
5.utrzymanie nieruchomości w stanie niepogorszonym zgodnie z jej przeznaczeniem;
6.uzasadnione inwestowanie w nieruchomość.
Czynności, które zostały zlecone zarządcy powinny być czynnościami zwykłego
zarządu, ponieważ do podjęcia przez zarząd, jak też zarządcę, czynności przekraczających
zakres zwykłego zarządu bezwzględnie WYMAGANA JEST UPRZEDNIA ZGODA WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ WYRAŻONA W FORMIE UCHWAŁY.
Zgodnie z art. 22 ustawy o własności lokali CZYNNOŚCIAMI PRZEKRACZAJĄCYMI zakres
zwykłego zarządu są w szczególności:
1. ustalenie wynagrodzenia zarządu lub zarządcy nieruchomości wspólnej,
2. przyjęcie rocznego planu gospodarczego,
3. ustalenie wysokości opłat na pokrycie kosztów zarządu,
4. zmiana przeznaczenia części nieruchomości wspólnej,
5. udzielenie zgody na nadbudowę lub przebudowę nieruchomości wspólnej, na
ustanowienie odrębnej własności lokalu powstałego w następstwie nadbudowy lub
przebudowy i rozporządzenie tym lokalem oraz na zmianę wysokości udziałów
w następstwie powstania odrębnej własności lokalu nadbudowanego lub przebudowanego,
6. udzielenie zgody na zmianę wysokości udziałów we współwłasności nieruchomości
wspólnej,
7. dokonanie podziału nieruchomości wspólnej,
8. nabycie nieruchomości,
9. wytoczenie powództwa, o którym mowa w art. 16,
10. ustalenie, w wypadkach nieuregulowanych przepisami, części kosztów związanych
z eksploatacją urządzeń lub części budynku służących zarówno do użytku poszczególnych
właścicieli lokali, jak i do wspólnego użytku właścicieli co najmniej dwóch lokali, które
zaliczane będą do kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
11. udzielenie zgody na podział nieruchomości gruntowej zabudowanej więcej niż jednym
budynkiem mieszkalnym i związane z tym zmiany udziałów w nieruchomości wspólnej
oraz ustalenie wysokości udziałów w nowo powstałych, odrębnych nieruchomościach
wspólnych,
12. określenie zakresu i sposobu prowadzenia przez zarząd lub zarządcę, któremu zarząd
nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, ewidencji
pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na
pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości
wspólnej.
Do czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu można również zaliczyć:
13. ustalenie sposobu rozdysponowania środków finansowych Wspólnoty Mieszkaniowej
złożonych na funduszu remontowym, w rozliczeniu rocznym,
14. zmianę przeznaczenia części nieruchomości wspólnej (np.: oddanie w najem suszarni),
15. zaciągnięcie kredytu przez Wspólnotę,
16. określenie zakresu i sposobu (klucza) pobierania i rozliczania opłat niezależnych od
właściciela lokalu a związanych z utrzymaniem tego lokalu tj. opłat za dostawy energii,
gazu, wody oraz odbiór ścieków, odpadów i nieczystości stałych (jeśli nie są rozliczane
bezpośrednio przez dostawców),
17. zgoda na wytoczenie powództwa przeciwko właścicielowi, długotrwale zalegającemu
z zapłatą należnych od niego opłat bądź wykraczającemu w sposób rażący lub uporczywy
przeciwko obowiązującemu porządkowi domowemu, lub który przez swoje niewłaściwe
zachowanie czyni korzystanie z innych lokali lub nieruchomości wspólnej uciążliwym,
o sprzedaż lokalu w drodze licytacji,
18. upoważnienie Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej w formie uchwały do podpisywania
umów w imieniu Wspólnoty w ściśle określonych sprawach.
Uważam, że nie należy nikogo zmuszać czy przymuszać do obejmowania funkcji członka zarządu. Jak widać z powyższego opisu nie należy zakładać, że zarząd wspólnoty będzie miał obowiązek i prawo rozwiązywać wszelkie problemy związane z funkcjonowaniem wspólnoty. Tak więc nie należy zakładać, że wszystkie prawa/obowiązki i odpowiedzialność wspólnoty zostaną automatycznie przerzucone na zarząd ponieważ jest to niezgodne z obowiązującym prawem.
Pozdrawiam,
16 luty już nastał a o zebraniu cisza...
To już wiemy, że odbędzie się 3 marca.
Chciałbym, niestety nie udało się poprzez uścisk dłoni, podziękować wszystkim za udział w zebraniu pomimo tego, iż nie udało się podjąć wszystkich omawianych uchwał, ale najważniejsze jest, że mamy w końcu "nasz" zarząd i wszystkie następne decyzje będą już możliwe do podjęcia w dogodnym dla nas trybie i terminie.
Jednocześnie pojawia się pytanie, gdzie była reszta naszych sąsiadów? Czy jest jest Wam wszystko jedno, co się dzieje z naszym blokiem?
Prawdopodobnie duża część mieszkań została wykupiona na wynajem - dlatego taka mała frekwencja ...
Popatrzmy na frekwencję przy innych wyborach ... ( do Sejmu , prezydenckich , itd. ).
Mimo wszystko wczoraj udało się nam .
Pozdrawiam
Jednocześnie pojawia się pytanie, gdzie była reszta naszych sąsiadów? Czy jest jest Wam wszystko jedno, co się dzieje z naszym blokiem?
Środek tygodnia, większość ludzi pracuje!
w pracy...
na ostatnim spotkaniu wszyscy sie "Palili" żeby już powstała WSPÓLNOTA a teraz cisza jak makiem zasiał.
Ciekawe kto będzie dysponować naszymi pieniążkami z niby Naszego Konta?
Myśle, że trzeba stanowczo i dosadnie Powiedzieć, że ostatnia sobota miesiąca (30-01-2009) to dobra Data na spotkanie!
To dość czasu, żeby większość wygospodarowała czas?
Pozdrawiam
Sąsiad
W sobotę niektórzy wyjeżdżają, inni mogą pracować.
Ze względu na okres ferii (do końca miesiąca) proponuje spotkanie w środę 4 lutego o godzinie 19:00 w garażu.
Tez jestem za jakims terminem w ciagu tygodnia. 4 luty mi pasuje. Rzeczywiscie maly upgrade zarzadzania i ciecia kosztow sie przydadza.
mi pasuje 2 polowa lutego późnym wieczorem.....
jak każdy będzie się za jakimś terminem upierać to nigdy sie nie spotkamy. Jak ktoś podejmie się wyznaczenia terminu w tygodniu po 20, zorganizuje salę [nie garaż] np. PZMot przy Lazurowej to będzie GIT. Inaczej sie nie spotkamy wcześniej niż w maju.
mi pasuje 2 polowa lutego późnym wieczorem.....
jak każdy będzie się za jakimś terminem upierać to nigdy sie nie spotkamy. Jak ktoś podejmie się wyznaczenia terminu w tygodniu po 20, zorganizuje salę [nie garaż] np. PZMot przy Lazurowej to będzie GIT. Inaczej sie nie spotkamy wcześniej niż w maju.
Wynajęcie sali wiąże się z kosztami? Czy jest to konieczne abyśmy ponosili dodatkowe koszty?
jak stać nas na takie wynagrodzenie dla administratora i inne opłaty, to na wynajem sali też, nawet na rok.
jak stać nas na takie wynagrodzenie dla administratora i inne opłaty, to na wynajem sali też, nawet na rok.
Ponieważ dążymy do ograniczenia kosztów, jestem przeciwnikiem wynajęcia sali >> odpłatnie.
Jeżeli mamy się zorganizować a wierzę, że potrafimy to zrobić, doskonale możemy zorganizować zebranie w garażu - bezpłatnie.
No chyba, że administrator zacznie pobierać taksy od garażowych zgromadzeń wspólnoty
)
Tak przyglądam się tej dyskusji i nie widzę dalej odpowiedzi na podstawowe pytanie : w jaki sposób sfinansować obecność notariusza na zebraniu Wspólnoty ?
Dalej jesteśmy zdani na " łaskę i nie łaskę" obecnej administracji .
Nie chcę tu powiedzieć, żeby ich od razu zmienić, ale żebyśmy mieli choćby wiedzę w jaki sposób zarządzają naszymi pieniędzmi, nie mówiąc o wpływie na ich wydawanie.
Co do pomysłu Gregora, to wątpliwa sprawa.
1. Już dziś nie możemy zebrać pieniędzy na notariusza, a co mówić o płatnej sali.
2. Najlepsze są rozwiązania najprostsze, dlatego garaż to nr 1.
3. Są między nami osoby, które mają małe dzieci i im najwygodniej jest zjechać windą w dół.
4. itp.,itd.
Wracam jeszcze raz do dyskusji jak zebrać kasę na notariusza ?
Może pomoże nam w tym Ken-Pol ?
Może przelecimy się z kapeluszem po mieszkaniach ?
Może wymyślimy coś lepszego ?
Szanowni Państwo,
dajcie sobie spokoj z tym notariuszem, bo znając róznorodność zdań na poszczegolne tematy w naszej blokowej społeczności, to okazać się może, iż ten notariusz będzie pełnił formę statysty, który nic nie zrealizuje a kasę zgarnie. Myśle ze te spotkanie powino być dla nas, z uwzględnieniem obecności administatora. Dopiero po określeniu naszych potrzeb i priorytetów ustalimy szczegóły (tryb i zakres) co do spotkania z notariuszem. Niech w tym wszystkim będzie ład i jakas kolejność. Powyższe ma znaczenie wobec faktu (zresztą juz pokazało to ostatnie spotkanie) z naszą jednością w działaniu nie jest zbyt dobrze, a to generuje negatywy, które chyba nie są mile widziane. Jak wiadomo na tej sytuacji korzysta przede wszystkim Jaz-bud oraz Pan Panie Administratorze!!!!!! dlatego wiele spraw wymaga wyjaśnienia oraz uzgodnienia. Spotkanie z natariuszem to powinna być już tylko formalność.
pozdrawiam
Drogi Wojt.
Skoro masz takie mądre przemyślenia to włącz się do działania, a tak wogóle to robimy to zebranie czy nie ?
Jakubie, a cóz tu mysleć o działaniu, trzeba sie spotkać i ralizować obowiązki, które do nas należą. Mi pasuję każdy termin jaki zostanie wskazany. Być może potrzebny jest impuls tak jak to było ostatnio więc... termin 5 lutego o godz. 20:30 jest bardzo dobrym rozwiązaniem (dodajmy ze jedynym). Należy rozwiesić ogłoszenie o wiele wcześniej. Jacek R. ma już w tym doświadczenie ..Jacku pomocy!!!!
Z chęcią napisze ogłoszenie, ale mam problem z drukarką.
W poniedziałek będę mógł to druknąć - wrócę po pracy wieczorem i tu rodzi się pytanie: czy nie za późno, skoro mamy się spotkać w środę ?
Przesuńmy więc spotkanie lub niech ktoś inny wydrukuje "dwa zdania" i rozwiesi przy wejściach.
ale sie spotkamy tak jak ostatnio? pogadamy i co?
czy ktos zorganizuje notariusza na to spotkanie? żeby powtasłay już jakieś konkrety?
[wydrukować mogę ogłoszenia]
Jacku 5 luty to czwartek, ale zeby juz nie kręcić to ustalamy niech ogłoszenie będzie na 9 lutego na godz. 20:30. tj. poniedziałek. Myslę ze na tym spotkaniu ustali się problemy do rozwiązania, wybierzemy ludzi, którzy bedą nami zarządzać we wspolnocie, ustalimy sprawy, którymi ma zająć się administrator oraz kwestie spotkania z notariuszem (ceny, terminu) i o to powstał plan spotkania:))) Przepraszam ze trochę to zabrzmiało ironicznie, ale sądze ze to są na tyle błache sprawy ze nie powinne być przedmiotem wielkich dyskusji na forum, oraz generować problemów. Spotkanie to spotkanie i je realizujmy. Oczywiście nadal sądze ze notariusz nie jest teraz potrzebny, ale jezeli inni sądzą inaczej to jasne że przyjmiemy wariant większościowy.
Mi również pasuje dowolny termin, godzina najlepiej późno popołudniowa. Jeżeli potrzeba coś wydrukować, to bardzo chętnie służę pomocą.
Gregor i Miwaszko !
Drukujcie i rozwieście , im szybciej tym lepiej !
Niech będzie 5 luty godzina 20.30 .
Witam!!!
Nam też pasuje ten termin, czyli 5 lutego, będziemy!!!
SPOTKANIE MIESZKAŃCÓW NARWIK 24
5 LUTY GODZINA 20.30
MIEJSCE SPOTKANIA: POZIOM -1
AGENDA:
- WYBRANIE PRZYSZŁEGO ZARZĄDU WSPÓLNOTY,
- UWAGI DLA ADMINISTRATORA,
- USTALENIE SPOTKANIA Z NOTARIUSZEM (TERMIN, FINANSOWANIE) W CELU FORMALNEGO ZAŁOŻENIA WSPÓLNOTY,
- WOLNE WNIOSKI.
jakieś poprawki? czy drukować?
Zaprosić należy również Ken-pol.
Dopisać link naszego forum-niech wszyscy go znają.
Drukować !
Pozdro
SPOTKANIE MIESZKAŃCÓW NARWIK 24
5 LUTY GODZINA 20.30
MIEJSCE SPOTKANIA: POZIOM -1
AGENDA:
- WYBRANIE PRZYSZŁEGO ZARZĄDU WSPÓLNOTY,
- UWAGI DLA ADMINISTRATORA,
- USTALENIE SPOTKANIA Z NOTARIUSZEM (TERMIN, FINANSOWANIE) W CELU FORMALNEGO ZAŁOŻENIA WSPÓLNOTY,
- WOLNE WNIOSKI.
jakieś poprawki? czy drukować?
Nie jestem przeciwnikiem spotkania z notariuszem tylko nie wiem na czym będzie polegało owe formalne założenie wspólnoty.
Wspólnoty się nie zakłada. Powstaje z chwilą wyodrębnienia jednego lokalu gdy powstają jakby dwie nieruchomości: lokal i nieruchomość wspólna. My tylko wybieramy ZARZĄD WSPÓLNOTY, a do tego notariusz jest nam nie potrzebny.
Notariusz lub prawnik może nam pomóc w rozwiązaniu spornych kwestii zawartych w aktach notarialnych:
1. Logo Jaz-bud na dachu budynku,
2. Narzucony administrator na okres 3 lat,
3. Wymuszona zgoda na wybudowanie i podłączenie nieodpłatnie budynków do urządzeń infrastruktury istniejącej na naszej nieruchomości.
ogłoszenie już wisi, mam nadzieję ze dotrze do wielu odbiorców.
do zobaczenia
Brawo Gregor.
Ogłoszenie jest o.k.
P.S.
Mam pytanie, skoro to ma być formalne zebranie : czy nie należy zrobić na nim listy obecności i ewentualnie na tej liście zebrać podpisy obecnych ?
Będziemy przecież pewne sprawy prawdopodobnie przegłosowywać ?
Pozdrawiam
do czwartku ...
proszę o pytania jakie mają być zadane na zebraniu. Przygotuję odpowiednią listę.
Narazie powstały takie:
1. Czy wyraża Pani/Pan zgodę na zainstalowanie nieodpłatnie logo lub inną formę reklamy Jaz-bud Sp. Z O.O. na budynku przy ulicy Narwik 24?
2. Czy wyraża Pani/Pan zgodę na ustalenie czasu umowy z firmą Ken-Pol na okres 3 lat od daty oddania budynku do użytkowania?
3. Czy wyraza Pani/Pan zgodę na podłączenie nieodpłatnie budynków do urządzeń infrastruktury istniejącej w budynku przy ulicy Narwik 24?
Jeżeli są jakieś błędy proszę o poprawienia i zadanie nowych.
Ken-Pol jest już zaproszony na spotkanie.
Nie chciałbym już tutaj podejmować burzliwej dyskusji na temat zaproponowanych powyżej zagadnień, ale dodam tylko, że teraz to już jest praktycznie "po herbacie." Takie dyskusje należało prowadzić przed podpisaniem aktu. Oczywiście są pewne możliwości ale jak się Jaz-Bud zaweźmie to pozostanie nam droga sądowa.....nie chcę siać defektyzmu....ale życzę sukcesów temu kto na taką drogę wstąpi (niestety ale to rzeczywistość sąsiedzi). Powtarzam jeżeli chcemy coś ugrać, trzeba iśc na tzw wymiane.....coś za coś.....ale myślę że o tym na spotkaniu.
Witam Sąsiadów!
Miejsce i czas spotkania jak najbardziej w porządku.
Chcę natomiast zwrocić uwagę, iż kwestie
1 umowy z KenPol'em
2 loga Jaz-Bud'u na bloku
są ważne, jednak znacznie większe zlaczenia dla komfortu naszego mieszkania ma
3 zapis paragraf 8 w akcie:" wyrażam bezwarunkową, nieodplatna i nieodwołalną zgodę.... na wybudowanie na nieruchomościach sąsiednich budynków wielorodzinnych...(również po ich granicy)" ten sam paragraf mowi również o przyłączeniu owych budynkow do naszych sieci i infrastruktury technicznej
wydaje mi się, że powinniśmy skoncentrować uwagę na zbadaniu czy jest możliwość cofnięcia takiej zgody już jako wspólnota. Tu szczególnie liczę na wiedzę pani Olgi (przepraszam jeśli pomyliłem imię) naszej sąsiadki, prawnika z zawodu.
Kwestie z punktów 1 i 2 owszem bolą bo wspólnota traci pewne potencjalne przychody, jednak problem bloku na sąsiedniej dzialce wydaje mi się byc ważniejszy. Kwestie tę należałoby poruszyć na zebraniu 5.
Pozdrawiam
Krzyśko
Ja mam jedno pytanie do administratora budynku firmy Ken-Pol:
1. Kiedy zostanie uruchomiona druga winda w trzeciej klatce?
Dwa pytania do Jaz-bud, a może Wy coś wiecie na ten temat?:
1. Kiedy będą podpisywane akty notarialne na garaże?
2. Co Jaz-bud zamierza zrobić z tym kawałkiem terenu za parkingiem, bo nic się z tym nie robi a podobno to ich ziemia?
Nie wiem czy wszystkie pytania pasują na zebranie ale te sprawy też mnie interesują.
Pozdrawiam do zobaczenia na zebraniu.
w związku z powyższym nie będę przygotowywać listy pytań, jedynie listę obecności w nast. szyku:
Nr.lokalu | Imię | Nazwisko | Podpis | wielkość mieszkania [m2]*
* w zalezności czy w głosowaniu przyjmiemy zasadę 1 głos 1 mieszkanie czy proporcionalnie do wielkości mieszkania
Ja mam jedno pytanie do administratora budynku firmy Ken-Pol:
1. Kiedy zostanie uruchomiona druga winda w trzeciej klatce?
Czy ona jest pilnie potrzebna ? Ja nie widzę by były strasznie obłożone. Każda uruchomiona to koszty.
* w zalezności czy w głosowaniu przyjmiemy zasadę 1 głos 1 mieszkanie czy proporcionalnie do wielkości mieszkania
Normalnie we wspólnotach głosuje się według udziałów które są odzwierciedleniem powierzchni mieszkania do ogólnej powierzchni użytkowej. Ma to sens gdyż wszelkie wspólne koszty i opłaty również rozkładane są według tej zasady.
Informacja dla osób,które nie były obecne i przypomnienie dla wszystkich :
DRODZY MIESZKAŃCY !
AŻEBY POWOŁAĆ NASZ ZARZĄD WSPÓLNOTY KONIECZNIE I JAK NAJSZYBCIEJ TRZEBA DOSTARCZYĆ KSEROKOPIĘ AKTU NOTARIALNEGO DO ADMINISTRATORA !
PRAWDOPODOBNE KOLEJNE SPOTKANIE TO 3 MARCA
warunki:
- conajmniej 51 % z wszystkich lokali doniesie akty notarialne,
- administrator ( KEN-POL ) umówi notariusza.
INNE SPRAWY:
- przypomnieliśmy o braku rozliczenia Jaz-budu z zaliczek wpłacanych do 31.12.2008r.
- konieczność założenia monitoringu, postawienia budki dla ochrony w celu kontroli wchodzących , wychodzących , wjeżdżających, itd.
- podniesiona została sprawa wandalizmu na klatkach i w innch miejscach,
- braku kultury osób urządzających remonty po godzinie 22 , zbyt głośne i za częste "parapetówy".
do przemyślenia :
CZEKAMY RÓWNIEŻ NA CHĘTNE I W MIARĘ KOMPETENTNE ( prawnicy , budowlańcy , księgowi itp. ) OSOBY DO PRACY W ZARZĄDZIE.
P.S.
Nie chciałbym być w roli pana Ryszarda Kędzierskiego ( KEN-POL ) oraz pana Pawła ( administratora ) w czasie takich spotkań - no ale cóż biorą za to pieniądze ...
Mimo wszystko sprawiają dobre wrażenie ( zdecydowanie lepsze niż większość pracowników J.B.). Nie chcę ich tu za dużo chwalić, ale myślę że nasz zarząd będzie mógł z nimi współpracować ( nie zapominając o kontrolowaniu , zlecaniu zadań itd.)
Pozdrawiam
W bólach ale dojdziemy do celu.
Kwestią, którą musimy jeszcze poruszyć jest miejsce spotkania. Nie zrobimy chyba kilkugodzinnego spotkania z notariuszem w garażu. Jeżeli chodzi o administrację to firma wydaje się kompetentna. Zauważyłem, że niektórzy byli gotowi już wczoraj zmieniać administratora, ciekawe czemu. Nie wiemy, czy inne firmy byłyby tańsze, bo chyba nie znamy żadnej oferty odnoszącej się do konkretnie naszego bloku. Poza tym trzeba pamiętać, że niska cena raczej rzadko idzie w parze z wysoką jakością usług.
Pozdrawiam
Witam!
Na wczorajszym zebraniu powiedziano wiele o tym jak czasochłonne i męczące jest sprawowanie funkcji członka zarządu. Z mojego punktu widzenia nie koniecznie należy straszyć potencjalnych kandydatów, bowiem zakres obowiązków zarządu zleży od 'modelu działania' wspólnoty.
Należy uświadomić sobie w tym miejscu różnice między zarządem a zarządcą. W obecnej sytuacji naszym zarządcą jest firma Ken-Pol. Natomiast zarząd wspólnotą sprawuje firma Jaz-Bud. Jak już postanowiliśmy chcemy odwołać zarząd Jaz-Budu i powołać nowy złożony z naszych przedstawicieli.
Moim zadaniem najrozsądniej byłoby pozostać przy obecnym modelu tzn. powołać nowy zarząd i pozostawić firmę zarządzającą nieruchomością wspólną.
Dzięki temu:
1. Nowy zarząd będzie w zasadzie nadzorował i koordynował prace zarządcy.
2. Ponadto, zarządca (zgodnie z prawem) powinien posiadać POLISĘ UBEZPIECZENIA OD
ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ (OC). Stanowi to dla Wspólnoty Mieszkaniowej gwarancją, że jeśli poniesie szkodę w wyniku błędnych działań zarządcy (nawet tych niezawinionych) nie będzie stratna na własnym majątku lub funduszach Wspólnoty, gdyż będzie mogła ubiegać się o wypłatę odszkodowania. (Obecnie ubezpieczenie jest obowiązkowe dla wszystkich profesjonalnych zarządców nieruchomości, a kwota gwarancyjna nie jest dowolna, lecz minimalny jej pułap określa Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 21 września 2004 r. (Dz.U. z 2004 r. Nr 207, poz. 2114) i wynosi 50 000 EURO).
Trzeba być jednak świadomym, iż obecnie zakres obowiązków zarządu i zarządcy zależy do UMOWY zawartej między obecnym zarządem (Jaz-Bud) a zarządcą (Ken-Polem) i jak na razie nie jest mi znany.
Wczorajsze zebranie nakłoniło mnie do poczytania literatury dostępnej na ten praw i obowiązków zarządu i wspólnoty, a ponieważ wiedza to klucz do sukcesu podzielę się informacjami jakimi dysponuje.
Zakres obowiązków zarządcy określony jest w dziale V, rozdz. 3 ustawy z dnia 21
sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz.U. z 2004 r. Nr 261
poz. 2603 ze zm.) (do poczytania np. tu http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/2603.htm ) oraz w UMOWIE o zarządzanie nieruchomością zawartą z właścicielami
nieruchomości czyli Wspólnotą Mieszkaniową.
Czynności, które NIE ZOSTAŁY ZLECONE zarządcy, spoczywają na Zarządzie. Obowiązki
zarządcy w zakresie zarządzania nieruchomością, zgodnie z art. 185 ust. 1 ustawy o
gospodarce nieruchomościami¸ mogą być dość liczne i różnorodne. Przepis ten, w brzmieniu
obowiązującym od 01.01.2008 r., stanowi bowiem, iż zarządzanie nieruchomością polega na
podejmowaniu decyzji i dokonywaniu czynności mających na celu w szczególności:
1.zapewnienie właściwej gospodarki ekonomiczno-finansowej nieruchomości;
2.zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania i właściwej eksploatacji nieruchomości;
3.zapewnienie właściwej gospodarki energetycznej w rozumieniu przepisów
Prawa energetycznego;
4.bieżące administrowanie nieruchomością;
5.utrzymanie nieruchomości w stanie niepogorszonym zgodnie z jej przeznaczeniem;
6.uzasadnione inwestowanie w nieruchomość.
Czynności, które zostały zlecone zarządcy powinny być czynnościami zwykłego
zarządu, ponieważ do podjęcia przez zarząd, jak też zarządcę, czynności przekraczających
zakres zwykłego zarządu bezwzględnie WYMAGANA JEST UPRZEDNIA ZGODA WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ WYRAŻONA W FORMIE UCHWAŁY.
Zgodnie z art. 22 ustawy o własności lokali CZYNNOŚCIAMI PRZEKRACZAJĄCYMI zakres
zwykłego zarządu są w szczególności:
1. ustalenie wynagrodzenia zarządu lub zarządcy nieruchomości wspólnej,
2. przyjęcie rocznego planu gospodarczego,
3. ustalenie wysokości opłat na pokrycie kosztów zarządu,
4. zmiana przeznaczenia części nieruchomości wspólnej,
5. udzielenie zgody na nadbudowę lub przebudowę nieruchomości wspólnej, na
ustanowienie odrębnej własności lokalu powstałego w następstwie nadbudowy lub
przebudowy i rozporządzenie tym lokalem oraz na zmianę wysokości udziałów
w następstwie powstania odrębnej własności lokalu nadbudowanego lub przebudowanego,
6. udzielenie zgody na zmianę wysokości udziałów we współwłasności nieruchomości
wspólnej,
7. dokonanie podziału nieruchomości wspólnej,
8. nabycie nieruchomości,
9. wytoczenie powództwa, o którym mowa w art. 16,
10. ustalenie, w wypadkach nieuregulowanych przepisami, części kosztów związanych
z eksploatacją urządzeń lub części budynku służących zarówno do użytku poszczególnych
właścicieli lokali, jak i do wspólnego użytku właścicieli co najmniej dwóch lokali, które
zaliczane będą do kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
11. udzielenie zgody na podział nieruchomości gruntowej zabudowanej więcej niż jednym
budynkiem mieszkalnym i związane z tym zmiany udziałów w nieruchomości wspólnej
oraz ustalenie wysokości udziałów w nowo powstałych, odrębnych nieruchomościach
wspólnych,
12. określenie zakresu i sposobu prowadzenia przez zarząd lub zarządcę, któremu zarząd
nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, ewidencji
pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na
pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości
wspólnej.
Do czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu można również zaliczyć:
13. ustalenie sposobu rozdysponowania środków finansowych Wspólnoty Mieszkaniowej
złożonych na funduszu remontowym, w rozliczeniu rocznym,
14. zmianę przeznaczenia części nieruchomości wspólnej (np.: oddanie w najem suszarni),
15. zaciągnięcie kredytu przez Wspólnotę,
16. określenie zakresu i sposobu (klucza) pobierania i rozliczania opłat niezależnych od
właściciela lokalu a związanych z utrzymaniem tego lokalu tj. opłat za dostawy energii,
gazu, wody oraz odbiór ścieków, odpadów i nieczystości stałych (jeśli nie są rozliczane
bezpośrednio przez dostawców),
17. zgoda na wytoczenie powództwa przeciwko właścicielowi, długotrwale zalegającemu
z zapłatą należnych od niego opłat bądź wykraczającemu w sposób rażący lub uporczywy
przeciwko obowiązującemu porządkowi domowemu, lub który przez swoje niewłaściwe
zachowanie czyni korzystanie z innych lokali lub nieruchomości wspólnej uciążliwym,
o sprzedaż lokalu w drodze licytacji,
18. upoważnienie Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej w formie uchwały do podpisywania
umów w imieniu Wspólnoty w ściśle określonych sprawach.
Uważam, że nie należy nikogo zmuszać czy przymuszać do obejmowania funkcji członka zarządu. Jak widać z powyższego opisu nie należy zakładać, że zarząd wspólnoty będzie miał obowiązek i prawo rozwiązywać wszelkie problemy związane z funkcjonowaniem wspólnoty. Tak więc nie należy zakładać, że wszystkie prawa/obowiązki i odpowiedzialność wspólnoty zostaną automatycznie przerzucone na zarząd ponieważ jest to niezgodne z obowiązującym prawem.
Pozdrawiam,
16 luty już nastał a o zebraniu cisza...
To już wiemy, że odbędzie się 3 marca.
Chciałbym, niestety nie udało się poprzez uścisk dłoni, podziękować wszystkim za udział w zebraniu pomimo tego, iż nie udało się podjąć wszystkich omawianych uchwał, ale najważniejsze jest, że mamy w końcu "nasz" zarząd i wszystkie następne decyzje będą już możliwe do podjęcia w dogodnym dla nas trybie i terminie.
Jednocześnie pojawia się pytanie, gdzie była reszta naszych sąsiadów? Czy jest jest Wam wszystko jedno, co się dzieje z naszym blokiem?
Prawdopodobnie duża część mieszkań została wykupiona na wynajem - dlatego taka mała frekwencja ...
Popatrzmy na frekwencję przy innych wyborach ... ( do Sejmu , prezydenckich , itd. ).
Mimo wszystko wczoraj udało się nam .
Pozdrawiam
Jednocześnie pojawia się pytanie, gdzie była reszta naszych sąsiadów? Czy jest jest Wam wszystko jedno, co się dzieje z naszym blokiem?
Środek tygodnia, większość ludzi pracuje!
w pracy...