ďťż

grueneberg

Witam, wczoraj w skrzynce dostałem od Firmy Supermedia umowę do podpisania-można to nazwać delikatnie przykazem w formie "jak nie podpiszesz to nie będziesz miał telewizji" i ten czas podpisania dziś mamy 12 sierpnia a jak nie podpiszę do 31 sierpnia będę słono płacić za przyłączenie 183zł brutto. Supermedia myślą, że są jedyną firmą która dostarcza Media?!

Moim zdaniem trzeba Poprosić Zarząd Naszej Wspólnoty o ofertę jak największej liczby Firm dostarczającej media i wybranie najbardziej korzystnej.


Witam

Również dostałem to pismo od Supermedia i mam kilka pytań:

1. Czy supermedia może nam przesłać nową umowę i zerwać starą za pomocą zwykłego listu i ogłoszenia na tablicy? Czy nie powinna tego uczynić listem poleconym?
2. Czy nie obowiązuje nas jakiś okres wypowiedzenia starej umowy?
3. Czyje są urządzenia i okablowanie naszego budynku?

Może ktoś się orentuje w tych sprawach i coś doradzi. Jestem za tym, aby wspólnie poprzez Zarząd negocjować z Supermedia gdyż indywidualnie nic nie zdziałamy.

Pozdrawiam

Witam

Również dostałem to pismo od Supermedia i mam kilka pytań:

1. Czy supermedia może nam przesłać nową umowę i zerwać starą za pomocą zwykłego listu i ogłoszenia na tablicy? Czy nie powinna tego uczynić listem poleconym?
2. Czy nie obowiązuje nas jakiś okres wypowiedzenia starej umowy?
3. Czyje są urządzenia i okablowanie naszego budynku?

Może ktoś się orentuje w tych sprawach i coś doradzi. Jestem za tym, aby wspólnie poprzez Zarząd negocjować z Supermedia gdyż indywidualnie nic nie zdziałamy.

Pozdrawiam


Witam,

Postaram się rozwiać wszelkie Państwa wątpliwości:

Ad.1. Jeżeli chodzi o osoby korzystające wyłącznie z sygnału podstawowego, sprawa jest jasna: jedyna umową regulującą warunki świadczenia tejże usługi była umowa między Jaz-Bud a SUPERMEDIA, która została wypowiedziana przez Jaz-Bud. Część mieszkańców podpisało osobne umowy z SUPERMEDIA na dostęp do sygnału satelitarnego - wysyłając list nie zrywamy z tymi osobami umów, a jedynie proponujemy podpisanie nowej umowy indywidualnej.

Ad.2. j.w.

Ad.3. kable w lokalach zgodnie z prawem są własnością właściciela lokalu.

Pozdrawiam,
MSz
Czy to oznacza, że wreszcie będzie możliwość podpisania umowy z jakimś dostawcą kablówki np. UPC?


Ja również otrzymałem list z wezwaniem do podpisania umowy i opłaty 107 zł za rok.
Nie zamierzam ani podpisywać, ani płacić.
W dotychczasowych umowach nie było mowy o dodatkowych kosztach-jak chcą mieć z nas klientów niech pokryją koszty instalacji naszego budynku i eksploatacji ze swych zysków.
Wcześniej umówili się z Jaz-budem to ich strata.
Jestem pewien, że nie odłączą nam swych usług mimo braku opłaty za przesyłanie sygnału.
Ja w takim wypadku przestaję im całkiem płacić za Internet, telefon i tv cyfrową.
Stracą klienta, a ja poszukam czegoś innego.
Za 10 pln/mies. to będę miał chociażby http://telewizjanakarte.pl/ i mam przynajmniej kilka dobrych programów dodatkowo. Ja też nie zamierzam płacić Supermedii 10 pln, za te 6 kanałów - no biznes super.
Firma Supermedia chce wycisnąć z kasy jak tylko się da. Podłączenie i konserwacja zwykłej anteny nie są na pewno takie wysokie. Na pewno nie zapłacę takich pieniędzy.
To dziwna sprawa.
Czy ktoś może wie ( zna przepis) , czy deweloper nie powinien w oddanym budynku zainstalować anteny zbiorczej ?
Jeśli nie to nasz budynek niedługo będzie wyglądał zaantenowany jak w "rumuńskiej wiosce " ( nie obrażając nikogo ).
A może są jeszcze możliwości techniczne na poprowadzenie swojej anteny zbiorczej( tzn. anteny zbiorczej Wspólnoty z pieniędzy czynszowych )-myślę, że byłoby to najtańsze i najlepsze rozwiązanie.
Panowie przecież w czynszu było 6,10 PLN za utrzymanie tej instalacji. Rozumiem, że zniknie z czynszu a teraz trzeba płacić dla supermedia. Więcej bo nie wszyscy się zdecydują.
My nie płaciliśmy i nie płacimy 6,10 zł.
Taki haracz chciał nam narzucić Jaz-bud w zmowie z Supermedią.

W czynszu nie ma takiego punktu.
Paw masz jakieś złe dane.
Tak naprawdę to za konserwację to mógłbym płacić 6,10 zł ALE ZA CAŁY ROK.
Czy nie widisz Paw, że oni chcą sobie odbić koszty okablowania naszego budynku i dalej zarabiać na "frajerach"?

6,10 zł x 138 mieszkań x 12 miesięcy = Ho, ho.ho !

a teraz

107 zł x 138 mieszkań = jeszcze więcej !
Jak najszybciej trzeba się od nich uniezależnić. Już czekam na spotkanie wspólnoty. Wrzesień niedługo...

My nie płaciliśmy i nie płacimy 6,10 zł.

Masz częściowo rację. W naliczeniu z sierpnia 2008 było ale w grudniu ta opłata już zniknęła.
Witam,

Opłaty za dostęp do ZIT faktycznie nie ma w czynszu, wynika to z tego, że opłata ta zniknęła w momencie, gdy Jaz-Bud uznał, że wszelkie prawa i obowiązki przejęła utworzona Wspólnota i w związku z tym zaprzestał uiszczania należności za ZIT wobec SUPERMEDIA. Oznacza to że od ponad pół roku świadczymy Państwu usługę dostępu do ZIT bez opłat (z wyjątkiem osób, które płaciły dodatkowy abonament za sygnał SAT w kwocie 29 zł rocznie). Ci z Państwa, którzy twierdzą, że takiej opłaty nie było powinni zajrzeć do swoich opłat czynszowych sprzed kilku miesięcy (padła tu w dyskusji data: grudzień 2008 r.).

Dotąd otrzymywaliśmy niższą opłatę per lokal, za to za wszystkie lokale na osiedlu, w dodatku rozliczane wspólnie. Teraz, w sytuacji gdy nie wszyscy zapewne zdecydują się na dalsze korzystanie z ZIT oraz z uwagi na wyższe koszty związane z indywidualnym rozliczaniem pojedynczych lokali, jesteśmy zmuszeni podnieść cenę do ceny obowiązującej na większości osiedli obsługiwanych przez SUPERMEDIA.

Odpowiadając na pytanie dot. indywidualnych umów na dodatkowy sygnał satelitarny - indywidualne umowy zobowiązywały klienta do wniesienia opłaty w wysokości 29 zł rocznie za dodatkowy sygnał satelitarny. Sygnał ten nie może działać oddzielnie poza ZIT, stąd nie ma możliwości pozostania jedynie przy w.w. umowie. Osoby posiadające dotąd dodatkową indywidualną umowę na dodatkowy sygnał satelitarny po podpisaniu nowej umowy będą uiszczać niemal identyczną kwotę miesięcznie za taką samą usługę (uwzględniając opłatę wnoszoną dotąd w ramach czynszu).

PS. Podkreślam, że całe zamieszanie związane z przejściem na indywidualne umowy na dostęp do ZIT w żaden sposób nie dotyczy usług dostępu do Internetu i telefonu. Umowy zawarte na te usługi są odrębnymi umowami i nie zmienia się w nich absolutnie nic.

Pozdrawiam,
MSz
Panie z Supermedia.
Chyba źle dogadaliście się z Jaz-budem, a miało być tak pięknie... rżnąć ich ile się da.

Proszę wytłumaczyć : dlaczego taka duża opłata za ZIT ? ( kalkulacja ).
Przecież Wy nic już teraz nie robicie, a chcecie sporo kasy.
I druga sprawa : dlaczego nie płacicie Wspólnocie za wydzierżawienie miejsca na Wasze kable, skrzynki i zużywaną energię ?

Czekamy na odpowiedź.

Doprowadzicie tylko do tego, że na budynku zawisną nowe anteny.
Co by rozwiać wszelkie wątpliwości:

To prawda że:

- od stycznia, czyli od przejęcia zarządu przez Wspólnotę użytkownicy nie płacą za podstawowy sygnał opłaty,
- umowa z Jazbudem wygasła z końcem roku 2008,
- oplata od lokalu uwzględniona w umowie z Jaz-budem wynosiła 6.10 zl, czyli mniej niż to co zaproponowano nam teraz,
- zarząd nie podpisal umowy zbiorczej na dostawe sygnalu ---> oznaczałoby to obciążenie kosztami wszystkich lokali, tych w których nikt nie mieszka, które nie korzystaj z sygnału, albo które maja podpisane odrębne umowy z Supermedia, a tego oczywiście Zarząd nie zamierza zrobić.

TO NIE JEST PRAWDA, ze od stycznia mieszkańcy nie ponoszą kosztów sygnału telewizyjnego.

Przedstawiciel Supermedia nie wspomniał, ze mimo naszych licznych próśb, pism, ponagleń, Supermedia nie podpisała umowy ze Wspólnota na pozwolenia na zamontowanie na dachu oraz w budynku niezbędnej infrastruktury oraz na korzystanie z energii elektrycznej.

Koszty użytkowania i energii elektrycznej ponosi wiec Wspólnota, czyli wszyscy lokatorzy.

Co więcej Supermedia świadomie podpisuje umowy (zarówno te dotychczasowe, dotyczące dodatkowych usług, jak i te dotyczące tylko podstawowego sygnału), których postanowien nie jest wstanie wyplenic. Nie jest wstanie zagwarantować ciągłości sygnału, bo na przykład ja, będąc nie oglądającym telewizji członkiem Wspolnoty mam prawo dziś wieczorem odłączyć wtyczkę i sygnal padnie. A Supermedia nie będzie miała prawa tej wtyczki z powrotem wlaczyc, bo ich w ogóle nie ma prawa być na posesji.

Reasumując, Supermedia ma dobry pomysł ze swoja inicjatywa. Proszę jednak zażądać przed podpisaniem umowy oświadczenia, ze firma ma prawo działać na naszej posesji i ze uregulowała związane z tym opłaty (w tym te zalegle). Proszę się też upewnić, że w umowie jest klauzula dotycząca odszkodowania za nie wywiązanie się z umowy, w przypadku gdy sygnał z braku prądu nagle padnie.

Pozdrawiam

Monika Karczyńska
Czekamy na odpowiedź Supermedii dotyczącej wypowiedzi Moniczki.
Panie Macieju, niech Pan nie da się długo prosić, aczkolwiek wykonuje Pan pracę wskazaną przez zwierzchników.
Czekamy...
Sprawę trzeba załatwić w sposób prosty: odkupić od firmy Supermedia antene i jej cały osprzęt lub postawić nową, której właścicielem będzie wspólnota (zależnie od tego co będzie tańsze). Zwykła antena do odbioru z nadajników naziemnych nie wymaga wielkich kosztów utrzymania, a jak będzie nasza to sygnał będzie za darmo dla wszystkich mieszkańców. Podejrzewam, że całkowite koszty utrzymania i konserwacji mogłyby się zmieścić w kilkuset słotych rocznie.

Proszę wytłumaczyć : dlaczego taka duża opłata za ZIT ? ( kalkulacja ).
Przecież Wy nic już teraz nie robicie, a chcecie sporo kasy.
I druga sprawa : dlaczego nie płacicie Wspólnocie za wydzierżawienie miejsca na Wasze kable, skrzynki i zużywaną energię ?


Jeżeli chodzi o pierwsze pytanie - podniesienie opłaty za ZIT już uzasadniałem:

Dotąd otrzymywaliśmy niższą opłatę per lokal, za to za wszystkie lokale na osiedlu, w dodatku rozliczane wspólnie. Teraz, w sytuacji gdy nie wszyscy zapewne zdecydują się na dalsze korzystanie z ZIT oraz z uwagi na wyższe koszty związane z indywidualnym rozliczaniem pojedynczych lokali, jesteśmy zmuszeni podnieść cenę do ceny obowiązującej na większości osiedli obsługiwanych przez SUPERMEDIA.

Opłaty, o których Pan pisze zostaną ujętę w umowie między SUPERMEDIA a Wspólnotą, którą podpiszemy niebawem. Opóźnienie w podpisaniu tej umowy nie leży po stronie SUPERMEDIA.

Co do korespondencji z Supermedia i tego kto czego nie chcial podpisac - odsylam do administracji, gdzie ta korespondencje mozna obejrzec.

Zreszta to chyba w tej chwili nie istotne. Najwazniejsze, ze umowa na eksploatacje urzadzen bedzie wkrotce podpisana. Jak narazie analizuja ja prawnicy Supermedia.

MK
witam
moze nie jest to odpowieni watek, ale ... czy sprawa tego czy zaplacimy 6.10 miesiecznie mniej czy wiecej jest najwazniejsza jaka istnieje ? wedlug mnie inne sprawy (ziemia, droga, usterki) sa chyba troche wazniejsze, w zwiazku z tym czy gdzies jest dostepna informacja o dzialaniach w tych sprawach ?
Zarzad wlasnie podpisal umowę z Supermedia dotyczącą użytkowania przez Supermedia z energii elektrycznej i częsci wspolnych budynku.

Wsztystkie pozostałe informacje jak zawsze można uzyskac zwracajac sie droga mailowa do zarzadu (zarzad.narwik24@gmail.com), telefonicznie do administratora, lub w czasie dyżurow administracji w poniedzialki, a od niedawna także w piątki.

Pozdrawiam
MK
Czyli mogą legalnie podpisywać umowy indywidualne?
A jest planowana umowa na dostarczanie sygnału z anteny zbiorczej? Jakie są plany w tej sprawie?
Czy jest planowane podpisanie umowy z innymi dostawcami?
Szanowni Państwo,

W dniu 10 września doszło do ostatecznego podpisania umowy między SUPERMEDIA a Wspólnotą Mieszkaniową Narwik 24, regulującej warunki naszej obecności w budynku. Jednocześnie przystaliśmy na propozycję Zarządu Wspólnoty dotyczącą przedłużenia terminu podpisywania umów indywidualnych na dostęp do ZIT. Termin został przesunięty na 30.09, odłączanie sygnału rozpocznie się zatem dopiero 01.10 b.r. Stosowną informację na ten temat powinni Państwo otrzymać również ze strony Zarządu Wspólnoty.

Pozdrawiam,
MSz
Nie podoba mi się to, że supermedia jest monopolistą na naszym bloku!

I nie rozumiem dlaczego administracja oraz zarząd nie podjęli żadnych działań zmieniających ten stan rzeczy.

Na stronie urzędu
http://www.bemowo.waw.pl/...nia=true#att291

Znalazłem taką oto informację:

Zawiadomienie o wszczęciu postępowania w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na budowie kanalizacji teletechnicznej (telewizji kablowej UPC) wzdłuż ul.Lazurowej z odejściem wzdłuż ul.Narwik i ul.Górczewskiej, na działkach o nr ew.: - 40/3, 40/4 z obrębu 6-13-14, - 92/2, 99/3, 99/4, 108/1, 102/1, 110, 117/2, 117/3, 117/1 z obrębu 6-11-02, - 1/2, 1/3, 9/2, 9/3, 9/4, 9/5, 9/6 z obrębu 6-11-09, - 1/4, 1/1, 1/2 z obrębu 6-11-12 w Dzielnicy Bemowo m.st.Warszawy.
(ostatnia aktualizacja 18-01-2008) ...więcej

Wydaje mi się, że zarząd powinien zwrócić się do czołowych firm z tej branży abyśmy mieli wybór mediów (TV, Internet, telefon). Nie upieram się przy UPC chociaż byłem ich wieloletnim klientem i byłem zadowolony z ich usług. Ale supermedia nie oferuje nic poza kabelkami i umową na czas określony z dostępem do bezpł. mediów

Supermedia nie oferuje nam bezpł. dostępu do sieci kablowej (zawsze będziemy im płacić 9,9 zł). W ASTER i UPC przy wyborze szerszej gamy kanałów opłata jest tylko jedna (bez tych 9,90 zł).

O zgrozo!!! Zróbmy coś z tym wałkiem po Jaz-Budzie
Popieram przedmówcę i przyłączam się do prośby..
i jak postępy?
nothing
Witam,

Do tej pory czytałam wszystkie wypowiedzi na naszym forum, nie odnosząc się do żadnej z nich, ale to co się dzieje z naszym dostępem do podstawowych kanałów telewizyjnych to jakaś kpina.
Od 1,5 roku nie ma w domu normalnej telewizji. Moje podstawowe kanały funkcjonują wyłącznie za pomocą wystających dwóch metalowych badyli z mojego telewizora i usilnych kręceniach nimi celem osiągnięcia w miarę dobrego obrazu. Byłam spokojna, bo telewizor mały i jakoś dawało się to znieść. Aż do dnia dzisiejszego. Kiedy postanowiłam w końcu zawalczyć o normalną antenę. Co się okazało jest misją wręcz niemożliwą do osiągnięcia. Po kontakcie z administratorem okazało się, że w dobie XXI wieku nie ma na Ulicy Narwik 24 możliwość otrzymywanie bezpłatnej telewizji w kablu. Pan administrator poradził zaapotrzeć się w antenę pokojową, bo ta w kablu długo jeszcze nie będzie działała. Ewentualnie podsunął pomysł montowania tależa na balkonie.
Przecież to jakaś paranoja z tymi balkonami. Niedługo normalnie każdy balkon bedzię miał antenę, tylko po to żeby okolo godziny 20 obejrzć wiadomości. A poza tym to nie jest rozwiązanie.
Dlaczego nie mogliśmy dogadać się z Supermedią, dlaczego nic nie jest robione w kierunku pozyskania innych dostawców?
Przecież na to brakuje słów, że człowiek od tak długiego czasu nie ma możliwości podałączenia do podstawowych kanałów telewizyjnych.

A.
Ja też w końcu napiszę na ten temat.
Na spotkaniu lokatorów (chyba drugim) międzysłowami było powiedziane, że żadnej firmie nie opłaca się ciągnąć swoich łączy do naszego jednego bloku. Jak się nie opłaca to nie zrobią - chyba że zapłacimy kilkaset tysięcy za te łącza - ale to też będzie zaraz afera "że jak to ?".
Proponuję się pogodzić z faktem, że mamy supermedię albo zawiesić sobie antenę. Co Zarząd może zrobić ? Może sobie rozmawiać, ale jak się nie będzie opłacało dostawcy dociągnąć łączy to szkoda czasu Zarządu na takie pogaduchy.

Mnie też ta sytuacja irytuje, ale nie zamierzam na forum przelewać swoich żali. Czekam, będzie drugi blok obok, będzie trasa ze studzienkami to może się coś zmieni. Na razie z zakłóceniami odbieram te 7 kanałów.
Ja proponuję sprawdzić jeszcze instalację, stan i jakość kabli w swoim mieszkaniu. Co prawda nie używam "podstawowych" kanałów w ogóle, tylko telewizji satelitarnej, ale dekoder HD Cyfry, pokazuje jakość sygnału w okolicach 4/5, i odbiór kanałów HD jest bardzo dobry (tak, tak, to idzie tym samym kablem co tradycyjna, nie satelitarna telewizja). Instalator (nie był pracownikiem Supermedia) ze skomplikowanym urządzeniem pomiarowym, stwierdził, że sygnał jest bardzo dobry i nawet pokazywał mi jak odbierane są kanały na swoim przenośnym telewizorku - wyglądało ok.
Oprócz początkowych problemów z prędkością dostępu do internetu i sposobu podpisania nowej umowy (to oni zerwali poprzednią i według mnie powinni albo sami przyjść podpisać nową, albo wysłać kuriera - panie u nich w biurze przyznały mi rację), nie mam nic do zarzucenia Supermedia. Internet działa w pełni z prędkością 4/4 Mbit/s.
Witam,

Mam pytanie do uzytkowników internetu z supermedii. Czy klopoty z predkoscią zniknely?
Widze tez kilka sieci lokalnych czy ktos za opłatą nie chcialby sie podzielic swoim dostepem?


Oprócz początkowych problemów z prędkością dostępu do internetu i sposobu podpisania nowej umowy (to oni zerwali poprzednią i według mnie powinni albo sami przyjść podpisać nową, albo wysłać kuriera - panie u nich w biurze przyznały mi rację), nie mam nic do zarzucenia Supermedia. Internet działa w pełni z prędkością 4/4 Mbit/s.


Ja "generalnie" też nie, tylko dlaczego cyklicznie, co kilka/kilkanaście dni jest problem? Co z tego, że jak się uprę, to dostanę zwrot pieniędzy np za weekend, w którym występowały problemy, jak tylko w taki weekend mogę sobie spokojnie z tego internetu skorzystać. Chyba naprawdę trzeba zrobić coś, aby mogli się do nas wprowadzić konkurencyjni operatorzy w postaci UPC, Aster, itd.

PS. Tak, teraz jest problem, możecie powołać się na zgłoszenie SM DOT #64573.
Nic nie wskazuje na to aby dostęp do netu poprawił się. Mam 2MB i już o tym pisałem, z mojego koma szybciej połączę się.
Nie łudźmy się, puki Jaz-Bud nie wykona ulicy narwik nie będzie innych dostawców poza wirtualnymi (podobnymi do supermedia).
Ja już pogodziłem się z cyklicznymi reklamacjami. Dzięki za info o nr problemu.
ehhh wczoraj to już w ogóle jakaś masakra nic nie chodziło.
Dzwoniłem do Supermedii i dowiedziałem się, że dziś mają wymienić urządzenia i wieczorem powinno być okej. Zobaczymy.
Znając od wewnątrz praktyki takich firm, sprzęt wymienią na taki sam i problem stanie się cykliczny...
ja otrzymalem taka odpowiedz

"na stacje bazowe zostal wgrany nowy firmware oraz linia zostala
przekonfigurowana. Powinno to rozwiazac problemy z praca lacza. Prosze o
sprawdzenie. W kolejnym okresie rozliczeniowym zostanie takze naliczony
rabat za okres obnizonej wydajnosci lacza."
tylko ze problem nie zostal usuniety
u mnie od wczoraj juz dobrze chodzi

u mnie od wczoraj juz dobrze chodzi
Połączenie po GPRSie działa mi stabilniej i bardziej deterministycznie niż to łącze. Dzisiaj o 11:29 dostałem maila z prośbą o sprawdzenie i zgłoszenie zostało "zamknięte" do czasu mojej odpowiedzi... Ręce opadają. Generalnie nie działa tak jak powinno od piątku wieczorem. Proponuję ubiegać się wszystkim o rabat za okres awarii.
juz w czwartek w nocy bylo cos nie tak
Z moich 4/4Mbit mam jakies 3,5/0,5 Mbit. właśnie zadzwoniłem do działu technicznego i pan stwierdził, że naprawa przyniosła krótkotrwałą poprawę i wystąpił ponownie jakiś problem.
Dzisiaj do ok. 16 powinni zakończyć. To już trwa tydzień.
Proponuję domagać się rabatu nie tylko za okres awarii, ale większego. Płacimy nie tylko za przepustowość, ale także za pewność dostępu, której w tym miesiącu na razie nie udało im się uzyskać.
Zdaję się, że Supermedia nie może sobie poradzić z problemem. Jest po dwudziestej internet prawie nie działa...
Łącze 1Mbs/1Mbs - Parametry bardzo niestabilne:
~980kbs/120kbs ping 125 ms
~626kbs/64kbs ping 245 ms
~2Mbs/830Mbs ping 24 ms
~890kbs/590kbs ping 100 ms
....
Czasem w ogóle nie działa.

PS. Testuje Speedtest'em
MEGAAWARIA=MEGARABAT

Pozdrawiam
Mamy chyba już 10 czy 11 dzień awarii...
W tej chwili mam 130/640(!) kbit/s. Pierwszy raz w życiu mam łącze o takim... powiedzmy serworwym rozkładzie pasma. Uplink szybszy od downlinka.
Tylko z pingiem 531ms to raczej serwera nie postawie.
Tja... Zadzwoniłem do superzjebów i tak: Miały być zmienione urzadzenia, podobno to zrobili ale nic to nie dało. Więc mówię że co w takim wypadku. Płacę za łącze 4/4MB a mam 300kb/150kb. Dowiedziałem się że naprawa potrwa kilka tygodni bo muszą przebudować łącze i jak mi się nie podoba to mogę napisać do działu reklamacji (napisać?!! Zawsze jak piszę maile to wogóle nie odpisują i mnie olewają) i nie będę płacił w czasie awarii. Tylko niech mi ktoś wytłumaczy co mi po tym?! Nie mam wogóle działąjącego internetu. Część pracy mogłem wykonywać zdalnie ale niestety teraz muszę spalać więcej paliwa, tracić więcej czasu bo po każdą pierdołę muszę jeżdzić. To jest SKANDAL!
oo... a ja się dzisiaj dowiedziałem, że być może koło tygodnia to jeszcze potrwa. Przez 12 dni przetestowano (uwaga!) 4 zestawy urządzeń i się nie udało usunąć awarii.
Myślą o pociągnięciu kabla (co może być dla nas nie głupie jeśli chcieli byśmy zmienić providera).
Kierownik działu technicznego zmienił temat kiedy stwierdziłem, że w 12 dni to można przetestować co najmniej 40 zestawów i pociągnąć kabel do Gdańska.


Myślą o pociągnięciu kabla (co może być dla nas nie głupie jeśli chcieli byśmy zmienić providera).


Jaki jest związek między jednym a drugim ?
Związek jest dość prosty. Łatwiej kabel odkupić, niż go kłaść od nowa.
Większość z firm nie chciała wejść do naszego bloku ze względu na to, że musiałyby załatwiać tony formalności związanych z położeniem kabla, a później jeszcze babrać się w samej instalacji. Niestety nie ma tutaj 500 mieszkań, gdzie może by im się to opłacało.
Odkupienie położonego już kabla od innej firmy jest dużo prostsze z formalnej strony.

Odkupienie położonego już kabla od innej firmy jest dużo prostsze z formalnej strony.

A od kogo mieliby odkupić ten kabel?


A od kogo mieliby odkupić ten kabel?


Od Supermedia było wcześniej info że może nas skablują. Uważem że nawet jak skablują to nie po to by komukolwiek odsprzedawać część pojemności. Większe marże są na rynku detalicznym szczególnie jak się jest kwazi monopolistą.
Jest dokładnie tak jak arti mówi. Póki nie będzie wykonana ulicy Narwik możemy zapomnieć o jakimkolwiek "okablowaniu" naszego bloku. Żaden operator nie dociągnie nam kabla bo dobrze wie, że przy budowie ulicy wykona to miasto. Moim zdaniem dla naszego bloku priorytetem powinna być walka o wybudowanie ulicy, a nie spory o blokowanie drogi przeciwpożarowej odśnieżanie chodników czy inne pierdoły.

Żaden operator nie dociągnie nam kabla bo dobrze wie, że przy budowie ulicy wykona to miasto.

Dla mnie to kompletna nowość że gmina odpowiada za budowę infrastruktury telekomunikacyjnej. Co więcej uważam że to stwierdzenie za nieprawdziwe. Wydaje mi się że również nie ma zgód na wykorzystywanie kanalizacji deszczowej.

Często małe firmy budują sieć "systemem gospodarskim" bez uzgodnień, bez zezwoleń, kabel do piachu na 10 cm, albo przewieszka na słupach. Nie wiem czy to była akurat Supermedia ale jedna firma w naszej okolicy podniosła straszny raban w związku z budową S8 bo im zniszczyli masę nieoficjalnej infrastruktury która była na planach. Zniszczyli oczywiście zgodnie z prawem bo formalnie nieistniejącą.
Oprócz wkopania kabla pod ziemię istnieje jeszcze możliwość wykorzystania słupów lub kanałów energetyki. Nie wiem czyje są te słupy które stoją przy Narwik, ale kiedyś zainteresowałem się legalnym przeciąganiem kabla po słupach należących do energetyków i telekomunikacji na Boernerowie. W obu przypadkach opłaty były poza zasięgiem osoby prywatnej, ale nie poza zasięgiem firmy dostarczającej sygnał na cały blok.

Jakoś ten prąd dopływa do naszego bloku, więc gdzieś już kable leżą. Nad naszą bramą wisi kabel energetyczny prowadzący do domu w głębi Narwik. Stąd wnioskuję, że słupy należą do energetyków.

Żaden z kabli jednak nie dochodzi do naszego bloku. Stąd można wnioskować, że energetycy mają też coś pod ziemią (i raczej jest to jakaś infrastruktura, a nie kabel prowizorycznie w ziemi).
Gazu też nam nie dowożą cysternami, więc śmiem twierdzić, że istnieje też jakiś kanał w którym leżą rury gazowników.

Kwestią jest tylko wykupienia od właściciela możliwości położenia kabla. Sama operacja instalacji kabla, może się wiązać z rozkopaniem Narwik, co usprawiedliwiałoby czekanie na wybudowanie tej ulicy.

Słyszałem też kiedyś, że energetycy już od dłuższego czasu oprócz prądu w wielu miejscach kładą od razu światłowody dla własnych teraźniejszych i rozwojowych celów, więc wcale nie powiedziane, że infrastruktura już jest. Tyle, że przez nikogo nie wydzierżawiona i nie używana.

Teoria z miastem doprowadzającym okablowanie telekomunikacyjne do bloku jest raczej daleka od prawdy. Nie słyszałem nigdy o takim przypadku.
Awaria trwa nadal ...
Przy najbliższej okazji musimy wpuścić inną firmę...
Na razie "olewają" nas z góry...
Zgłaszając wielokrotnie przez telefon awarię, słyszę że na razie nic więcej nie mogą zrobić ...
Supermedia = KATASTROFA

Awaria trwa nadal ...
Przy najbliższej okazji musimy wpuścić inną firmę...
Na razie "olewają" nas z góry...
Zgłaszając wielokrotnie przez telefon awarię, słyszę że na razie nic więcej nie mogą zrobić ...
Supermedia = KATASTROFA


nie sadzilem ze kiedykoliwek sie z Toba zgodze, ale stan ktory trwa od miesiac mnie juz tak wk***** ze gdyby byla jakakoliwek alternatywa (nawet drozsza, ale dzialajaca) to nie wachalbym sie ani minuty, prawdopodobnie gdyby takowa istniala to supermedia nie rozwiazaywala by problemu w miesiac, a w kilka dni, liczac sie z konsekwencajmi jakie mogloby to przynies, a tak .........

tak czy inaczej ja za grudzien placici nie zamierzam, moga mnie scigac, straszyc komornikiem itp.
wg mnie najszybszą, realną alternatywą będzie jednak internet przenośny - limity danych w sieciach komórkowych są już w miare rozsądne tzn. zakładając, że ktoś nie back up'uje internetu - no tyle, że cena wciąż pozostaje dosyć wysoka, ale tu ostatnio też się znacznie polepszyło (a zupełnie nie widać takiej tendencji w przypadku supermedii)- jeśli chodzi o transfery, to na iPlusie download (w naszym budynki) nie spada mi poniżej 200 KB/s, więc da się żyć .
niedługo pojawi się też alternatywa w postaci cyfrowego polsatu - w Q1'10 mają mieć hspa+, więc na poziomie szybkości nie powinno być problemu - pytanie oczywiście o cenę, ale myślę, że dla wszystkich, którzy mają od nich tv sat mogą się okazać lepszym wyborem niż supermedia.
Musi to być S$$$$$...pora awaria.
W rozmowie telefonicznej uzyskałem informację, że nic na razie nie mogą zrobić.
Potrwa to 2 tygodnie, może 2 miesiące ...
PORAŻKA
Z bezprzewodówką z komórek jest krucho. Nie wiem jak w Plus ale ja miałem Erze teraz mam w Orange i tu w budynku bez rewelacji. Polsat Cyfrowy czy Play w większości korzystają z cudzych BTS-ów. Do tego u każdego operatora jest coraz gorzez z zasiegiem. Stare umowy na BTS-y wygasają, nowych lokalizacji ludzie nie chcą udostępniać.

Na terenie Warszawy z bezprzewodowych jest jeszcze Sferia ? Korzystał ktoś kiedyś ma ktoś jakieś doświadczenia ?
z tymi BTS-ami to nieprawda - nie wiem skąd wziąłeś to info. Zasięg opów bywa w zależności od miejsca czasem słaby, czasem lepszy, ale nie spada (za pozwolenie opy płacą naprawde niezłe pieniądze, jak nie w jednym miejscu, to stawiają w drugim)- zresztą w mieście problem jest tak naprawde zaniedbywalnie mały (znam miejsca w wawie gdzie np. iplus nie łapie mi 3G, ale to są pojedyncze lokalizacje - jasne, że jak akurat tam masz blok, to masz pecha, ale to trzeba po prostu sprawdzić przed zakupem).

Być może chodziło Ci o pojemność sieci?, ale to zupełnie inna bajka, do zasięgu ma się nijak i nam "na wsi" póki co raczej nie grozi (łączę z btsem w babicach i zatkany jak narazie nie jest ).
Ja z koleji nie wiem jak w Orange i Erze, ale iPlusa mam i używam w naszym bloku, więc nie dam się przekonać, że nie działa

a tak w ogóle to Szczęśliwego Nowego Roku!!!!
Pracuje w branzy, przynajmniej w mojej firmie to powazny problem w ciagu ostatniego roku calkowita liczba BTS-ow zmalala.
witam Sąsiadów, czy ktoś z Państwa orientuje się czy istnieje jakaś alternatywa, poza dostępem przez komórke etc., kiedyś (dawno temu) chyba netia miała taką usługe że internet można było założyć wykorzystując jakieś łacze radiowe, czy ktoś z Państwa orientuje sie jak to wygląda itd., obecna sytuacja jest jakimś absurdem, ja rozumiem że awarię się zdarzają, ale ta trwa już od poltora miesiaca, supermedia ma nas chyba gleboko w powazaniu, bo z mojej perspektywy wyglada to tak ze nikt z tym nic nie robi.

@Czaja ile kosztuje Cie dostęp przez iPLUS'a, jakie są osiągane prędkości, jaki limit transferu, dzieki za info

pozdrawiam
Krzysiek
a ja myślałem, że ten problem występuje tylko u mnie. Interweniowałem w supermedia ale na nie wiele się to zdajE. Albo maja nas w dalekim poważaniu albo ta firma to jakiś bubel.
Będę składał kolejną reklamację. Moja prędkość z 2MB (powiedźmy realnych 1,5MB) zmalała do 50-100 KB.

Co do alternatywnych rozwiązań... obecnie korzystam z orange, mam możliwość bezpłatnego korzystania z netu. W bloku mam prędkość HSDPA i pobieranie danych nie stanowi problemu.

Gdybym miał wybrać wśród oferty operatorów komórkowych na dzień dzisiejszy wybrałbym iPlusa http://www.iplus.pl/
Jest najmniej zawodny i gwarantuje najlepsze warunki. Ostatnio wprowadzili usługę "iplusopobieracz", tj. możliwość pobrania do 100 GB miesięcznie w godzinach od północy do 9 rano - BEZPŁATNIE, coś niesamowitego
Niestety wszystkie usługi w technologiach GSMowych (no, powiedzmy, że pakietowych) mają jedną wadę. Może i świetnie nadają się do oglądania stron WWW, czytania poczty itd, to jednak ciągle mają te 150 - 200ms (i więcej, w zależności od technologii) opóźnień ze względów technologicznych, a dla niektórych nie jest to do przyjęcia
Mam iPlusa służbowego, więc nie kosztuje mnie nic . Wszelkie info znajdziesz pod linkiem, którego podał arti tj. na www.iplus.pl

Ze względu na fakt, że nie chcę się wiązać umową na 12 czy 24 miesiące jest to mój podstawowy dostęp do netu (Wasze doświadczenia też raczej nie skłaniają do podpisania umowy z supermedia) i tak jak pisałem wcześniej - transfery mam zwykle ok. 200 KB/s - czasem podchodzi pod 300, czasem spada do ok. 100, a czasem potrafi zerwać sesje (jeśli ktoś by kupował polecam wziąć modem na usb, a nie taki na pcmcia-stabiność bez porównania).

Szczerze - gdybym miał wybór to mimo wszystko ciągle wolałbym rozsądne łącze stacjonarne bez limitu danych, ze stabilnym transferem i wifi'em w domu (miałem UPC i byłem zadowolony ze stosunku cena/jakość;cena/szybkość). Dlatego właśnie tak jak pisałem - dla mnie internet mobilny będzie najszybszą realną alternatywą, natomiast najszybciej to wg mnie nie znaczy, że już .

MIwaszko - dla 99% zwykłych użyszkodników internet to www, poczta, youtube i facebook, a no byłbym zapomniał - 50% ruchu internetowego to strony porno , a do tego wszystkiego dostęp po gsm będzie się nadawał .

paw - czyżbyś pracował dla Orange? o ile się orientuję to tylko im w 2009 spadła liczba btsów i podtrzymuję co pisałem wcześniej - total btsów na rynku rośnie
Ja mam blueconnect służbowy i muszę stwierdzić, że do pracy zupełnie się nie nadaje - poziom irytacji z braku "responsywności" (jest jakieś polskie słowo, które to dobrze opisuje?) aplikacji, terminali itd, jest niestety zbyt wysoki aby uznać to za komfortowe rozwiązanie. Oglądanie stron, czytanie poczty jest faktycznie wygodne, gdyż mobilność rekompensuje inne braki tej technologii, a odnośnie samych transferów, to niestety nie wiem jak to wygląda. Nie używam takich łącz, do ściągania większej ilości danych.

I gdyby nie to, że Supermedia nie potrafi sobie poradzić z tą awarią, pomijając już kwestię zbyt dużej ilości klientów do posiadanej infrastruktury, to nie mam im nic do zarzucenia. Podobne przypadki miały miejsce zarówno w UPC, jak i w Asterze, TPSA, tudzież większych sieciach "kablówkowych", a jedyną, acz dużą różnicą, była kwestia obsługi klienta i szybkości rozwiązywania problemów/awarii. Tutaj niestety ręce opadają.
dziękuje Panowie za info, podsumowując - niestety nie ma alternatywy i pozostaje miec nadzieje ze supermedia (to slowo super az mnie w oczy kole) rozwiaze problem i bedzie dobrze
Mam pytanie do naszego opiekuna z ramienia Supermedii:
Dlaczego teraz w takim momencie nie odpowiada na nasze bolączki wywołane złą pracą Waszej firmy ?
Panie Macieju, niech Pan zabierze głos.
Chyba nam się to należy.
Bo za każdym razem, gdy zgłaszamy awarię to jesteśmy odstawiani z kwitkiem.
Gdzie Pan jest ... Panie Macieju... hallo ... awaria.
W sumie to alternatywa jest. W erze jest bezprzewodowy internet stacjonarny WiMAX (Era WiMAX ), a w orange'u po CDMA (Orange Freedom Pro ). Ceny troche wyższe niż w supermedii i transfer tylko do 1MB, ale jeśli stabilny to chyba warto się zastanowić.

Mam pytanie do naszego opiekuna z ramienia Supermedii:
Dlaczego teraz w takim momencie nie odpowiada na nasze bolączki wywołane złą pracą Waszej firmy ?
Panie Macieju, niech Pan zabierze głos.


W sumie też jestem ciekaw cóż takiego może nam powiedzieć owy opiekun.
Wysłałem do niego maila z linkiem do tego wątku - zobaczymy jaka będzie reakcja
U mnie jakby się poprawiło od poniedziałku. W zasadzie na speedteście pokazuje dokładnie to co mam. Nie zmienia to jednak faktu że przez ostatnie 1,5 miesiąca kompletna olewka Klientów.

edit: Odwołuję co powiedziałem, znowu porażka
Witam,

niedługo mam zamiar się tam wprowadzić (na Narwik 24), a internet to moje narzędzie pracy i to co czytam o supermedia zaczyna mnie przerażać. Zastanawia mnie że na Narwik 17 dostępny jest Aster, więc to chyba nie jest kwestia utwardzenia ulicy. Czy ktoś rozmawiał z Aster i wie może jak wyglądają ich plany co do Narwik 24? Jak jest z neostradą - jest dostępna? Czy ta ostatnia wpadka supermedia, to ich jedyna taka, czy ciągle są z nimi jakieś problemy? A tak swoją drogą to od 3 dni próbuje się dodzwonić do nich żeby uzyskać informację odnośnie parametrów świadczonych usług i wzoru umowy, ale niestety bez powodzenia - nikt nie odbiera.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za informację
U mnie wciaz problemy z internetem z Supermedia, osobiscie problemu nie zglaszalam i Supermedia przyslala mi fv z normalnymi kwotami do zaplaty. To niepowazne.. I mam zamiar jutro im o tym napisac. Jakie rabaty naliczyli Państwu z tytułu praktycznego braku dostępu do internetu w okresie grudzien - teraz? i czy w ogole naliczyli?

U mnie wciaz problemy z internetem z Supermedia, osobiscie problemu nie zglaszalam i Supermedia przyslala mi fv z normalnymi kwotami do zaplaty. To niepowazne.. I mam zamiar jutro im o tym napisac. Jakie rabaty naliczyli Państwu z tytułu praktycznego braku dostępu do internetu w okresie grudzien - teraz? i czy w ogole naliczyli?

Ja dzwoniłem w ubiegłym tygodniu do działu technicznego Supermediów i pan mi powiedział, że na przełomie stycznia i lutego (!!!) problem z internetem zniknie na dobre. Zapytałem jakie przewidują rekompensaty za ostatnie 2 miesiące ale nie był w stanie mi odpowiedzieć - jedynie poradził napisać pismo reklamacyjne.

U mnie wciaz problemy z internetem z Supermedia, osobiscie problemu nie zglaszalam i Supermedia przyslala mi fv z normalnymi kwotami do zaplaty. To niepowazne.. I mam zamiar jutro im o tym napisac. Jakie rabaty naliczyli Państwu z tytułu praktycznego braku dostępu do internetu w okresie grudzien - teraz? i czy w ogole naliczyli?

Rozmawiałem jakiś czas temu z kobietą zajmującą się płatnościami w Supermedia i oświadczyłem jej, że nie zamierzam zapłacić rachunku za grudzień. Nie protestowała i uznała, że powinienem poczekać na fakturę korygującą. Tak samo zamierzam postąpić ze styczniowym.
To jest jakas kpina chyba. Awaria, ktorej nie mozna naprawic od 2 miesiecy.
Orientuje sie moze ktos jak wyglada sytuacja z Neostrada w naszym bloku?
Według mnie firma Supermedia wycofuję się z Naszego bloku. Wymienili urządzenie na jakieś ledwo działające i utrzymują to jako tako póki są jakieś wpływy finansowe. Jak już nikt nie będzie płacił to firma zniknie (przynajmniej jako dostawca internetu). Opiekun osiedla też się sprawą nie interesuje. W rozmowie telefonicznej za każdym razem podają jakiś termin po którym już wszystko będzie OK. Mam tego dość - szukam innego dostawcy.

Takie moje zdanie.

Pozdrawiam
Na moją korespondencję, której tu nie przytoczę, dotyczącą obecnego działania internetu w naszym bloku otrzymałem następującą odpowiedź:


Witam,

aktualnie na Pana osiedlu są prowadzone prace modernizacyjne.
Prawdopodobnie do końca lutego 2010 roku zostanie doprowadzony światłowód.

Po zakończeniu prac zostanie przyznany rabat oraz wystawiona korekta.

Pozdrawiam.

--
Marta Szczurzyńska

Specjalista ds. Obsługi Klienta
e-mail: dok@supermedia.pl


Jedyny komentarz jaki się nasuwa: Taaaaaa....
Po pierwsze witam wszystkich Mieszkaniec klatki pierwszej 6 piętro z Balkonem na stronę Parkingu Na imię mi Michał Jeżdżę żółtą Pandą firmową Api Trade To tak w ramach przywitania żeby wszyscy wiedzieli kim jestem

Od dłuższego czasu również prowadzę rozmowy z "Kiepskiemedia" i mam podobne problemy co inni mieszkańcy. Co do tego terminu "rozwiązania problemu" to są po prostu żałośni. Ja zauważyłem że z netem dzieje się coś nie tak już pod koniec listopada. Interweniowałem tam kilka razy oczywiście jedyne co robią to przyznają mi rację i mówią że mogę napisać reklamację Co gorsza im bliżej każdego z wyznaczonych przez SM terminów usunięcia awarii dowiaduje się że ten termin się przesuwa. Jak ja z nimi ostatnio rozmawiałem usterka miała być usunięta do końca stycznia. Teraz już czytam że ktoś się dowiedział że do końca lutego ma być położony światłowód. Przestaje już wierzyć że cokolwiek zrobią tym bardziej położą ten światłowód. Będąc w siedzibie SM mój ojciec dowiedział się jeszcze: "Przecież nie puszczę techników na dach w takie mrozy". Hym... gdyby zareagowali o drazu to by usuwali usterkę w czasie kiedy mrozów jeszcze nikt nie przewidywał Ale dość już tego narzekania, bo myślę że wszyscy mamy podobne doświadczenia. Należy pomyśleć pomyśleć nad rozwiązaniem.

A więc pomysł mam taki:
Każdy z większych dostawców mediów (TV, NET, TEL) musi wiedzieć że inwestycja mu się opłaci. Proponuje więc wybrać jednego z czołowych dostawców w W-WIE i rozpocząć rozmowy. Tylko wiadomą sprawą jest że zwykła rozmowa typu nasz blok jest zainteresowany nie da żadnego rozwiązania. Dlatego też proponuję zebrać listę podpisów osób chętnych na korzystanie z danych usług wybranego dostawcy (nawet lepiej jakby się zdecydować odrazu na jakiś pakiet). Z taką listą pójść do biura dostawcy, dokładnie do działu handlowego i tam przedstawić swoje zapotrzebowanie. Mając takie papierki mamy czym zainteresować. Fatygując się do biura wiemy że nie zostaniemy olani. Taki jest mój pomysł. Bo ciągle narzekając a nie podejmując działań nigdy nie doczekamy się rozwiązania.

Co do technicznych spraw, skoro w bloku obok (Narwik 17) jest jakiś internet kablowy to okablowanie nas nie powinno być problemem. Wystarczy dociągnąć sygnał do nas a nie kłaść nową infrastrukturę (z resztą tym powinien martwić się dostawca).

No i propozycja na wybór dostawcy:
Moim osobistym zdaniem warto przemyśleć UPC. Dlaczego?
    Spray, Vectra ITP to firmy które może mają nieco niższe ceny, chociaż nie zawsze ale są niszowe. Nie mają ciekawej oferty dla osób które potrzebują rozbudowanego łącza internetowego i nie wiadomo jak ich usługi będą wyglądać na przestrzeni czasu bo są krótko na rynku.

    Aster- Firma naprawdę solidna jednak zatrzymała się trochę w miejscu i nie rozwija się dynamicznie a relatywnie ceny ma dosyć wysokie. Sam miałem Astera przez wiele lat kiedy mieszkałem na Woli i nie mogłem na nich narzekać. Ale ceny wysokie.


Co przemawia za UPC?
Naprawde ich łącza są szybkie. Jeżeli ktoś nie potrzebuje super szybkiego internetu ma do wyboru naprawdę tanie pakiety. Więc każdy znajdzie coś dla siebie. Łącze UPC mam u siebie w pracy. Owszem zdarzają się czasem przestoje jednak są usuwane w przeciągu kilku godzin. Z tego co mi wiadomo takie przestoje są spowodowane tym że blok w którym pracuje ma swoje lata i delikatne mówiąc infrastruktura jest także leciwa. U wielu znajomych na nowych osiedlach UPC chodzi już kilka lat bez najmniejszych przerw w dostawie.

Więc szanowni mieszkańcy, przemyślmy sprawę i weźmy się za to. Mam już dość obietnic naszego dostawcy że kiedyś będzie lepiej. Zapewne wiele osób korzysta z internetu nie tylko dla przyjemności ale tak jak ja również do pracy i nauki.
popieram inicjatywę Jedi i jestem za UPC

Pamiętajmy jednak, że rozmowy może prowadzić KenPol i to chyba za zgodą Zarządu naszego.

Nie wiem jak problem rozwiązał Narwik 17. Przypuszczam, że są podłączeniu do infrastruktury od przedłużenia ul. Górczewskiej (tj. chyba Warszawska), najlepiej skontaktować się z nimi. Wiem tylko, że ul Narwik nie posiada infrastruktury i póki JazBud nie wykona ulicy (zgodnie z projektem) nie będzie jej. Pojawił się pomysł, że niby dzielnica Bemowo pod koniec 2010 r. ma się tym zająć ale obecnie JazBud nie został zwolniony pełnoprawnie z tego obowiązku. Sprawa zaczyna się komplikować a Internetu jak nie było tak nie ma!
Wiesz Arti, póki mieszkańcy nie wezmą sprawy w swoje ręce to będzie d..pa. Myślę że warto przejąc inicjatywę i udać się do UPC. Pismo jako mieszkańcy czy wspólnota możemy złożyć sami. W ten sposób zainteresujemy dostawcę. Składając pismo możemy podać informację kontaktowe do administratora. Sprawa wygląda wtedy tak:

My piszemy do UPC > UPC rozpatruje naszą propozycję > UPC kontaktuje się z administratorem w celu nawiązania współpracy jako z organem zarządzającym.

Co do infrastruktury, skoro Narwik 17 mógł pociągnąć ją od Górczewskiej my też możemy w jakiś sposób. Nie wierzę w to że jest pociągnięta infrastruktura do Narwik 17 a potem nie ma nic. Myślę że tam też nie ma stricte infrastruktury. Nawet SM chce pociągnąć światłowód a nie ma infrastruktury. Więc jakieś możliwości są. Tylko trzeba zacząć działać. KenPol sam z siebie nie będzie walczyłbo średnio jest to w ich interesie. Wygodniej jest powiedzieć że się nie da i już.
Pomysł dobry, tylko nie ograniczałbym się do pytania jednego dostawcy, bo pierwszy z brzegu może nie być zainteresowany, taką współpracą, a poza tym może udałoby się wynegocjować lepszą cenę przedstawiając firmom co proponuje nam ich konkurencja. W skali kilkudziesięciu mieszkań ważne jest też żeby nie organizować zapisów i podpisów 10 razy, bo to trochę zajmuje. Uproszczony cennik pakietów plus lista z podpisem i wskazaniem pasującego pakietu. I tak dla każdego z dostawców. UPC jest ok, ale spróbowałbym jeszcze Vectry, bo mają troche niższe ceny, a niezawodność podobna.
Aster wyłączyłbym z tych pomysłów, bo i tak UPC przejmuje Aster
Hym... Vectra za 25MB/S (i nie ma szybszego netu) bierze 109zł. W UPC można mieć 30 za 90zł. I można mieć szybsze jak ktoś potrzebuje.

UPC
VECTRA

No i Upload w Vectrze marny.

Oprócz tego myślę że trudniej będzie zorganizować podpisy dla ofert dla kilku dostawców. A ceny dla klienta końcowego i tak będą sprawą mocno indywidualną- co wynegocjujesz to twoje. Odbiorca końcowy i tak nie będziem iał wpływu na ceny całej inwestycji wdrożenia. Chodzi o to żeby dostawca wszedł z usługami do bloku. Później będzie z górki.

Co do organizacji podpisów. Faktycznie warto przejść się po mieszkaniach z ofertą i cenami za dane pakiety i miejscem na podpis zainteresowanego- potencjalnego klienta. Wcześniej warto rozwiesić informacje w gablotach na klatkach że taka "akcja" będzie prowadzona. Jeżeli ktoś się zaoferuje i ma możliwość to warto zrobić dwa takie obchody. Jednego dnia w godzinach przedpołudniowych, drugiego dnia w popołudniowych.

Popołudniowy mogę załatwić

Fajnie jakby się zebrała grupa osób- Powiedzmy 3 osoby która przygotuje papierki zrobi zestawienie i listę miekszań z miejscem na podpis. Chętnie służę swoją osobą.
Uuu, to widzę, że o innej skali rozmawiamy. Ja myślałem raczej o prędkościach bliższych zwykłemu zjadaczowi youtube'a i onetu - od 1 do 8Mb/sek. Dodatkowo w Vectrze w nocy internet przyspiesza 2 lub 4-krotnie w tych zakresach, a w UPC tego nie ma.
Jednak nasza rozmowa chyba dowodzi, że różne są potrzeby i fajnie byłoby mieć jak największy wybór...
Zgadzam się że potrzeby są różne. Ale to już kwestia wtórna. Poprostu łatwiej będzie zorganizować całą akcję dla jednego dostawcy. A myślę że ktoś komu wystarcza 1mb/s w nocy nie będzie potrzebował 2mb/s. Najtańsze pakiety dla niewymagających to nie problem- u każdego operatora są. A niektórzy potrzebują coś więcej. A większość firm kończy na 8mb/s. Trochę mało. Wiadomo można się podjąć rozmów z dwoma dostawcami, tylko będzie to logistycznie trudniejsze przedsięwzięcie. A kablówki i tak nie dają zniżek tylko dlatego że konkurencja jest w bloku. Zniżki się dostanie po roku umowy np. kiedy powiemy że chcemy przejść do konkurencji. A konkurencją może być chociażby polsat cyfrowy który niedługo wprowadzi net. I takie UPC będzie się musiało liczyć z klientem który chce z nich zrezygnować pomimo tego że polsat infrastruktury nie będzie posiadał.
W sumie to jeszcze może byliby zainteresowani zrobieniem porządnej kablówki w bloku za rozsądne pieniądze. Zniknęłyby te wszystkie talerze i blok nie wyglądałby jak centrum badań kosmosmicznych.
Wiesz jeżeli wejdą z netem to i automatycznie z kablówką. Wtedy są pakiety i jest taniej A jeżeli chodzi o talerze. Kto będzie chciał to zostawi. Zresztą jest zawsze talerz zbiorczy na dachu.

Wiesz Arti, póki mieszkańcy nie wezmą sprawy w swoje ręce to będzie d..pa. Myślę że warto przejąc inicjatywę i udać się do UPC. Pismo jako mieszkańcy czy wspólnota możemy złożyć sami. W ten sposób zainteresujemy dostawcę. Składając pismo możemy podać informację kontaktowe do administratora. Sprawa wygląda wtedy tak:

My piszemy do UPC > UPC rozpatruje naszą propozycję > UPC kontaktuje się z administratorem w celu nawiązania współpracy jako z organem zarządzającym.

Co do infrastruktury, skoro Narwik 17 mógł pociągnąć ją od Górczewskiej my też możemy w jakiś sposób. Nie wierzę w to że jest pociągnięta infrastruktura do Narwik 17 a potem nie ma nic. Myślę że tam też nie ma stricte infrastruktury. Nawet SM chce pociągnąć światłowód a nie ma infrastruktury. Więc jakieś możliwości są. Tylko trzeba zacząć działać. KenPol sam z siebie nie będzie walczyłbo średnio jest to w ich interesie. Wygodniej jest powiedzieć że się nie da i już.


Wnioskowałem do UPC bodajże w listopadzie 2008 r. i chociaż jako suma klientów stanowimy duży dla nich dochód nie są w stanie podłączyć nas do sieci. Nie ma światłowodów.

Jedai, chcę przez to powiedzieć, że do sprawy należy zabrać się od właściwej strony. Czyli WYEGZEKWOWAĆ od Jaz-Budu wybudowanie ulicy Narwik zgodnie z założeniami. A to nie jest takie proste. Wszystko jest opisane na forum.
Operatorzy zgłoszą się do nas sami.

Nie chcę nikogo zniechęcać, wręcz przeciwnie będę pomagał w miarę możliwości i służył wiedzą jaką posiadam, bądźmy tylko proszę realistami.
Ale Narwik 17 też jest na tej samej ulicy i sobie poradzili. Trzeba próbować. Jak się nie uda to trudno. Ale siedząc w miejscu nie zrobimy nic. Nie chcę Ci zarzucić Arti że twoje wnioski do UPc były złe itp, itd, ale może jakieś konkrety bardziej ich zachęcą do działania. Zróbmy cokolwiek. Narazie tylko mówimy że: liczymy na kenpol, liczymy na jazbud, liczymy na dzielnicę. W dzisiejszych czasach nie ma to jak liczyć na siebie. Tak to zostaniemy 100 lat za murzynami z naszym blokiem. Nie uda się trudno. Ale może jednak.
Ja z chęcią się dopiszę do takiej listy... właśnie się wprowadziłem i potrzebuję dostępu do internetu... Jaki są alternatywa dla supermedia na chwilę obecną? Na pewno wszelkie sieci komórkowe... a jak wygląda sprawa z tp sa i neostradą?

Pozdrawiam
Niestety nie ma u nas nic. Tylko supermedia, zbiorcza antena DVB-T, satelitarna oraz analogowa. Nie ma nic więcej.
Dostałem właśnie maila od Supermedia że stacje bazowe zostały wymienione i proszą o sprawdzenie łącza:



Witam

Zmieniono punkty stacji bazowych, powinno to przyniesc poprawe - prosze o
sprawdzenie.
--
Pozdrawiam

Michał Bogucki
Specjalista ds. Obsługi Serwisowej
e-mail: mbogucki@supermedia.pl


Hym... Wszedłem przez pulpit zdalny do siebie na serwer przeprowadziłem test łącza i nawet nawet Mam 4MB/s Down i 4MB/s UP. Down miałem w okolicach 4 a up 3,5 więc do przyjęcia. Jednak zobaczymy co będzie po południu kiedy łącze jest najbardziej obciążone jak wszyscy w domu buszują po internecie. Dodatkowe warto zauważyć że komuś SM powiedziała że mają pociągnąc łącze światłowodowe tak? Skoro wymienili stacje bazowe to wynika z tego że dalej jesteśmy połączeni ze światem poprzez łącze radiowe :-/
3,9/3,9 o 17:07
Czyżby można już gratulować udanej, błyskawicznej naprawy?

3,9/3,9 o 17:07
Czyżby można już gratulować udanej, błyskawicznej naprawy?


Myślę że nie należy popadać w Euforię. Zobaczymy co będzie koło 19:00- 20:00. I wciąż się zastanawiam dlaczego skoro mieli położyć światłowód to nagle wymienili nadajniki w stacjach bazowych? Ciężko mi uwierzyć że zrobili coś doraźnie. Zobaczymy czy to nie ściema.
moim zdaniem ściema. pod koniec grudnia słyszałem od pana, że mają nową radio linię stawiać. I to chyba zrobili.
Zdaje się, że awaria Supermedia zażegnana. Nie mniej podpisuje się obiema rękami pod inicjatywą UPC. Cieszę się że sprawa jest w pewnym sensie "w toku". W razie czego, chętnie pomogę, dajcie tylko znać.

peace.
PJ
Mam DOŚĆ!! Przypominam łącze wykupione to 4MB/4MB. Oto wynik działania serwisantów z supermedia!! Jeden dzień że niby internet chodził. A dzisiaj proszę!



BTW. Przed chwilą napisałem na adres warszawa@tvn.pl czy nie zechcieliby się zająć rozwiązaniem naszego problemu
A może takie sprawy będzie lepiej załawiać poprzez Zarząd względnie przez administratora?? Wydaje się to zasadne z wielu powodów.
Sprawa jest prosta. Radiolinie używane do przesyłu danych mają przepustowość 54Mb/s. Jedna radiolinia na nasz blok to chyba troszkę za mało - wystarczy 14 łącz 4Mb/s i już nie wystarczy. Firma supermedia najwyraźniej nie chce rozwiązać problemu raz na zawsze, bo gdyby chciała uruchomiłaby 2 lub 3 radiolinie przesyłowe do naszego bloku i wszystko byłoby w porządku. A jeżeli faktycznie ciągle próbują zrobić to na jednej to albo nie wiedzą co trzeba zrobić, albo co gorsza, i to jest bardziej prawodpodobne, nie chcą tego zrobić. Niechęć może wynikać albo z braku środków finansowych albo typowo polskiej mentalności olewactwa klienta i bardzo popularnej filozofii "jakośtobędzie".
Musimy działać i skontaktować się z UPC. Media takich przypadków mają na pęczki i moim zdaniem ich to nie zainteresuje. To nie jest jakiś ekstra news, a niestety dołująca szara polska rzeczywistość, której ludzie nie chcą oglądać/czytać bo mają jej całą masę na codzień.

Sprawa jest prosta. Radiolinie używane do przesyłu danych mają przepustowość 54Mb/s. Jed
A skąd taka informacja? Nie pomyliło Ci się coś przypadkiem z 802.11a/g? Są radiolinie, które z powodzeniem mogą zrobić STM-4 (622Mb/s) czy też gigabitowy ethernet (modularnie).
Informacja od osoby która 3 lata internet bezprzewodowy instalowała. Taka przepustowość dotyczy standardowych, najbardziej opłacalnych radiolinii używanych do tego typu transmisji.
No cóż... ja nadal nie mogę cieszyć się urokami internetu z firmy supermedia. Monter miał być wczoraj, ale najwyraźniej tydzień oczekiwania na podłączenie to za mało, więc nikt się nie pojawił, ani nie zadzwonił. Czy to standard obsługi klientów w tej firmie? A co do prędkości to mi zaoferowali 2Mb, bo podobno wyższych nie mają w tej lokalizacji.
Otrzymałem śmieszne faktury korygujące. Wyprodukowałem następującą reklamację. Należy ją wysyłać na bok@supermedia.pl

Jeśli ktoś ma ochotę, niech wstawi swoje kwoty, dane i proszę korzystać do woli.

Reklamacja

Dot. Faktur korygujących [nr faktury korygującej] i [nr faktury korygującej]

Otrzymałem powyższe faktury korygujące obniżające opłatę abonamentową za dostęp do Internetu w grudniu 2009 i styczniu 2010 w związku z brakiem świadczenia usługi. Faktury korygujące obniżają opłatę z 89 zł za miesiąc do 49 zł. Jest to obniżka o ok. 45% ceny.
Usługa dostępu do Internetu nie była świadczona na poziomie zgodnym z podpisaną umową, co najmniej między 3 grudnia 2009, a 27 stycznia 2010. Wynika z tego, że świadczona była tylko przez 7 dni w grudniu i styczniu. 7 dni z 62 to ok. 11,2% czasu.
W związku z powyższym nie zgadzam się z wysokością udzielonego rabatu. Opłata za wykonaną usługę powinna wynieść około 20 zł (w przeciwieństwie do 98 zł naliczonych w fakturach korygujących).
Kolejną kwestią jest dostępność usług telefonicznych. Przez większość czasu trwania modernizacji łącza nie tylko Internet, ale również usługa telefoniczna była nie dostępna. Faktury korygujące nie obejmują jednak rabatu za brak dostępności tych usług.
Spodziewam się również, że firma Supermedia zaproponuje rekompensatę (nie naliczenie opłaty za nie wykonaną usługę nie jest rekompensatą, a jedynie poprawnym rozliczeniem się ze świadczonej usługi z klientem), mającą wynagrodzić mi brak stałego dostępu do Internetu (taka usługa jest podmiotem umowy) przez prawie 2 miesiące, dodatkowe koszty związane z korzystaniem z usług alternatywnych dostawców Internetu, poziom obsługi klienta (brak jakichkolwiek informacji, ciągłe przesuwanie terminów naprawy) i w końcu nie wywiązywanie się z zapisów zawartych w podpisanej ze mną umowie.

No cóż... ja nadal nie mogę cieszyć się urokami internetu z firmy supermedia. Monter miał być wczoraj, ale najwyraźniej tydzień oczekiwania na podłączenie to za mało, więc nikt się nie pojawił, ani nie zadzwonił. Czy to standard obsługi klientów w tej firmie? A co do prędkości to mi zaoferowali 2Mb, bo podobno wyższych nie mają w tej lokalizacji.

Mają wyższe
4MB/s Download 4MB/s Upload. Ja takie mam wykupione. Wyższych już nie ma Więc w dzisiejszych czasach taka oferta to dno.

Co do obsługi klientów należy się przyzwyczaić. Tak się ich właśnie traktuje w SM- olewka.
witam,
Chciałem się podzielić z Wami spostrzeżeniami na temat SUPERMEDIA.

Ich oferta to jakieś nieporozumienie Ceny z kosmosu - płacę 50 PLN za 1 MB !

Postanowiłem więc rozstać się z firmą, ale i to okazało się dość trudne i kłopotliwe.
Wysłałem wypowiedzenie faxem, poczekałem miesiąc i NIC...
Internet nadal jest i faktury przychodzą... Żadnej informacji czy faks doszedł czy nie...
Co się okazało.. brak mojego podpisu... wysłałem kolejny już z podpisem..
Nadal NIC internet jest, po 2 miesiącach się dowiedziałem, że fax oczywiście nie doszedł.
Potwierdzenie nadania posiadam, ale to dla tych naciągaczy żaden dowód, bo przecież można wyciągnąć kase za dwie faktury.

Sprawdzali wszystkie faxy jakie przyszły do firmy od 1939 roku i mojego nie było

Jakość obsługi też pozostawia wiele do życzenia.

Odradzam współprace z tą firmą.
Panie sąsiedzie. Co do całej oceny firmy Supermedia trudno się nie zgodzić ale opisany sposób złożenia wypowiedzenia był dość, ekhm, nieprofesjonalny. Wysyłka rozwiązania faksem to działanie na własną odpowiedzialność bo to obecnie najgorszy kanał przesyłu danych. Sam pracuję w firmie gdzie przychodzi 50 faksów dziennie i większość pozostawia wiele do życzenia pod kątem jakości, a i zdarzają się przypadki, że przychodzą białe kartki. Wystarczyło pisemko pchnąć poleconym albo zeskanować i przesłać mailem i problem z głowy
Panowie zarówno fax jak i e-mail (bez podpisu kwalifikowanego) przy braku dobrej woli operator prawnie może olać Chyba że ma dobra wole i akceptuje taką forme wypowiedzenia umowy.

KC

Art. 78. § 1. Do zachowania pisemnej formy czynności prawnej wystarcza złożenie własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść oświadczenia woli. Do zawarcia umowy wystarcza wymiana dokumentów obejmujących treść oświadczeń woli, z których każdy jest podpisany przez jedną ze stron, lub dokumentów, z których każdy obejmuje treść oświadczenia woli jednej ze stron i jest przez nią podpisany.

§ 2. Oświadczenie woli złożone w postaci elektronicznej opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu jest równoważne z oświadczeniem woli złożonym w formie pisemnej.
Chciałbym poinformować, że moja reklamacja została uznana przez supermedia.
Za grudzień zapłacę 18,50zł, natomiast za styczeń 21,25zł, czyli łącznie 39,75zł (Zamiast 170zł oryginalnie, lub 98zł po pierwszej korekcie).
Dodatkowo opłaty za telefon zostały obniżone proporcjonalnie do abonamentu za internet.

Tekst mojej reklamacji zamieściłem w tym wątku już wcześniej. Gdyby ktoś spotkał się z odmową, możecie się powoływać na moją reklamację z 2 lutego 2010r. nr. sprawy #70386.

Powodzenia.
Ja dalej walczę z Supermedią. Przy łączu 4 Mb/s w czasie awarii było czasem 1 Mb/s.
Ja zaproponowałem że za te 2 miesiące zapłacę 1/4 kwoty (bo taka była przepustowość) a oni zaproponowali żebym zapłacił za 1 Mb/s zgodnie z cennikiem - czyli jakieś 70-80% kwoty łącza 4 Mb.
Czyli ja miałem przepustowość 25% a mam zapłacić 70-80% ceny. Sama ich propozycja jest niestosowna - zobaczymy jaki będzie ciąg dalszy...
To ciekawe ...
Ja mam 1 Mb/s i otrzymałem korektę za 2 pełne miesiące.
W Supermedii mam także telefon, który równie kiepsko funkcjonował w owym czasie. O rekompensacie za telefon zapomnieli, dlatego upomniałem się ponownie i liczę na podobny zwrot jak za Internet.
Ja również otrzymałem taką rekompensatę i również posiadam łącze 1Mbs
no i proszę:

--------------------
Szanowny Panie,

w odpowiedzi na maila chcielibyśmy poinformować, iż mając na względzie naszą
dalszą współpracę przychylamy się do Pana wniosku o korektę faktury i
udzielenie za okres awarii (54 dni) rekompensaty w wysokości 75% wartości
abonamentu.

Umowa na usługę dostępu do Internetu nie zawiera wartości przepustowości
gwarantowanych, dlatego też generalnie spadki przepustowości są dopuszczalne,
niemniej jednak mamy na uwadze, iż w miesiącach grudzień 2009 - styczeń 2010
usługa działała na poziomie daleko odbiegającym od standardów jakości
przyjętych przez SUPERMEDIA dla naszych Klientów indywidualnych.

Dlatego decyzją Zarządu ze stycznia br. były przyznane rekompensaty do wartości
abonamentu dla działającej w pełnym zakresie usługi na poziomie 1 Mbps, choć
nie wynika to stricte z umowy (tak jak wspomniałam, umowa nie określa
przepustowości gwarantowanych).

Niemniej jednak mamy na względzie satysfakcjonującą obie strony współpracę,
dlatego dokonaliśmy ponownego przekalkulowania Pana abonamentu, który
ostatecznie wynosi 301,47 zł brutto (rozbieżność pomiędzy Pana a naszymi
wyliczeniami wynika z tego, iż przyjął Pan za okres niedziałania usługi kwotę
0,25 zł brutto dziennie, czyli 1/8, a nie 1/4 abonamentu, choć usługa działała
na poziomie 25%, nie zaś 12,5%).

Korekta zostaje do Pana wysłana w dniu dzisiejszym listem poleconym.

Pozdrawiam serdecznie,
...
--------------------------------

Cieszę się że następnym krokiem nie musiało być poinformowanie i przekazanie sprawy do UOKiK i UKE.
Otrzymałem właśnie bardzo ciekawe wezwanie do zapłaty. Oczywiście nie obejdzie się bez reklamacji, ponieważ nie ma ono nic wspólnego z rzeczywistością.

Trochę to długie i skomplikowane, ale jakby ktoś chciał pośmiać się z tego co wyczynia Supermedia to proszę bardzo:
Tekst reklamacji nr. 2:



Reklamacja

Dot. Wezwania do zapłaty z 23.02.2010 wystawionego przez p. Dorotę Kocembę.

Otrzymałem wezwanie do zapłaty za rzekomo nie uregulowane zaległości związane z fakturami:
SM/1381/ 23,07zł zwłoka 68 dni
SMP/0522/ 58,76zł zwłoka 68 dni
SM/0116/ 21,05zł zwłoka 36 dni
SMP/0180/ 58,76zł zwłoka 36 dni
SM/1616/ 20,24zł zwłoka 4 dni
SMP/0646/ 94,76zł zwłoka 4 dni

W przypadku faktur SM/1616/ i SMP /0646/, pragnę Państwa poinformować, że zostały one opłacone 18.02.2010 (dzień przed upływem terminu), więc roszczenia firmy Supermedia w tym przypadku są zupełnie bezpodstawne i stawiają firmę w bardzo negatywnym świetle. Oświadczanie klientowi tekstem czerwonej pieczątki o groźbie skierowania fikcyjnej sprawy do firmy windykacyjnej jest poniżej jakichkolwiek standardów obsługi klienta.

W Przypadku pozostałych faktur, pragnę Państwa poinformować, że ze względu na brak świadczenia usługi w okresie jakiego faktury dotyczyły (tj. grudzień 2009 i styczeń 2010) i po uwzględnieniu reklamacji z dnia 2 lutego 2010 roku (nr sprawy #70386; uwzględniała reklamację p. Maria Chmielarska 16 lutego 2010 roku), opłaty te zostały pomniejszone odpowiednio dla faktur:
SM/1381/ 9zł fakturą korygującą K/1933/02/2010
SMP/0522/ 18,50zł wg pisma. Brak załączonej faktury korygującej.
SM/0116/ 4,50zł fakturą korygującą K/1934/02/2010
SMP/0180/ 21,25zł wg pisma. Brak załączonej faktury korygującej.

Jednocześnie wraz z odpowiedzią na reklamację otrzymałem fakturę korygującą SMP K/0824/02/2010 dotyczącą faktury SMP /0646/02/2010 (abonament za luty 2010, opłacona przed odebraniem odpowiedzi na reklamację w pełnej kwocie 94,76zł), obniżającą opłatę do 52,75zł. Ani reklamacja, ani odpowiedź na nią nie dotyczą lutego 2010 i w żadnym z pism nie figuruje kwota 52,75zł. Proszę o wyjaśnienie kto i z jakiego powodu wystawił powyższą fakturę korygującą.

Dodatkowo zarzut zwłoki 68 i 36 dni ostatecznie godzi w wasze dobre imię i ukazuje naganną jakość obsługi. W rozmowie z konsultantem, przeprowadzonej po otrzymaniu faktury za grudzień 2009, jak i ponownie po otrzymaniu faktury za styczeń 2009, dowiedziałem się, że powinienem wstrzymać się z wniesieniem opłat za faktury wobec których rozpatrywana jest reklamacja do czasu jej rozstrzygnięcia. Odpowiedź na reklamację jest datowana na 16 lutego 2010 roku, a została mi dostarczona 24 lutego 2010 roku. W związku z powyższym nie można było stwierdzić zaległości 23 lutego, ponieważ w tym dniu nie otrzymałem jeszcze odpowiedzi na reklamację i według informacji otrzymanych od waszego konsultanta nie byłem zobowiązany do uiszczenia opłaty.
Równocześnie informuję, że opłat zgodnych z pismem z dnia 16 lutego 2010r uwzględniającym reklamację dokonałem 7 marca 2010 roku, czyli 11 dni kalendarzowych po otrzymaniu ww. pisma.

A jaką to firmą windykacyjną Straszy Supermedia jeśli można wiedzieć?
Niestety czerwona pieczątka tego nie mówi. Jest napisane tylko:

SZANOWNY KLIENCIE
brak zapłaty w terminie spowoduje
przekazanie zlecenia do firmy
specjalizującej się w dochodzeniu
roszczeń finansowych

Otrzymałem dzisiaj maila, w którym p. Chmielarska, poinformowała mnie, że korekta faktury za luty, była tak na prawdę dodatkowym rabatem za grudzień i styczeń. Niestety ze względu na ograniczenia systemu, firma Supermedia nie była w stanie skorygować właściwych faktur, więc skorygowała pierwszą lepszą. Dla jasności i świętego spokoju nie poinformowano mnie o co chodzi do momentu złożenia reklamacji (ponownej).
Kwestia straszenia windykacją pozostaje nie rozwiązana. Mam oczekiwać na kontakt od księgowości.
Zauważyłem właśnie, że na ostatnich 9 fakturach (również korygujących) otrzymanych w przeciągu ostatnich 3 miesięcy i wezwaniu do zapłaty, pojawiło się 8 różnych numerów kont.
Czy to ja mam takie szczęście, czy wszyscy co miesiąc mają opłacać faktury na inne konta?
Mają taki dziwny system księgowania. Ale ja w zasadzie płace na jedno z kont z trzech faktur i też jest OK.
Właśnie odebrałem odpowiedź od Supermedia. Zgadza się. Dla każdej faktury jest generowany oddzielny numer konta. Oczywiście na ogólne też można wpłacać.

Ktoś kto wymyślił ten system chyba nigdy nie korzystał z banku. Powinien teraz przychodzić do każdego raz w miesiącu i wstukiwać te numerki...
Mamy kolejną awarię. Ciekawe czy będzie krócej niż 3 miesiące tym razem...