ďťż

grueneberg

Informacja ta pojawiła się już w innych wątkach oraz na tablicy ogłoszeń, lecz na wszelki wypadek wyciągam "na wierzch":

Na 29.09.2009 godz. 19 w budynku LO przy ul. Dzieci Warszawy 42 zostało zwołane zebranie Członków Wspólnoty Mieszkaniowej. Porządek zebrania przewiduje zmianę sposobu zarządzania nieruchomoscią poprzez rozwiązanie umowy z Marvipol S.A. oraz powierzenie go zarządowi złożonemu z osób fizycznych.

Apel do wszystkich, którzy nie sa pewni swojej obecności o zglaszanie się do opiekunów klatek w celu udzielenia pełnomocnictwa (jeśli nie zostało udzielone wcześniej).

UPDATE: Dziś poczta dostarcza listy polecone o tej samej treści.


Drodzy sąsiedzi,

poniżej zamieszczam podsumowanie wczorajszego zebrania wspólnoty.

Udało nam się zebrać od Państwa ponad 120 pełnomocnictw, dodatkowo na spotkanie przybyło ok. 70 osób (również tych, którzy dali nam swoje pełnomocnictwa), za co bardzo dziękujemy

W trakcie spotkania, w obecności Pana Piekarka oraz prawnika – z ramienia Marvipolu, przegłosowaliśmy uchwałę dotyczącą odwołania firmy Marvipol S.A. z funkcji zarządcy naszej nieruchomości ilością 51,915% udziałów (167 osób głosowało, z czego 163 głosy były „za” oraz 4 – „przeciw”).

Następnie zostały przedstawione i krótko zaprezentowały się potencjalne osoby do składu zarządu (7 osób spośród „opiekunów klatek” oraz 2 osoby spośród mieszkańców obecnych na zebraniu i 1 przedstawiciel lokali usługowych).
Mieszkańcy zdecydowali, iż nowy zarząd będzie się składał z 5 osób, po czym była możliwość oddania głosu kolejno, na każdego z kandydatów. Pierwsze 5 osób spośród wszystkich kandydatów, którzy uzyskali największą liczbę Państwa głosów, stanowi obecnie nowy zarząd naszej wspólnoty mieszkaniowej.
Oczywiście, w dalszej części spotkania została w tym celu przegłosowana uchwała dotycząca powierzenia zarządu przez wspólnotę/mieszkańców wyłonionej grupie ilością 52,723% udziałów (spośród 163 głosujących, 1 osoba była „przeciw”, pozostali „za”).

Zatem, drodzy mieszkańcy, choć wiele mieszkań stoi jeszcze pustych, to przy Waszym wsparciu udało nam się osiągnąć to, do czego wspólnie dążyliśmy od kilku miesięcy, to co będzie również stanowiło podstawę do dalszego działania.

WAŻNE:
Nowy Zarząd Wspólnoty "PLATANY" przejmie odpowiedzialność za zarządzanie nieruchomością od 1 stycznia 2010 r.
Natomiast do 31 grudnia 2009 r. zarząd będzie sprawował Marvipol SA., aby zakończyć w sposób bezkonfliktowy i płynny współpracę z podmiotami świadczącymi usługi na rzecz naszej Wspólnoty Mieszkaniowej.

Wszystkim, obecnym i nieobecnym na zebraniu, mieszkańcom dziękujemy za dotychczasową współpracę.

P.S.
Na koniec zebrania, głos zabrał przedstawiciel lokalu usługowego 313 - w sprawie pozwolenia na sprzedaż alkoholu - będą się dopiero starać.
Obecni na zebraniu mieszkańcy, mieli możliwość przedstawienia swoich wątpliwości oraz zadania nurtujących ich pytań.
Jednocześnie chciałabym zaznaczyć, że jest to pierwsza osoba, która zadała sobie trud żeby porozmawiać z mieszkańcami bezpośrednio.

Więcej informacji, z pewnością ukaże się w najbliższym czasie. Dołożymy wszelkich starań, żeby byli Państwo informowani o wszystkim na bieżąco.

Pozdrawiam
Super ! ! !
Dopiero teraz czytam, bo dziwnym zbiegiem okoliczności osiedlowy internet "padł" wczoraj około południa i do dziś nie działa
mam nadzieje,że nowy zarząd dotrzyma obietnicy złożonej na zebraniu i nie będzie pobierał wynagrodzenia za swoją pomoc


ja uważam że zarząd powinien dostawać pewne wynagrodzenie, będzie to przynajmniej gwarancją że nie będzie szukać dodatkowych źródeł przychodów przy podpisywaniu firm z dostawcami usług.

mam nadzieje,że nowy zarząd dotrzyma obietnicy złożonej na zebraniu i nie będzie pobierał wynagrodzenia za swoją pomoc

prosze nie odbierac tego personalnie,

chodzi tylko o to żeby zarząd czuł jednak pewną odpowiedzialność za to co robi
poza tym
chcę żeby zarząd się angażował w swoje działania i chcę móc zarząd z działań rozliczyć choćby w formie raportów i planów działań.

dlatego uważam że minimalne wynagrodzenie powinni pobierać.

mam nadzieje,że nowy zarząd dotrzyma obietnicy złożonej na zebraniu i nie będzie pobierał wynagrodzenia za swoją pomoc

Decyzję w tej sprawie podejmuje zebranie właścicieli, a nie sam zarząd.

naszą jedyną intencją jest stworzenie systemu, który pozwoli skutecznie zarządzać nieruchomością - planować rozwój i zakup usług.

moze i sformulowanie którego użyłem nie było zbyt fortunne. nikogo nie oskarżamy ani nie sugerujemy złych intencji. nie ma złych ludzi - są złe systemy.

proszę nie brać tak do siebie wszystkiego.
chyba te 3 miesiące na pozostanie marvipolu to nie był najlepszy pomysł, teraz to olewka na całego, nawet zarządcy nie chce się zagrodzić wjazdu od strony ebejotu, tak żeby samochody nie niszczyły trawy i chodnika.
może nowy zarząd coś wpłynie na tego,no, tego Pana?

chyba te 3 miesiące na pozostanie marvipolu to nie był najlepszy pomysł, teraz to olewka na całego, nawet zarządcy nie chce się zagrodzić wjazdu od strony ebejotu, tak żeby samochody nie niszczyły trawy i chodnika.
może nowy zarząd coś wpłynie na tego,no, tego Pana?


Kiedy można sformuować zarzut o "działanie na szkodę" zarządzanego podmiotu?
Orientuje się ktoś z sąsiadów?
jeszcze z ostatniej chwili, właśnie dostałem maila od tego " fachowca", że nasze zadłużenie wynosi 90 000zł i żebym nie zawracał mu " głowy innymi sprawami", a do tego zadał mi pytanie czy chcę mieć ciepło w domu w jesienne wieczory.

Jeszcze raz proszę nowy zarząd o reakcję, bo w styczniu 2010 okaże się, że zostawią nas z jakimiś chorymi, wymyślonymi długami a może i kredyt jeszcze wezmą na Wspólnotę? A co? Nie stać ich?
pozdrawiam
Zgodnie z podjętą uchwałą zarząd formalnie zacznie działać od 1 stycznia 2010 r. Do tego momentu osoby powołane do zarządu, są zwykłymi mieszkańcami. Oczywiście nie uciekamy przed problemami i będziemy podejmować działania aby je rozwiązać, ale też jesteśmy „narażeni” na takie same odpowiedzi administratora.
Obecnie osoby powołane do zarządu wspólnoty, zajmują się wyborem firmy i negocjacją warunków umowy z przyszłym administratorem nieruchomości.
Powracając do tematu zadłużenia, przede wszystkim trzeba się dowiedzieć jak „bardzo” są to przeterminowane należności i jakie podjęto kroki w celu ich wyegzekwowania.
Trzeba sobie również zdać sprawę, że przy tak licznej wspólnocie, zawsze będą występować jakieś zaległości – proszę tylko nie odczytywać tego jako próbę usprawiedliwienia obecnego administratora.
Co do kredytu to bym się nie obawiał, gdyż musiałaby być podjęta uchwała wspólnoty w tej sprawie (czynność ta przekracza zwykły zarząd a więc wymagana jest uchwała wspólnoty).
Należy się tylko obawiać „gwałtownego” wzrostu zadłużenia i braku działań w celu jego wyegzekwowania. Oczywiście brak działań, ze strony obecnego zarządcy, należałoby odebrać jako działanie na szkodę naszej wspólnoty. Ale po części, to od każdego z nas, zależy czy to zadłużenie będzie rosnąć.
Pozdrawiam
Gratulacje nam wszystkim
A skąd ma Pan takie informacje że jako wspólnota jesteśmy zadłuzeni i tego zadłużenia mamy się obawiać? Bo pisal o tym tylko Pan Piekarek na jednej z kartek wywieszonych na drzwiach.... na marginesie zadluzenie rzędu 100 000 to zadluzenie które może być jedynie aktualnym balansem wspólnoty. Każda firma żyje w ciągłym zadłużeniu ponieważ każdy posiadacz faktury z terminem płatności jest zadłużony...

Czy Marvipol już przekazał Państwu wszelkie dokumenty i potwierdzili Panstwo te informacje?
Dobrze rozumiem, że teraz czeka nas podwyżka czynszu?

Swoja drogą... ciekawe skąd taka zbieżność komunikatów Marvipolu i 'Zarządu'? Również tłumaczenie Atrium 21 odnośnie horrendalnych podwyzek czynszu opiera sie o 'zadłużenie wspólnoty' hmmmm....
hop hop? zadałem Państwu pytanie.
nie wiem komu sąsiad zadał to pytanie, ale , że pisałem o zadłużeniu to obecnie mam na mailu od P. Piekarka kwotę 87000zł zadłużenia.
za każdym razem otrzymuję podobną kwotę jak proszę o jakąś naprawę, teraz prosiłem o pomalowanie ubytków przy zjeździe do garażu przy okazji malowania elewacji - stąd odpowiedź zarządcy.
Wcześniej mam obietnicę, że przy okazji elewacji zrobią też garaż , jednak to już nieaktualne.

nie wiem komu sąsiad zadał to pytanie, ale , że pisałem o zadłużeniu to obecnie mam na mailu od P. Piekarka kwotę 87000zł zadłużenia.
za każdym razem otrzymuję podobną kwotę jak proszę o jakąś naprawę, teraz prosiłem o pomalowanie ubytków przy zjeździe do garażu przy okazji malowania elewacji - stąd odpowiedź zarządcy.
Wcześniej mam obietnicę, że przy okazji elewacji zrobią też garaż , jednak to już nieaktualne.


Witam;

przynajmniej coś odpowiedzieli. Swoją drogą jestem ciekaw, jak postępuje analiza ksiąg wykonywana przez Zarząd. Czy Zarząd ma może jakieś spostrzeżenia w tej sprawie?

Pozdrawiam
Bartosz Posieczek