ďťż

grueneberg

Witajcie,
Liczymy na wsparcie z Waszej strony w postaci sugestii, uwag i konstruktywnej krytyki .

Pozdrawiam, Leszek Nowak (Zarząd)


Drogi Leszku,
W imieniu swoim jak(zapewne w imieniu rodziców najmniejszych pociech) prosiłbym o zajęcie się placem zabaw dla naszych maluchów. Pytanko drugie czy można by zaadoptować pomieszczenie pomiędzy 5A i B na pomieszczenie do zabaw dla dzieciaków. Stoi bezużyteczne żadnego sklepu raczej tam nie będzie, na pomieszczenie na zebrania wspólnoty za małe może by tak zrobić tam pomieszczenie do zabaw na zimne i deszczowo/ śniegowe dni?
Witaj Roj ,
w kwesti pomieszczenia w 5 B mieliśmy z Leszkiem taki sam pomysł żeby zrobić pomieszczenie dla dzieci ale ,
po pierwsze tylko 26 metrów,
po drugie brak wentylacji oraz sanitariatow , woda itp
wiec padła sugestia na pomieszczenie zarządu , gdzieś trzeba trzymać wszystkie dokumenty no i musimy być dostepni dla mieszkancow.
Lokal nie jest wydzielony jest częścią wspólna czyli sklep kiosk itp tez odpada.
Pozdrawiam
Artur ( zarząd.)
Zapytam was ponieważ ani RED ani Patio nie odpowiedzieli nam. Dlaczego wnida przy 4AiB jest już od ponad miesiąca wyłączona. Z tego co sie orientuje usterka powinna być naprawiona i usunieta w ciągu 14 dni a ta awaria trwa już ponad miesiąc i w tym miejscu chciałby poruszyć kwastię podjazdu ponieważ nie wiem czy pamiętacie ale te windy przy większym mrozie nie będą działały. Więc zostanie nam dobra wola sąsiadów lub zapisanie żon na siłke aby w lato poćwiczyły podnoszenie ciężarów. Bo sugestia Pań z RED'a że należy używać do tego celu garażu jest wg mnie trochę śmieszna.


bo winda już nie jest zepsuta (chociaż chyba też i nie naprawiona) ona teraz jest wyłączona z powodu budowy, po prostu zamiast zabezpieczyć ją od strony budowy, dla REDa taniej było ją na jakiś czas wyłączyć, mają ją włączyć 1 lipca, wtedy też pewnie znowu zacznie być zepsuta
Czytałem sobie ciekawą lekturę forum "pogodne skorosze", i wniosek jeden mi sie nasuwa nasz Zarząd czeka ciężka i niewdzięczna praca- 1000 brutto na cały zarząd a wymogi jak dla zarządu korporacji. Życzę wam chłopaki powodzenia i nie zazdroszczę, bo przed wami kupa roboty i ogarnięcie tego bagna po Patio i RED'zie.
Dzięki ROJ za dobre słowa, ale też liczymy na pomoc waszą bynajmniej wsparcie duchowe.

Jeżeli chodzi o podjazd dla wózków to wczoraj wieczorem z Leszkiem robiliśmy jakieś rozeznanie w terenie ale do tego potrzebny jest projekt i ktoś kto go zrobi.
Co do windy to jutro wyjaśnię sprawę .
Artur
hej,
i już jest temat, dostałem dzisiaj umowę z RWE Stoen, podpisaną 21.06.2010 z taryfą C11. Oznacza to, że do dnia 21.06.2010 RWE Stoen nie dostało od REDa informacji o zakończeniu budowy i otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie. Dopiero ta informacja zmieni nam taryfy. Oczywiście taryfy grupy C są nieznacznie wyższe od taryf grupy G.
Po wysłuchaniu wyjaśnień Pana (o ile dobrze zrozumiałam wynajętego przez RED) zastanawiam się, kto jest odpowiedzialny za tak skonstruowaną umowę, a dokładnie jej cennik. Nie mogę pojąć, ze RED takze jest zaskoczony skandalicznie wysokimi stawkami. Jak mozna podpisać umowę nie znając jej dokładnych warunków. Uwazam, ze ktoś z RED powinien zostać pociągnięty do odpowiedzialności, a sprawa kwalifikuje się do zgłoszenia do stosowanych urzędów. A jeszcze sformułowanie, ze płacimy więcej, bo zuzyliśmy mniej zakrawa o groteskę. W dzisiejszych czasach jest to niedorzeczne!!!

Bardzo proszę w imieniu jak sądzę wszystkich mieszkańców Zarząd o twardą, nieustępliwą postawę w pozytywnym zakończeniu tej sprawy (nie przezyję kolejnego kilkutysięcznego rozliczenia za wodę i CO) jednocześnie z całego serca gratuluję wyboru i zyczę wytrwałości a i słuze- narazie duchowym - ale szczerym wsparciem.

Nie czuję się w tym osiedlu a tak luksusowo, aby ponosić tak wysokie biezace koszty utrzymania mojej rodziny...
Witam,
Jestem lokatorem klatki 5C i w daniach od 30 czerwca do 2 lipca na poziomie - 1 były remontowane i wykańczane tynki które wcześniej były wilgotne a następnie suszone.

Kilka dni po tym jak zostało to skończone i nie widać, żeby wilgoć która była tam wcześniej znikła a co więcej tynki w ogóle nie schną.
W związku z powyższym prośba do Zarządu o przypatrzenie się sprawie, szczególnie w kontekście przejęcia przez Wspólnotę budynku bo ewidentnie podlega to gwarancji (cały czas jest na poziomie garażu zarówno wewnątrz budynku jak i w garażu wilgoć).
to samo dzieje się w klatce 4B. Ten skurczybyk Tynk w ogóle nie chce schnąć- uparte bydle
Witam
w kwestii wilgoci w garażu i na poziomie -1 zostało wysłane stosowne pismo z zapytaniem do dewelopera
Czekamy na odpowiedż na piśmie

Pozdrawiam
Artur ( zarząd )
To dobrze ze już jakieś pismo poszło, oby coś zaczęli porządnie robić. Dodam, że w garażu przy 4A również jest olbrzymia mokra plama na kostce, która od wielu tygodni nie zamierza schnąć !
Witam wszystkich,

własnie skończyłam rozmawiać z Panią z RWE Stoen. Uzyskałam informacje, że:
- faktury powinniśmy zapłacić, gdyż może sie zdażyć tak, że temu kto nie zapłaci faktury odetną prąd,
- pozwolenie na użytkowaniem mają i wpłynęło ono 14 czerwca 2010 roku,
- taryfa G11 jest naliczana z chwilą dostarczenia pozwolenia na użytkowanie przez dewelopera, czyli od 14 czerwca 2010 roku,
- faktury są wystawione do końca czerwca, dlatego też zostanie przysłana faktura korygująca za ostatnie dni czerwca,
- jesteśmy naliczani już w taryfie G11,
- podobno opłaty handlowe, abonamentowe, itp. są dobrze wyliczone.
Pani powiedziała, że tak na prawdę reklamacje możemy składać do dewelopera, gdyż to on zawalił sprawę z opóźnionym dostarczeniem pozwolenia na użytkowanie.
Uzyskalam też informację, że w zaokrągleniu koszt jednej jednostki prądu w taryfie C11 to 0,52 zł a w G11 to 0,06 zł. Opłaty abonamentowe i pozostałe przy taryfie G11 też są dużo niższe, więc nasze rachunki powinny być o okolo 50% niższe.
I teraz pytanie c z tym robimy? Płacimy faktury? Czy wysyłamy pismo do Redu z żądaniem o zwrot poniesionych kosztów przez nas z ich winy?
Mogę wysłać pismo do RWE Stone z prośbą o kompleksowe wyliczenie faktury jaką byśmy musieli zapłacić przy założeniu, że deweloper dostarczyłby im dokumenty na czas.
Co robimy?
Nie pozostaje nam nic innego jak pozew zbiorowy... przeciwko RED.
Witam,

Mam kilka pytań:
- czy można uzyskać protokół ze spotkania wspólnoty. Firma zarządzająca strasznie miga się z udostępnieniem dokumentu
- Kiedy zostanie uruchomiony rachunek wspólnoty? Zgodnie z prawem RED nie jest już stroną i wszystkie pieniądze wpłacane w starym trybie "przepadają".
- Uważam, że w trybie pilnym powinno być zorganizowane spotkanie wspólnoty, na którym odwołana zostanie aktualna firma. Kilka powodów: dużo droższa niż mówi rynek (pewnie dla tego RED wpisał ją w akty notarialne), nic nie robi, opóźnia wszystkie działania na korzyść RED - na naszą niekorzyść (np. zebranie wspólnoty, uruchomienie rachunku bankowego itp.), całość odpowiedzialności przerzucono na zarząd wspólnoty (telefonicznie na każde moje pytanie dostaje skierowanie do zarządu) a biorą mnóstwo pieniędzy.

Pozdrawiam
Bohdan
Witaj BoGi

Odpowiem w imieniu zarządu:


- czy można uzyskać protokół ze spotkania wspólnoty. Firma zarządzająca strasznie miga się z udostępnieniem dokumentu

Dysponujemy narazie aktem notarialnym posiwadczającym zmianę sposobu zarządzania osiedlem. Wyniku głosowania nad uchwałami narazie niema, gdyż zarząd przy pomocy firmy Patio stara się zebrać wystarczającą liczbę głosów (w trybie indywidualnego zbierania głosów zgodnie z ustawą o własności lokali), by uchwały stały się prawomocne (50% +1 głosów/udziałów)


- Kiedy zostanie uruchomiony rachunek wspólnoty? Zgodnie z prawem RED nie jest już stroną i wszystkie pieniądze wpłacane w starym trybie "przepadają".
Rachunek wspólnoty został już założony - również przy współpracy z firmą Patio, gdyż to oni będą nim współzarządzać (przy autoryzacji 2 członków zarządu). Narazie nie mamy przegłosowanej ustawy o planie gospodarczym a rozliczenie z mieszkańczmi na aktualnych zasadach będzie mocno kłopotliwe i odbiegające od rzeczywistych kosztów i potrzeb.


- Uważam, że w trybie pilnym powinno być zorganizowane spotkanie wspólnoty, na którym odwołana zostanie aktualna firma. Kilka powodów: dużo droższa niż mówi rynek (pewnie dla tego RED wpisał ją w akty notarialne), nic nie robi, opóźnia wszystkie działania na korzyść RED - na naszą niekorzyść (np. zebranie wspólnoty, uruchomienie rachunku bankowego itp.), całość odpowiedzialności przerzucono na zarząd wspólnoty (telefonicznie na każde moje pytanie dostaje skierowanie do zarządu) a biorą mnóstwo pieniędzy.
Jako priorytet wyznaczyliśmy sobie sprawę obniżenia kosztów CO i CWU oraz wyjaśnienie sprawy STOEN.
Ceny firmy Patio są w okolicach średniej rynkowej. Zmiana firmy zarządzającej w tej chwili utrudniła by znacznie nam pracę. Konkurs na nową firmę zarządzającą i inne firmy obsługujące osiedle przewidujemy na wrzesień - październik.

W przypadku pytań lub wątpliwości proszę o kontakt na adres:
zarzad.alpha@gmail.com
Postaramy się wyjaśnić wszystkie niejasności.

Pozdrawiam i dziękuje za zaangażowanie, Leszek Nowak

P.S. Postaramy się w najbliższym czasie przygotować jakieś spotkania z zarządem i zainstalować skrzynkę na uwagi w formie papierowej.
Witam,

podobno wczoraj miało odbyć się spotkanie Zarządu z Redem i Stoenem, w celu wyjaśnienia faktur, które do nas przyszły.
Czy coś już wiadomo na ten temat?
Może zorganizowalibyśmy jakieś spotkanie wspólnoty razem z zarządem w celu omówienia ostatnio drążonych spraw, czyli stoen, cw, co, plany w związku z oświetleniem osiedla i klatek, itp.? Niestety ale nie wszyscy z naszego osiedla korzystają z internetu i może nie wiedzą co się dzieje.
Witajcie,

1. Podamy informacje oficjalnie w gablotach, ale dopiero w przypadku, gdy uda się coś ustalić / załatwić.

2. Meritum wczorajszego spotkania było przekonanie RED do podpisania uchwały o planie gospodarczym. Bez tego nie zabardzo mamy jak zbierać czynsz na opłaty. Rozmawialiśmy o RWE, SPEC, CO i CW, LM, zebraniu - głosowaniu, planowanych inwestycjach. STOENu nie było i nie będzie.

3. RED zapewnia, że w sprawie RWE wina jest w cłości po stronie RWE i zdają się to potwierdzać ich prawnicy. Aby uzyskać swoją opinię prawną musieli byśmy prawdopodobnie zatrudnić kancelarię prawną, a na to puki co nie mamy środków - czekamy na wynik rozgrywki RED RWE.

4. Sprawa CO i CW jest wyjaśniana wielopotokowo - Negocjacja stawek :SPEC URE, -Szukanie oszczedności w ramach instalacji osiedlowej.

5. Oświetlenie klatek schodowych - sprawa jest skomplikowana - wykonawca grozi utratą gwarancji w przypadku przerabiani instalacji (przeróbka jest konieczna w celu ograniczenia ilości żarówek)

6. Spotkanie informacyjno / organizacyjne można przygotować - potrzebna jest agenda - puki co nie ma środków na operacje w wersji papierowej. Wszystko robimy z prywatnych pieniędzy (przejazdy, telefony, wydruki)

Pozdrawiam, Leszek Nowak
Witam,
Jeżeli chodzi o jakiekolwiek wydruki służę pomocą chętnie wydrukuje pisma, ulotki w każdej ilości. Poproszę tylko info do godz 16 i tego samego dnia dostarczę materiał.
Witam
w dniu dzisiejszym odebrałem z biura dewelopera kartę z podpisanymi uchwałami ( wszystkie podpisy na TAK ) ,

więc od miesiąca sierpnia wpłaty należy dokonywać na konto zarządu o czym poinformujemy.

Nie wiem dlaczego tyle złego wypowiada się o Patio , myślę że BoGi chyba się nie dogadał , jeżeli występują jakieś zapytania proszę pytać Zarząd
,natomiast Patio nie jest upoważnione do rozsyłania i udostępniania wszystkim i wszystkich dokumentów Wspólnoty.

Pozdrawiam
Artur Zarząd..
Leszek,

Dziękuję za odpowiedz.

Artur,

To nie jest tak, że się nie dogadałem - bo przecież nie muszę się jakoś specjalnie dogadywać. Mam jedynie wrażenie, może mylne, że przez ten okres firma Patio niewiele zrobiła. Na pewno nie dali mi argumentów, żeby ich jakoś super cenić. Cieszę się jednak, że panujecie nad sytuacją i wszystko idzie mam nadzieję w dobrą stronę.

Pozdrawiam
Bohdan
Drogi Zarządzie,
Mam jedno pytanie ponieważ z obserwacji forum widzę zaangażowanie 2 z 3 członków zarządu co robi trzecia osoba z zarządu. Jak wszyscy wiemy Zarząd składa się z trzech osób a na forum widzę tylko Szanownych Panów Leszka I Artura więc pytam jak sprawuje się trzecia osoba czy w ogóle coś robi dla naszego osiedla? Bo jeżeli nie to może wotum nieufności na następnym spotkaniu wspólnoty dla tego Pana. Bo skoro we dwóch robicie coś co powinniście robić we trzech to nie fair.

Drogi Zarządzie,
Mam jedno pytanie ponieważ z obserwacji forum widzę zaangażowanie 2 z 3 członków zarządu co robi trzecia osoba z zarządu. Jak wszyscy wiemy Zarząd składa się z trzech osób a na forum widzę tylko Szanownych Panów Leszka I Artura więc pytam jak sprawuje się trzecia osoba czy w ogóle coś robi dla naszego osiedla? Bo jeżeli nie to może wotum nieufności na następnym spotkaniu wspólnoty dla tego Pana. Bo skoro we dwóch robicie coś co powinniście robić we trzech to nie fair.


Tez chciałem o to dziś zapytać.
Witam
Nie wiem czy te uwagi są akurat do zarządu, mam dwa spostrzeżenia. W weekend zauważyliśmy ze w nocy chodzi zraszanie trawy, czy to jest ustawione automatycznie? Wydaje nam się ze, jeśli w dzień pada deszcz to w nocy nie jest potrzebne marnowanie wody, na trzawnik, szkoda pieniędzy. Kolejna uwaga bardzo kochamy zwierzęta nie mamy nic przeciw tym dwom psiakom na naszym osiedlu jednak wychodząc dziś do pracy zauważyliśmy jak wygląda elewacja jest strasznie ubrudzona, należałoby zwrócić uwagę w biurze budowy na zabezpieczenie jej przed zwierzakami.
witam

Jeżeli chodzi o podlewanie trawników to jest to system automatyczny, czujniki uruchamiają system zraszania.
Należy pamiętać że mieliśmy upalne dni a taka ilość deszczu co popadała to prawie nic, oczywiście można wyłączyć podlewanie a za parę dni będzie post ( Dlaczego wyschła trawa ? )

Co do psiaków wyjaśnimy tą sprawę w dniu dzisiejszym ...

Pozdrawiam

Artur Zarząd..
w sprawie piesków sprawa załatwiona , są mieszkańcami naszego osiedla do soboty ( 07.08. 20010 )
po tym terminie pobrudzona przez pieski elewacja budynku zostanie odmalowana.

Artur Zarząd
witam,
Chiałam zapytać czy sa juz jakieś informacje w sprawie ekranówn na LM?
Właśnie a propos LM to co się dzieje z tematem wizualizacji, które miały zawisnąć na elewacji LM, miały być lasy wodospadu, później podobno młotki, pilniki i gwoździe tak mówiły Panie z RED'a. Ciekawy jestem co słychać w tym temacie
Hej,
w 4a leży od jakiegoś czasu kabel, od komórek lokatorskich (-1) do biura budowy (parter), czy wiadomo wam co to za kabel, czemu jest przeciągnięty przez klatkę i czy jest to zgodne z przepisami BHP?
Dzięki za informacje, postaramy się to wyjasnić.