ďťż

grueneberg

Witam wszystkich,
właśnie odebrałem ze skrzynki pismo z wysokościami opłat miesięcznych......to że jestem w szoku pominę...... kilka pytań do osób decyzyjnych w tych tematach:

1. Jakie składniki dokładnie składają się na pozycję (13) Inwestycje?
2. Jakie składniki dokładnie składają się na pozycję (16) Miejsce postojowe w garażu? Z czego wynika ta opłata?
3. Dlaczego opłaty w stylu:monitoring, ochrona,wynagrodzenie zarządu,administracja i księgowość są rozliczane od m2 a nie od lokalu? Czy to że ktoś ma 100 m2 a nie 50m2 to znaczy że księgowość poświęca więcej czasu na taki lokal? czy większa ilość korespondencji przesyłana jest do takiego lokalu? Czy ochrona lepiej pilnuje takiego większego lokalu? Może wynika to z jakiś zapisów ustaw/rozporządzeń?

Pozdrawiam,
SLP



Witam wszystkich,
właśnie odebrałem ze skrzynki pismo z wysokościami opłat miesięcznych......to że jestem w szoku pominę...... kilka pytań do osób decyzyjnych w tych tematach:

1. Jakie składniki dokładnie składają się na pozycję (13) Inwestycje?
2. Jakie składniki dokładnie składają się na pozycję (16) Miejsce postojowe w garażu? Z czego wynika ta opłata?
3. Dlaczego opłaty w stylu:monitoring, ochrona,wynagrodzenie zarządu,administracja i księgowość są rozliczane od m2 a nie od lokalu? Czy to że ktoś ma 100 m2 a nie 50m2 to znaczy że księgowość poświęca więcej czasu na taki lokal? czy większa ilość korespondencji przesyłana jest do takiego lokalu? Czy ochrona lepiej pilnuje takiego większego lokalu? Może wynika to z jakiś zapisów ustaw/rozporządzeń?

Pozdrawiam,
SLP


Cześć,

Większość spraw o które pytasz zostało poruszonych na spotkaniu rocznym, dlatego postaram Ci się napisać to co pamiętam.

1. Jeżeli chodzi o pozycję 13 - inwestycje - to jest to kredyt, który musimy spłacić. Syndyk wziął na kredyt budkę dla ochrony, system monitoringu itp. (generalnie instalacje związane z ochroną). Teraz tymi kosztami są obciążeni mieszkańcy. Spłacone jest około 1/3 kwoty, ale jeszcze sporo zostało.

2. O to były długie dyskusje. Miejsce parkingowe w garażu jest częścią lokalu użytkowego (garażu) i opłaty z nim związane są takie same jak w przypadku każdego lokalu. Są więc proporcjonalnie ponoszone przez współwłaścicieli miejsc parkingowych.

3. Na ten temat tez było sporo dyskusji i tak zostało ustalone - generalnie ile osób tyle poglądów, ale trzeba było przyjąć jakąś zasadę i została przyjęta taka. Można oczywiście rozliczać się nie na podstawie udziałów/powierzchni, a na podstawie ilości lokali, ale czyt o by było sprawiedliwe? Moim zdanie nie - i dobrze jest tak jak jest teraz (dla wyjaśnienia, nie mam kawalerki )

A co do podstawy prawnej - ustawa o własności lokali:

http://lex.pl/bap/student/Dz.U.2000.80.903.html

Pozdrawiam


3. Dlaczego opłaty w stylu:monitoring, ochrona,wynagrodzenie zarządu,administracja i księgowość są rozliczane od m2 a nie od lokalu? Czy to że ktoś ma 100 m2 a nie 50m2 to znaczy że księgowość poświęca więcej czasu na taki lokal? czy większa ilość korespondencji przesyłana jest do takiego lokalu? Czy ochrona lepiej pilnuje takiego większego lokalu? Może wynika to z jakiś zapisów ustaw/rozporządzeń?


Co do punktu 3.: teraz właściciele dużych lokali mogą być z tego niezadowoleni, gdyby rozliczanie było od lokalu, to poszkodowani czuliby się właściciele mniejszych. Gdyby na walne zebranie przyszła większość właścicieli dużych lokali i przegłosowałaby rozliczanie od lokalu, to by tak było. Frekwencja była średnia, więc ci, którzy nie przyszli a są niezadowoleni muszą się pogodzić z taką formą rozliczania na razie - do nastepnego zabrania, gdzie będzie ustalany plan gospodarczy i gdzie będą mogli poddać pod głosowanie swoją wizję.
dzięki - to się nazywa konkretna odpowiedz.

jeszcze żeby uszczegółowić temat garażu bo cały czas do mnie to nie przemawia.
Koszty lokalu czyli jakie dokładnie?
Czy nie byłoby w takim razie rozsądniej do m2 mieszkania doliczyć dodatkowo np. 12m2 i na podstawie tego wyliczać opłaty?
Tak sobie po prostu myślę że wynajęcie miejsca garażowego kosztuje ok. 100 PLN/m-c i nie wydaje mi się teraz sensowne trzymać miejsce za które miesięcznie muszę płacić 80PLN. Czy opłata za garaż też jest zaliczką czy już opłatą?

I jeszcze pytanie do Zarządu: czy jest szansa żeby przy kolejnym przesyłaniu rozliczenia dodatkowo dołączać szczegóły każdej pozycji a nie tylko informację "nagłówkowo".

Pozdrawiam,
SLP