grueneberg
Witajcie,
Chciałam się zorientować, czy ktos z Was zskorzystal już z możliwości napraw gwarancyjnych w Waszych mieszkaniach?
Przede wszystkim chodzi mi o peknięcia ścian, bo to chyba jest najwększą bolączką.
Czy należy w tym celu wystosować pismo do KMC?
Ile trwa ich reakcja lub w jakim czasie powinni usunąć usterki i jaki jest zakres obowiązków. Ciekawa jestem, czy jak zakleją pęknięcie na całej ścianie, to do ich obowiązki należy malowanie całej ściany??!! Jak pomalują kawałek, to przecież będą plamy, a ja nie chcę mieć ścian w ciapki.
Napiszcie jakie macie doświaczenie albo jeśli wiecie jak dobrze to zrobić. Z góry dziekuje za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam,
Weronika
KMC u mnie nie pojawilo sie od zeszlorocznego spisu usterek. Z tego co wiem to jedynie lataja sciany ale juz nie maluja - wiec bez sensu taka naprawa usterki. Poza tym oni tak naprawde maja juz w nosie wszystko odkad sprzedali nam mieszkania. Jedynie co ich obchodzi to sciagnac kase za rozliczenie wody - ja osobiscie splacam im juz 9 miesiac w ratach.
Dzwonilam pare razy i pisalam pismo zeby przyszlii spisali u mnie usterki ale nie doczekalam sie do dzisiaj wizyty.
Pozdr
MirGos
Ciekawa jestem... Wczoraj złożyłam pismo do KMC, żeby usunęli usterki. Wykonawca ma podobno obowiązek skontaktowania się ze mną w ciągu 7 dni, potem ma 30 dni na usunięcie usterek, ale życie pokaże jak to będzie.
Myślę, że sami z siebie nie przyjdą i nie usuną usterek. Każdy sam musi za tym pochodzić. Takie jest moje zdanie. Gdyby tylko sie dowiedzieć, co tak naprawdę do nich należy, byłoby łatwiej. U mojej kolezanki developer pomalował jej ściany farbą białą o zbliżonej jakości do tej co miała, jeśli chciała na kolor musiała dopłacic, ale były to grosze. Lepiej tak, niz zostac z palmami na ścianie
Trochę jestem zaskoczona, że nikt sie nie upomina w KMC o naprawy usterek. Przecież w końcu 3 lata rękojmi w końcu miną....
Zobaczę czy się do mnie odezwą w ciągu tych 7 dni i dam znać
Pozdrawiam,Weronika
Ja przyznam szczerze, że nie rozliczyłam opłaty za wodę z KMC. Nie odpowiedzieli na moją prośbę o wyjasnienia, w tym o wskazanie, czemu rozliczenie nie uwzględniło opłat jakie uiszczaliśmy przed formalnym ustaleniem wysokości zaliczek (te opłaty eksploatacyjne - ja płacilam je od maja 2005). Poza tym temperatura wody zimą 2005-2006 pozostawiała tak wiele do życzenia, że de facto cały czas lałam tę z ciepłego kranu, co spowodowało katastrofalną wysokość opłaty za tzw. grzanie wody. Tylko, że woda leciała ledwo letnia. O wyjasnienie jak zamierzają to wziąć pod uwagę też się zwróciłam. I cisza.
Nie, to nie.
Witajcie,
Jak widać KMC zabrało się od 15/04 do naprawy części wspólnych.
Wcześneij już poruszalam temet, ale nikt nic konkretnego napisał w tej sprawie. Nie wierzę, że tylko u mnie są popękane ściany i że tylko ja chcę by KMC je naprawilo?? Napiszcie jak hest wg Waszej wiedzy, czy KMC powinno pomalowac sciany czy tylko zalatac dziury?? Przeciez jak zalataja, to sciany beda w plamy. Juz raz poniioslam koszty za malowanie i farby i nie widze powodu, zebym musiala to robic po raz kolejny. KMC mi odpowiedzialo, ze tylko lataja, bez malowania, ale nie wiem czy jest zgodne z czymkolwiek. Napiszcie co wiecie w tej sprawei, bede wdzieczna.
Weronika
witam Cię,
z tego co wiem, rzeczywiście za malowanie w naszych lokalach się nic nie należy. Wykonawca ma obowiązek doprowadzenia pęknięć do stanu normalnego, ale już nie za "naszą farbę, tapetę, glazurę" - czy co tam na naszych ścianach mamy (najpraktyczniejsza byłaby boazeria, bo pod nią pęknięć nie widać ;o) ). Tak więc łatanie tak, malowanie nie.
jeśli chodzi o części wspólne (klatki schodowe itd) tu już należy się nam malowanie.
Dodatkowo (wydaje mi się), że wykonawca będzie robił jeszcze jeden "obchód" - druga kontrola, czy coś takiego, po dwóch latach, czy trzech.... można więc "odpuścić" sobie kucie i łatanie (a potem malowanie na własną rękę) i przeczekać do tego czasu jak będą sprawdzać po raz drugi.... Daje to tę przewagę, że jak w międzyczasie znów coś pęknie (choć już w zasadzie nie powinno), to nie będzie malowania od nowa.... Radzę jednak sprawdzić, bo sam nie jestem pewien, a nie mam kiedy zaciągnąć języka...
pozdrawiam
PS jak ktoś coś będzie wiedział na 100%, niech napisze instrukcję!
Witam,
okres nie tyyle gwarancji co rękojmi dewelopera na wykonane prace upływa po 3 (trzech latach).
W naszym przypadku będzie to gdzieś w okolicy września-pażdziernika 2008. Do tego czasu trzeba zgłosić usterki do dewelopera. Najlepiej aby były przyjęte komisyjnie przez pracownika KMC (np.: inspektora budowy p. Dudę). Czyli sporządzony w dwóch egzemplarzach protokół z usterek występujących w lokalu (podpisany przez inspektora i właściciela lokalu, po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron). Wtedy nawet po upłynięciu okersu rękojmi w przypadku nieusunięcia usterek można oddać sprawę do sądu.
Piotr
Witam,
okres nie tyyle gwarancji co rękojmi dewelopera na wykonane prace upływa po 3 (trzech latach).
W naszym przypadku będzie to gdzieś w okolicy września-pażdziernika 2008. Do tego czasu trzeba zgłosić usterki do dewelopera. Najlepiej aby były przyjęte komisyjnie przez pracownika KMC (np.: inspektora budowy p. Dudę). Czyli sporządzony w dwóch egzemplarzach protokół z usterek występujących w lokalu (podpisany przez inspektora i właściciela lokalu, po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron). Wtedy nawet po upłynięciu okersu rękojmi w przypadku nieusunięcia usterek można oddać sprawę do sądu.
Piotr
Nie istnieje już coś takiego jak rękojmia. Ustawa gwarantuje nam jedynie "niezgodność towaru z umową". Gwarancja i jej warunki to dobra wola sprzedawcy. Jeżeli pęka ściana to wykonawca ma obowiązek doprowadzić ścianę do stanu jaka była przed pęknięciem, czyli generalnie musi naprawić wszystkie szkody jakie powstały w związku z ta szkodą. Umowa mówi o kosztach np. dostarczenia, instalacji, montażu itp.
Przykładowo jak kupujecie nowe auto i po tygodniu pęka pasek rozrządu w konsekwencji czego w silniku robi się niezła sieczka, to producent nie da Wam nowego paska i powie "szerokiej drogi", tylko ma obowiązek sprawić aby auto znowu było na chodzi nawet jak się to będzie wiązało z wymianą silnika.
Mam odmienne zdanie w tej kwestii, ale nie będę dalej drążył tego tematu, bo i tak nie mam zamiaru korzystać z "fachowców" KCM do poprawy pęknięć w moim lokalu. Jedno jest pewne - każdy z właścicieli musi sam "uderzać" do KMC w sprawie naprawy usterek w swoim lokalu. Nikt tego za niego nie będzie załatwiał. Części wspólne - to odrębna kwestia.
Piotr
Polecam zapoznać się z tym artykułem:
http://dom.gazeta.pl/prawo/1,65546,2617088.html
Pozdrawiam
Marek Kwas
Jeszcze jedna informacja. Poprosiłem naszego administratora o przygotowanie wzoru pisma o naprawienie usterek do KMC z odwołaniami do odpowiednich aktów prawnych. Jak tylko je otrzymam wkleję tutaj.
Pozdrawiam
Marek Kwas
Polecam zapoznać się z tym artykułem:
http://dom.gazeta.pl/prawo/1,65546,2617088.html
Pozdrawiam
Marek Kwas
Po pierwsze to artykuł jest z początku 2005 roku i jest nieaktualny.
Po drugie nie można wybierać sobie troche z gwarancji a troche z ustawy. Albo korzystamy z gwarancji producenta albo z przepisów ustawy.
Po trzecie jak już pisałem nie istnieje coś takiego jak rękojmia a niezgodność towaru z umową.
Witam,
Niestety artykuł jest nieaktualny. Wydaje mi się, że nigdzie w Waszych odpowiedziach nie znalazłam odpowiedzi na moje pytanie. Nasuwa mi się tylko taka konkluzja:
KMC naprawi faktycznie pęknięcia i tylko naprawi a malowanie pozostanie w naszej gestii - mieszkania oddawali nam bez malowania. Malowanie chyba dotyczy tylko części wspólnych, jak ktos wcześniej zauważył.
To tyle. Pozdrawiam
Weronika
Witam,
Niestety artykuł jest nieaktualny. Wydaje mi się, że nigdzie w Waszych odpowiedziach nie znalazłam odpowiedzi na moje pytanie. Nasuwa mi się tylko taka konkluzja:
KMC naprawi faktycznie pęknięcia i tylko naprawi a malowanie pozostanie w naszej gestii - mieszkania oddawali nam bez malowania. Malowanie chyba dotyczy tylko części wspólnych, jak ktos wcześniej zauważył.
To tyle. Pozdrawiam
Weronika
Odpowiadam na Twoje pytanie:
- developer powinien pomalowac tą scianę.
Aczkolwiek mogę się mylić więc najlepiej wejdź na strone urzedu ochrony konkurencji i konsumentow, znajdz numer i zadzwoń. Bedziesz miala informacje z pierwszej reki.
Tak czy siak bardzo prawdopodobne ze ze mimo iz UOKiK potwiedzi to co napisalem, to developer i tak sie wypnie. W takiej sytuacji pozostanie sad ale nie warto.
I have to turned off (also disabled in start-up) occasionally i turn it on to do a scan... is that sufficent? or should it be on all the time? I already have AVG-Anti Virus and Spybot S&D hydroxycut reviews
My McAfee popped up saying that it blocked a trojan. If I go do restore, check the box that lists the trojan, then go to delete as an action, will that completely remove it from my computer? forex robot
Chciałam się zorientować, czy ktos z Was zskorzystal już z możliwości napraw gwarancyjnych w Waszych mieszkaniach?
Przede wszystkim chodzi mi o peknięcia ścian, bo to chyba jest najwększą bolączką.
Czy należy w tym celu wystosować pismo do KMC?
Ile trwa ich reakcja lub w jakim czasie powinni usunąć usterki i jaki jest zakres obowiązków. Ciekawa jestem, czy jak zakleją pęknięcie na całej ścianie, to do ich obowiązki należy malowanie całej ściany??!! Jak pomalują kawałek, to przecież będą plamy, a ja nie chcę mieć ścian w ciapki.
Napiszcie jakie macie doświaczenie albo jeśli wiecie jak dobrze to zrobić. Z góry dziekuje za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam,
Weronika
KMC u mnie nie pojawilo sie od zeszlorocznego spisu usterek. Z tego co wiem to jedynie lataja sciany ale juz nie maluja - wiec bez sensu taka naprawa usterki. Poza tym oni tak naprawde maja juz w nosie wszystko odkad sprzedali nam mieszkania. Jedynie co ich obchodzi to sciagnac kase za rozliczenie wody - ja osobiscie splacam im juz 9 miesiac w ratach.
Dzwonilam pare razy i pisalam pismo zeby przyszlii spisali u mnie usterki ale nie doczekalam sie do dzisiaj wizyty.
Pozdr
MirGos
Ciekawa jestem... Wczoraj złożyłam pismo do KMC, żeby usunęli usterki. Wykonawca ma podobno obowiązek skontaktowania się ze mną w ciągu 7 dni, potem ma 30 dni na usunięcie usterek, ale życie pokaże jak to będzie.
Myślę, że sami z siebie nie przyjdą i nie usuną usterek. Każdy sam musi za tym pochodzić. Takie jest moje zdanie. Gdyby tylko sie dowiedzieć, co tak naprawdę do nich należy, byłoby łatwiej. U mojej kolezanki developer pomalował jej ściany farbą białą o zbliżonej jakości do tej co miała, jeśli chciała na kolor musiała dopłacic, ale były to grosze. Lepiej tak, niz zostac z palmami na ścianie
Trochę jestem zaskoczona, że nikt sie nie upomina w KMC o naprawy usterek. Przecież w końcu 3 lata rękojmi w końcu miną....
Zobaczę czy się do mnie odezwą w ciągu tych 7 dni i dam znać
Pozdrawiam,Weronika
Ja przyznam szczerze, że nie rozliczyłam opłaty za wodę z KMC. Nie odpowiedzieli na moją prośbę o wyjasnienia, w tym o wskazanie, czemu rozliczenie nie uwzględniło opłat jakie uiszczaliśmy przed formalnym ustaleniem wysokości zaliczek (te opłaty eksploatacyjne - ja płacilam je od maja 2005). Poza tym temperatura wody zimą 2005-2006 pozostawiała tak wiele do życzenia, że de facto cały czas lałam tę z ciepłego kranu, co spowodowało katastrofalną wysokość opłaty za tzw. grzanie wody. Tylko, że woda leciała ledwo letnia. O wyjasnienie jak zamierzają to wziąć pod uwagę też się zwróciłam. I cisza.
Nie, to nie.
Witajcie,
Jak widać KMC zabrało się od 15/04 do naprawy części wspólnych.
Wcześneij już poruszalam temet, ale nikt nic konkretnego napisał w tej sprawie. Nie wierzę, że tylko u mnie są popękane ściany i że tylko ja chcę by KMC je naprawilo?? Napiszcie jak hest wg Waszej wiedzy, czy KMC powinno pomalowac sciany czy tylko zalatac dziury?? Przeciez jak zalataja, to sciany beda w plamy. Juz raz poniioslam koszty za malowanie i farby i nie widze powodu, zebym musiala to robic po raz kolejny. KMC mi odpowiedzialo, ze tylko lataja, bez malowania, ale nie wiem czy jest zgodne z czymkolwiek. Napiszcie co wiecie w tej sprawei, bede wdzieczna.
Weronika
witam Cię,
z tego co wiem, rzeczywiście za malowanie w naszych lokalach się nic nie należy. Wykonawca ma obowiązek doprowadzenia pęknięć do stanu normalnego, ale już nie za "naszą farbę, tapetę, glazurę" - czy co tam na naszych ścianach mamy (najpraktyczniejsza byłaby boazeria, bo pod nią pęknięć nie widać ;o) ). Tak więc łatanie tak, malowanie nie.
jeśli chodzi o części wspólne (klatki schodowe itd) tu już należy się nam malowanie.
Dodatkowo (wydaje mi się), że wykonawca będzie robił jeszcze jeden "obchód" - druga kontrola, czy coś takiego, po dwóch latach, czy trzech.... można więc "odpuścić" sobie kucie i łatanie (a potem malowanie na własną rękę) i przeczekać do tego czasu jak będą sprawdzać po raz drugi.... Daje to tę przewagę, że jak w międzyczasie znów coś pęknie (choć już w zasadzie nie powinno), to nie będzie malowania od nowa.... Radzę jednak sprawdzić, bo sam nie jestem pewien, a nie mam kiedy zaciągnąć języka...
pozdrawiam
PS jak ktoś coś będzie wiedział na 100%, niech napisze instrukcję!
Witam,
okres nie tyyle gwarancji co rękojmi dewelopera na wykonane prace upływa po 3 (trzech latach).
W naszym przypadku będzie to gdzieś w okolicy września-pażdziernika 2008. Do tego czasu trzeba zgłosić usterki do dewelopera. Najlepiej aby były przyjęte komisyjnie przez pracownika KMC (np.: inspektora budowy p. Dudę). Czyli sporządzony w dwóch egzemplarzach protokół z usterek występujących w lokalu (podpisany przez inspektora i właściciela lokalu, po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron). Wtedy nawet po upłynięciu okersu rękojmi w przypadku nieusunięcia usterek można oddać sprawę do sądu.
Piotr
Witam,
okres nie tyyle gwarancji co rękojmi dewelopera na wykonane prace upływa po 3 (trzech latach).
W naszym przypadku będzie to gdzieś w okolicy września-pażdziernika 2008. Do tego czasu trzeba zgłosić usterki do dewelopera. Najlepiej aby były przyjęte komisyjnie przez pracownika KMC (np.: inspektora budowy p. Dudę). Czyli sporządzony w dwóch egzemplarzach protokół z usterek występujących w lokalu (podpisany przez inspektora i właściciela lokalu, po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron). Wtedy nawet po upłynięciu okersu rękojmi w przypadku nieusunięcia usterek można oddać sprawę do sądu.
Piotr
Nie istnieje już coś takiego jak rękojmia. Ustawa gwarantuje nam jedynie "niezgodność towaru z umową". Gwarancja i jej warunki to dobra wola sprzedawcy. Jeżeli pęka ściana to wykonawca ma obowiązek doprowadzić ścianę do stanu jaka była przed pęknięciem, czyli generalnie musi naprawić wszystkie szkody jakie powstały w związku z ta szkodą. Umowa mówi o kosztach np. dostarczenia, instalacji, montażu itp.
Przykładowo jak kupujecie nowe auto i po tygodniu pęka pasek rozrządu w konsekwencji czego w silniku robi się niezła sieczka, to producent nie da Wam nowego paska i powie "szerokiej drogi", tylko ma obowiązek sprawić aby auto znowu było na chodzi nawet jak się to będzie wiązało z wymianą silnika.
Mam odmienne zdanie w tej kwestii, ale nie będę dalej drążył tego tematu, bo i tak nie mam zamiaru korzystać z "fachowców" KCM do poprawy pęknięć w moim lokalu. Jedno jest pewne - każdy z właścicieli musi sam "uderzać" do KMC w sprawie naprawy usterek w swoim lokalu. Nikt tego za niego nie będzie załatwiał. Części wspólne - to odrębna kwestia.
Piotr
Polecam zapoznać się z tym artykułem:
http://dom.gazeta.pl/prawo/1,65546,2617088.html
Pozdrawiam
Marek Kwas
Jeszcze jedna informacja. Poprosiłem naszego administratora o przygotowanie wzoru pisma o naprawienie usterek do KMC z odwołaniami do odpowiednich aktów prawnych. Jak tylko je otrzymam wkleję tutaj.
Pozdrawiam
Marek Kwas
Polecam zapoznać się z tym artykułem:
http://dom.gazeta.pl/prawo/1,65546,2617088.html
Pozdrawiam
Marek Kwas
Po pierwsze to artykuł jest z początku 2005 roku i jest nieaktualny.
Po drugie nie można wybierać sobie troche z gwarancji a troche z ustawy. Albo korzystamy z gwarancji producenta albo z przepisów ustawy.
Po trzecie jak już pisałem nie istnieje coś takiego jak rękojmia a niezgodność towaru z umową.
Witam,
Niestety artykuł jest nieaktualny. Wydaje mi się, że nigdzie w Waszych odpowiedziach nie znalazłam odpowiedzi na moje pytanie. Nasuwa mi się tylko taka konkluzja:
KMC naprawi faktycznie pęknięcia i tylko naprawi a malowanie pozostanie w naszej gestii - mieszkania oddawali nam bez malowania. Malowanie chyba dotyczy tylko części wspólnych, jak ktos wcześniej zauważył.
To tyle. Pozdrawiam
Weronika
Witam,
Niestety artykuł jest nieaktualny. Wydaje mi się, że nigdzie w Waszych odpowiedziach nie znalazłam odpowiedzi na moje pytanie. Nasuwa mi się tylko taka konkluzja:
KMC naprawi faktycznie pęknięcia i tylko naprawi a malowanie pozostanie w naszej gestii - mieszkania oddawali nam bez malowania. Malowanie chyba dotyczy tylko części wspólnych, jak ktos wcześniej zauważył.
To tyle. Pozdrawiam
Weronika
Odpowiadam na Twoje pytanie:
- developer powinien pomalowac tą scianę.
Aczkolwiek mogę się mylić więc najlepiej wejdź na strone urzedu ochrony konkurencji i konsumentow, znajdz numer i zadzwoń. Bedziesz miala informacje z pierwszej reki.
Tak czy siak bardzo prawdopodobne ze ze mimo iz UOKiK potwiedzi to co napisalem, to developer i tak sie wypnie. W takiej sytuacji pozostanie sad ale nie warto.
I have to turned off (also disabled in start-up) occasionally i turn it on to do a scan... is that sufficent? or should it be on all the time? I already have AVG-Anti Virus and Spybot S&D hydroxycut reviews
My McAfee popped up saying that it blocked a trojan. If I go do restore, check the box that lists the trojan, then go to delete as an action, will that completely remove it from my computer? forex robot