ďťż

grueneberg

Witam;
Dwa tygodnie temu szczęśliwie odebrałem wymarzone mieszkanie. W trakcie wykanczania okazało sie , że elektryka w domu podłaączona była na zasadzie /zadziała albo nie/ . W 3 gniazdkach nie było w ogóle prądu , w dwóch pokojach na suficie także.
Nie mniej jednak najbardziej tajemnicza dla mnie wydaje sie być logoterma oraz panel dpo sterowania temperatura powietrza oraz wody w domu.
Mam pytania do osób, które może już "rozpracowały" te urządzenia.
-jakie ustawienia na panelu są preferowane aby woda w kranie była odpowiednio ciepła. Ktoś na forum pisał, że nie może uzyskac cieplejszej wody niż 35 stopni.
-czy temperatura powietrza ustawiona na panelu w mieszkaniu ma się jakoś do termoregulatorów na grzejnikach tzn. czy np jeżeli ustawię temperaturę na panelu 20 stopni a na grzejniku odkręcę termoregulator na maxa to będzie 20 stopni czy cieplej?
- jakie są ustawienia najbardzie efektywne i ekonomiczne?

Z góry dziękuje za rady:
Pozdrawiam serdecznie
Stefanek


Witam,

czy w sprawie ustawień logotermy to ktoś się do Was odzywał czy trzeba samemu to załatwić. Jak samemu to proszę o kontakt do os. kontaktowej. Chyba że trzeba to załatwić z Panią z biura sprzedaży ale wątpie.
a powiedzcie moi mili jak to w ogóle jest z tym przyrządzikiem do sterowania temperaturą Siemensa... czy on u Was działa prawidłowo... wczoraj zrobiłem taki test... włączyłem go na funkcje niezamarzania, czyli powinien trzymać ok 10 stopni w mieszkaniu... temperatura w mieszkaniu (przynajmniej tak wskazywał) wynosiła 17,5 stopnia, rozumiem, że w tym momencie grzejniki nie powinny grzać, a jak odkręciłem w salonie to był gorący jak cholera...
Witam,
Mam podobne wrażenie, że to urządzenie do sterowania chyba nie do końca działa prawidłowo – ciągle wskazuję temp.. ok. 20st. niezależnie od ustawień.
Przykładowo na trybie pracy energooszczędnym – gdzie teoretycznie zaprogramowana temp. to 8st, ciągle pokazuje temp ok.20 st (grzejniki oczywiście tak samo gorące jak przy normalnym trybie).


Witam sąsiadów;

wojowałem już trochę z logotermą więc chętnie służę poradami:

urządzenie Siemensa działa ale tylko pod warunkiem że macie założone w skrzynce logotermy na klatce białe plastikowe siłowniki na odpowiednie zawory...
Siłowniki są dwa
-jeden odpowiada za ogrzewanie wody i generalnie powinien być cały czas otwarty chyba że w urządzeniu Siemensa wyłączymy kran (wtedy zawór zamknie się i jest tylko zimna woda)
-drugi odcina ogrzewanie w mieszkaniu gdy temperatura w pokoju z czujnikiem przekroczy zaprogramowaną o pół stopnia.

Siłowniki są duże, białe i generalnie nie sposób ich nie zauważyć, budowa domyślnie pozostawiła je na całym obiekcie niezałożone (wiszą sobie swobodnie w skrzynce) zakłada się je bardzo prosto (wciska na zawory).
Ponadto musi być w mieszkaniu włączony bezpiecznik odpowiadający za logotermę (jeden z tych w skrzynce).
Jeżeli bezpiecznik nie jest włączony a siłowniki nie są założone urządzenie w ogóle nie działa -pełne parametry grzewcze są puszczone na mieszkanie a jedyna regulacja jest przez termonstaty na grzejnikach.
Gdy siłownik jest otwarty wysuwa się z niego górna część i widać kolor niebieski, gdy zamknięty jego górna powierzchnia jest równa.
Jeżeli ktoś nie wie który siłownik założyć na który zawór łatwo do tego dojść metodą prób i błędów, bądź skorzystać z pomocy..

Na osiedlu bywa sympatyczny pan który odpowiada za serwis i uruchomienia logoterm, pani Irmina na dole ma do niego numer.

Po regulacjach w mieszkaniu mogę praktycznie nagrzać jak chcę i mam gorącą wodę (którą można regulować zielonym pokrętłem na klatce w logotermie (zawór mieszania wody zimnej i czynnika grzewczego)

pozdrawiam
jeszcze jedno bezpośrednie na post od Blondi:
urządzenie nie pokazuje jaka temperatura jest zaprogramowana tylko jaka faktycznie jest w mieszkaniu, by zobaczyć co się zaprogramowało trzeba wcisnąć słoneczko lub księżyc
To może ja dodam od siebie, ze pierwsze uruchomianie logotermy powinien wykonać ten sympatyczny pan o którym mowa wyżej, inaczej można stracić gwarancje na to urządzenie.
być może ale nie jest to takie oczywiste bo my jako mieszkańcy w ogóle nie mamy kart gwarancyjnych a jedynie ich ksera;
wszystkie dokumenty odnośnie urządzeń objętych gwarancją marvipolu bądź jego podwykonawców posiada sam Marvipol bądź budowa;
ja sam wszystko włączyłem bo mi było zimno, a pan konserwator jak u mnie był nie wspominał bym przez własnoręczne włączenie mógł utracić gwarancje.
A oficjalne pierwsze uruchomienie ma się odbyć jakoś później dla całego bloku bo jest związane z umową serwisowania.
Pozatym instalacja grzewcza już działa i jest sprawna, nie można jej włączyć.

W każdym bądź razie do niczego nie namawiam a jedynie udzielam informacji
Tak, o oficjalnych odbiorach logoterm coś ten pan wspominał, ale nie wiem kiedy będą. Najważniejsze, że u mnie ogrzewanie działa i jest ciepło

Pozdrawiam!

jeszcze jedno bezpośrednie na post od Blondi:
urządzenie nie pokazuje jaka temperatura jest zaprogramowana tylko jaka faktycznie jest w mieszkaniu, by zobaczyć co się zaprogramowało trzeba wcisnąć słoneczko lub księżyc


Zgadza się, ale jeżeli urządzenie działa prawidłowo to zaprogramowana temperatura powinna się zgadzać z faktyczną (a przynajmniej po jakimś czasie powinna być zbliżona )

Ale dzięki, widać, że trzeba coś pokombinować z siłownikami na klatce (choć dziwne, że nie wspominał o tym ten sympatyczny serwisant, kiedy był u mnie - co prawda ze względu ba brak klucza nie mogliśmy wówczas zajrzeć do logotermy na klatce, ale obserwując sam regulator simensa stwierdził , że jest ok, choć z czasem widze że jednak nie jest...)

I jeszcze informacja, że rzeczywiście wszystkie te urządzenia mają być oficjalnie odbierane przez serwisanta w każdym lokalu - każdy lwłaściciel potwierdzić odbiór (wówczas chyba dostaniemy oryginalne gwarancje etc.)
Witam.

Po wizycie pana od logotermy i krótkiej rozmowie z nim znalazłem przyjazną instrukcję obsługi naszego "komputerka" .

Przejrzysta instrukcja obsługi Siemens RDE10.1DHW
Witam mieszkańców. Czy może ktos wie jak będzie rozliczana ciepla woda oraz centralne ogrzewanie bo z tego co wiem to jest tam tylko jeden licznik do CO i do ciepłej wody.
W skrzynce na klatce mamy licznik zużytej wody, oraz licznik ciepła. Z tego co się orientuję, energia zużyta na podgrzanie wody jest mierzona właśnie przez licznik ciepła. Oprócz tego mierzy on również energię zużyta na ogrzewanie mieszkań.
Bardzo interesuje mnie cena za GJ (gigadżul), jaką przyjdzie nam zapłacić za energię cieplną. Wydaje mi się jednak, że cena ta zostanie wyznaczona dopiero po rozliczeniu jakiegoś okresu (kwartału?) poprzez uśrednienie zużytego gazu (+inne koszty stałe i zmienne, towarzyszące kotłowni) na jednostkę ciepła zmierzonego. Z pewnością ktoś kto korzystał już mierników ciepła miałby tu więcej do powiedzenia.
Wczoraj był u nas p.Korczak wyregulować Logotherme, niestety nie udało mu się, gdyż stwierdził, że podłączenia elektryczne są skopane, a on nie będzie tego poprawiał
Na dodatek stwierdził, że wczorajszy dzień jest ostatnim, w którym świadczy swoje usługi na naszym osiedlu (jego firma się wkurzyła na Marvipol, on z resztą też nie miał o nich dobrego zdania)
Gdy zawiadomiłem p. Piotra Milej - był tym faktem zdumiony, nawet poprosił do telefonu p.Korczaka.
Co do poprawnego działania Logothermy to trzeba teraz czekać na ekipę elektryków, która to podepnie prawidłowo, a p. Milej obiecał, że zrobią to do soboty i że może uda się jednak zrobić tak, żeby p.Korczak wykonał później to sprawdzenie.

Jeszcze jedno, ciekawe czy dla tych elektryków idzie jakaś ekstra kasa za to, że oni teraz przyjdą naprawić to co wcześniej ktoś sknocił (nie wiem czy oni czy ktoś inny) bo jak tak dalej pójdzie to się nie wypłacimy jako wspólnota.
Aha... p.Korczak stwierdził, że z tego co wie to prawie cały budynek nie ma wyregulowanej dobrze instalacji grzewczej, przez co do grzania potrzeba 2 do 3 razy więcej energii ..nieźle co
Również miałem wczoraj wizytę tego samego Pana.
Stwierdził, że od 10 lat uruchamia te logotermy i zawsze było tak, że robił to zanim lokatorzy dostali klucze do mieszkań. Gdy wszystko w kotłowni było już wyregulowane, chodził po wszystkich mieszkaniach i uruchamiał system, tak żeby jak przyjdą lokatorzy wszystko działało jak należy.
Oczywiście u mnie też skopane były połączenia.

Wygląda na to niestety, że jesteśmy po części ofiarami pośpiechu Marvipolu, czującego na plecach oddech dekoniunktury na rynku mieszkań.
Powstrzymując się od wszelkich inewektyw, stwierdzam, że niedbalstwo i fuszerka ze strony Marvipolu osiągnęła już poziom zenitu.
Proponuję założyć nowy wątek, w którym dokonamy zestawienia i podsumowania wykrytych dotychczas (bo podejrzewam, że jeszcze coś wyjdzie) nieprawidłowości. Tak, aby można było przedstawić listę zarządowi tego dewelopera.
Nie mamy chyba zamiaru ponosić dodatkowych kosztów związanych z naprawą błędów i partactw, za które odpowiada marvipol.
Skoro źle są wyregulowane te logotermy to musimy bliżej sie temu przyjżeć. Poniewaz niektore mieszkania są nie sprzedane a liczniki biją tam maksymalne zużycie. Mam nadzieję, że marvipol rozliczy się na piśmie z tego.

Skoro źle są wyregulowane te logotermy to musimy bliżej sie temu przyjżeć. Poniewaz niektore mieszkania są nie sprzedane a liczniki biją tam maksymalne zużycie. Mam nadzieję, że marvipol rozliczy się na piśmie z tego.

Dlaczego biją maksymalne zużycie? Przed odbiorem kluczy wszystkie zawory w szafie na korytarzu są z reguły zakręcone, a na grzejnikach nie ma termostatów i są one również wyłączone. Raczej więc sąsiedzi niesprzedanych mieszkań je dogrzewają. Nawet jeśli miałoby w nich grzać "na maksa" to i tak za to ciepło zapłaci właściciel tych lokali czyli Marvipol.

Poza tym, jak dziś usłyszałem były przypadki podpięcia Logotermy do sąsiada, więc żeby się nie okazało, że ktoś płąci za zużycie sąsiada

Potwierdzam, u mnie też był taki przypadek. Jednak to akurat nie wpływa na poprawność naliczania ciepła a jedynie na brak spodziewanej reakcji logotermy na sygnały ze sterownika.



Dlaczego biją maksymalne zużycie? Przed odbiorem kluczy wszystkie zawory w szafie na korytarzu są z reguły zakręcone, a na grzejnikach nie ma termostatów i są one również wyłączone. Raczej więc sąsiedzi niesprzedanych mieszkań je dogrzewają. Nawet jeśli miałoby w nich grzać "na maksa" to i tak za to ciepło zapłaci właściciel tych lokali czyli Marvipol.


Nie do końca,
jak na grzejnikach nie ma termostatów to znaczy tylko tyle że zawory grzejników są na maksa otwarte -termostaty służą tylko do wpychania tych wystających bolców czyli dławienia grzejników, jak je zdejmiesz to grzejnik pracuje na maksa.
Zawory na korytarzach też nie mogły być pozakręcane bo przy mrozie -15 jaki przez jakiś czas panował w mieszkaniach popękałyby ściany i rury.
Instalacja może być co najwyżej mocno zdławiona w nie-sprzedanych mieszkaniach..
Bardzo mnie zmartwiła informacja, że nie mamy dobrze zrobionej instalacji grzewczej, chyba nie chcemy płacić 2x więcej za ogrzewanie.
Czy toś może mi podać numer do osoby odpowiedzialnej za logotermy? Chciałabym się na dniach wprowadzić a jakoś sobie tego nie wyobrażam bez logotermy.
Osoba od serwisu logotermy firmy Meibes p. Korczak - tel.600-414-866
Rozmawiałem wczoraj z działu gwarancji z p.Piotrem Milej - stwierdził, że wiedzą o niewyregulowanej całej instalacji w budynkach na osiedlu i w związku z tym, ma pojawić się jakiś specjalista, bo to jest wyższa technika. Trzeba się podpiąć komputerem i ustawić tak instalację, żeby nie było sytuacji, że komuś leci letnia woda lub zimna- a były takie sytuacje.
Jeszcze elektrycy mówili, że gdzieś popękały grzejniki chyba z 10 szt. jest do wymiany.
Ciekawe kiedy to wyregulują, my się wprowadzamy jutro mam nadzieję, że będę miał gdzie córkę kąpać.
Witam,
Mam pytanie pośrednio związane z logotermą oraz domofonem. Czy ktoś z Sąsiadów może zmieniał położenie obu tych aparatów??
Obcnie znajdują się one w miejscu, w którym docelowo chciałabym mieć szafę wnękową. Dlatego istoną dla mnie sprawą jest przeniesienie zarówno aparatu do regulowania logotermy jak również domofonu na inną ścianę. Czy wiedzą może Państwo czy takie zmiany trzeba gdzieś zgłaszać i czy jakiś "specjalista" musi to zrobić (przesunąć kabeli i podłącyć ponownie aparat) za odpowiednią opłatą?
Witam!
Zmieniałam położenie i domofonu i logotermy. Robiła wszystko moja ekipa. Wcześniej zasięgnęłam jezyka i dowiedziałam się, że jeśli dobrze samemu się wszystko podłączy, to nie ma problemu. Jeśli coś nie będzie działało, to trzeba będzie zapłacić za ponowne doprowadzenie i podłączenie domofonu (firmie Wekta) i logotermy (firmie... tej od logotermy). Pozdrawiam
Jeżeli chodzi o domofon, to Marvipol ostrzegał na spotkaniu Wspólnoty (i nie tylko), że odłączenie aparatu w lokalu może spowodować, że centrala domofonów wykryje to i całkowicie odłączy lokal od domofonu. Ponowne podłączenie podobno jest płatne.

Jeżeli chodzi o pilota do logotermy, to nic nie wiadomo (ale nie zdziwiłbym się, gdyby było podobnie - choć logika podpowiada mi inaczej)
Witam.

Kontunuując wątek dotyczący Logotermy chciałbym zapytać, czy ktoś z forumowiczów również ma problem ze spaloną pompą do cyrkulacji wody. U mnie takowy został stwierdzony po tym jak zgłosiłem zbyt długie oczekiwanie na ciepłą wodę. Niestety Pan Korczak poinformował mnie, że problem zostanie zgłoszony, ale jeśli chodzi o naprawę to mają polecenie sie wstrzymać do czasu, aż Marvipol w końcu zapłaci im za wymianę pomp, które zostały uszkodzone z winy dewelopera, gdyż pracowały na sucho. Czekam już podnad 1,5 miesiąca i nic nie zostało naprawione. Może wspólne działanie odniesie w końcu jakiś skutek.
u mnie sytuacja jest identyczna

przychodzil pan korczak, twierdzil ze to wina hydraulika.
dzis po 4 miesiacach przyszedl pan hydraulik .
stwierdzil ze to wina pana korczaka.

panu Milejowi zakomunikowalem ze mnie nie obchodzi ich
niekompetencja/dezorganizacja/ignorancja (niepotrzebne skreslic).

Usterke zglosilem w lutym. Dalem im czas do konca tygodnia potem sprawe kieruje do UOKIK i panstwu tez to polecam bo inaczej to beda nam po prostu klamac w zywe oczy.

brak słów.


Niestety Pan Korczak poinformował mnie, że problem zostanie zgłoszony, ale jeśli chodzi o naprawę to mają polecenie sie wstrzymać do czasu, aż Marvipol w końcu zapłaci im za wymianę pomp, które zostały uszkodzone z winy dewelopera, gdyż pracowały na sucho.


Z tego co się orientuję, pompa chodzi na sucho wtedy, gdy nie zostanie otwarty zawór obiegu c.w. (ta czynność należy do serwisanta uruchamiającego logotermę)
Tak własnie było u mnie, tyle że na szczęście pompa jest cała, bo w porę się zainteresowałem tematem.
Nie bardzo więc rozumiem, dlaczego Marvipol miałby płacić serwisowi za to, że nie poodkręcali nam tych zaworów (bo jak widzę więcej osób ma z tym problem)
co znaczy "zbyt dlugie oczekiwanie na ciepla wode"?

u mnie wychodzi to srednio pol minuty-minuta po odkreceniu.
Faktycznie, juz sie przyzwyczailem do takiego stanu rzeczy, ale jesli i w moim wypadku mialoby chodzic o spalona pompę to zakrawałoby na kpine.

pozdrawiam


co znaczy "zbyt dlugie oczekiwanie na ciepla wode"?

u mnie wychodzi to srednio pol minuty-minuta po odkreceniu.
Faktycznie, juz sie przyzwyczailem do takiego stanu rzeczy, ale jesli i w moim wypadku mialoby chodzic o spalona pompę to zakrawałoby na kpine.

pozdrawiam



Warunkiem uzyskiwania ciepłej wody od razu po odkręceniu kranu (lub prawie od razu), jest poprawnie włączona cyrkulacja c.w. na sterowniku oraz odkręcony odpowiedni zawór na klatce. Jak sprawdzić to drugie, opisałem po krótce w tym poscie: http://www.skorosze.eu/vi...?t=2643&start=3